Ga naar inhoud

Zijn er nog slimme konijnen?


Sjaak en Fien

Aanbevolen berichten

Hoi, zo nu en dan wil ik lekker rennen door het huis met Sjaak, dan glijdt hij half uit, heel schattig gezicht! Maar na 3x binnen te zijn geweest, weet hij de deur naar buiten, naar het gras al te vinden! Hahaha super knap, al vind ik het toch leuker om te rennen en spelen, maarja😂. zijn er nog meer slimme dingetjes van konijnen bij andere mensen? Ik hoor het graag!

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Konijnen zijn heel slim! Je kunt ze ook van alles aanleren. Afleren lijkt alleen vaak niet echt een optie 😂 Tommie weet het deurtje van het rennetje open te maken. Hij ontsnapt wel vaker als het niet de bedoeling is.

Sjaakie (het vrouwtje van Tommie) en hij houden allebei van denkspelletjes. Tommie heeft ze meestal zelf uiteidelijk door.

Tommie zijn eerste vrouwtje Buurvrouw liet hem al het werk doen zodat zij er met het lekkers vandoor kon gaan.

Julia ontwijkt me als ze weer eens plakpoep heeft van onderen ik haar moet schoonmaken. Daarmee verraad ze zichzelf eigenlijk ook een beetje.

Coco heeft eerst gedate met Emma (dat werd uiteindelijk niks) en na een tijdje was hij haar zat. Toen ging hij op de eetkamerstoel liggen slapen. Emma heeft hem een hele tijd lopen zoeken!

Ze hebben samen ook het roostertje onder het aanrecht in de keuken eruit weten te tillen zodat ze erachter konden kruipen. Pfff.

Ik heb een luikje in mijn hordeur zodat Coco en Julia naar buiten kunnen. Naar buiten hadden ze heel snel door. Maar ze hebben nog (steeds) niet door dat het 2 kanten op werkt en dat ze dus ook weer naar binnen kunnen 😅

 

Haha het gras is altijd groener aan de andere kant van de deur!

Kijk maar uit met uitglijden van Sjaak. Hij kan verkeerd terecht komen of een spier verrekken. Je kunt bij de Leen bakker goedkoop een stuk tapijt kopen en die neerleggen om samen over heen te rennen. Je kunt hem op rollen zodat je hem kan opbergen (het tapijt, niet Sjaak 😉) als je dan springt of gek doet heb je kans dat hij ook binkies gaat maken! 😉

Als je achter het konijntje van mijn zusje aan ging rennen en riep ik ga je pakken pakken pakken (wel met een lief stemmetje) dan ging ze rennen en springen en binkies maken en je uitdagen.

aangepast door Francisca
  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vorige voedster was echt goed in ontsnappen, ik ben heel blij dat zij nooit heeft geleerd hoe deurtjes werkten. We moesten het verblijf echt constant aanpassen totdat het uiteindelijk 'fort Tosca' werd. De ram en zijn vorige maatje hadden dit nooit gedaan, maar haar moesten we regelmatig achterna in  de enorme tuin van mijn ouders.

  • Haha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn voedster Liz is een lieverd maar echt een boefje. Ze zit graag onder mijn bed. Het is helemaal niet de bedoeling dat ze in mijn slaapkamer komt maar als ik de deur niet goed dicht klik duwt ze hem open. Ik woon gelijkvloers. Ze gaat me dan uitdagen en rent snel terug onder het bed als ik eraan kom lopen, ze wacht totdat ik bijna bij haar ben. Laatst dacht ik: wacht maar, ik loop terug naar de woonkamer en dan komt ze vast wel als ik niet reageer. En ja hoor, daar kwam ze aan. Ik heb nog even gewacht totdat ze me voorbij liep terwijl ik op de bank zat. Ik liep naar de gang richting slaapkamer om de deur dicht te doen en ze rende me met een rotgang voorbij om vervolgens weer onder het bed te verdwijnen. 😅 

 

Als ik ze terug in hun verblijf wil hebben krijgen ze een kleine gezonde snack. Liz komt meteen als ze hoort dat er wat te eten aan komt. Als het haar niet zint draait ze zich snel weer om en rent zo het verblijf weer uit meteen onder de bank.

Ze komt wel voor een snack maar dan moet die ook echt wel naar haar zin zijn.🙂

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vlad was ook echt een meester in ontsnappen.

Dus we hadden hem op een gegeven moment maar de hele tuin gegeven, op het schildpadden stuk na.

Totdat meneer ontdekte hoe je tussen netten kruipt en er zelfs overheen kunt waggelen als je het goed doet..

Verder vond hij dat de schuur ook aan hem toegeëigend moest worden, dus we moesten altijd dubbel checken of die wel goed dicht zat. Haha.

Verder was het altijd wel uitdagen wat hij deed, en dan precies de plekjes opzoeken waar wij moeilijk bij konden.

 

Als ons zoontje in de buurt was buiten, was het ook een compleet ander konijn.

Dan was het echt een scheet van een bakbeest.

 

Dus ik vind dat dat wel intelligentie is 

 

 

 

Ik hoop stiekem wel dat het volgende koppel een beetje hetzelfde karakter heeft als Vlad, maar denk dat dat niet makkelijk wordt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ahhahahaha wat leuk! Ik bedenk nu dat Sjaak ook weleens stilstaat in de tuin, even achterom kijkt, en met een noodgang naar de schuur rent en zich niet laat pakken, terwijl hij normaal altijd achter mij aan blijft lopen en zich prima laat oppakken😂 schurk!
 

Ik laat hem maar af en toe binnen hoor, en hij glijdt niet helemaal uit, maar een tapijt ofzo is misschien idd de oplossing! Thx!

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei Francisca:

Konijnen zijn heel slim! Je kunt ze ook van alles aanleren. Afleren lijkt alleen vaak niet echt een optie 😂 Tommie weet het deurtje van het rennetje open te maken. Hij ontsnapt wel vaker als het niet de bedoeling is.

Sjaakie (het vrouwtje van Tommie) en hij houden allebei van denkspelletjes. Tommie heeft ze meestal zelf uiteidelijk door.

Tommie zijn eerste vrouwtje Buurvrouw liet hem al het werk doen zodat zij er met het lekkers vandoor kon gaan.

Julia ontwijkt me als ze weer eens plakpoep heeft van onderen ik haar moet schoonmaken. Daarmee verraad ze zichzelf eigenlijk ook een beetje.

Coco heeft eerst gedate met Emma (dat werd uiteindelijk niks) en na een tijdje was hij haar zat. Toen ging hij op de eetkamerstoel liggen slapen. Emma heeft hem een hele tijd lopen zoeken!

Ze hebben samen ook het roostertje onder het aanrecht in de keuken eruit weten te tillen zodat ze erachter konden kruipen. Pfff.

Ik heb een luikje in mijn hordeur zodat Coco en Julia naar buiten kunnen. Naar buiten hadden ze heel snel door. Maar ze hebben nog (steeds) niet door dat het 2 kanten op werkt en dat ze dus ook weer naar binnen kunnen 😅

 

Haha het gras is altijd groener aan de andere kant van de deur!

Kijk maar uit met uitglijden van Sjaak. Hij kan verkeerd terecht komen of een spier verrekken. Je kunt bij de Leen bakker goedkoop een stuk tapijt kopen en die neerleggen om samen over heen te rennen. Je kunt hem op rollen zodat je hem kan opbergen (het tapijt, niet Sjaak 😉) als je dan springt of gek doet heb je kans dat hij ook binkies gaat maken! 😉

Als je achter het konijntje van mijn zusje aan ging rennen en riep ik ga je pakken pakken pakken (wel met een lief stemmetje) dan ging ze rennen en springen en binkies maken en je uitdagen.

Idd! Als ik gek doe als hij blij is dat ik in t hok kom rent hij allerlei rondjes en springt hij over mij heen! En rent met een noodgang door de buis heen, en als ik dan kgg kgg kgg kgg doe, rent hij weg springt via de doos op mij en begint idd uit te dagen, en uiteindelijk lief te doen! Hahaha

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Punky is een echte deugniet maar ook mijn schattebolleke! Als ik de speelkamer binnenkom (dat is zijn verblijf, we hebben eens soort van konijnenkamer.) dan komt hij kijken of ik iets lekkers heb. Als dat niet zo is loopt hij hard weg en komt daarna toch terug voor aaitjes. Als dat wel zo is en ik wil in het midden van de kamer gaan zitten in plaats van vlak voor de deur. Dan kun je hem echt niet meer houden. Je staat nog recht en hij springt in je armen om aan de kruiden of de groente te geraken. Of hij gaat op je voeten zitten, hij kijkt je dan zo aan van, ja, geef je maar over, ik win! En dan moet je de groente of kruiden wel aan hem geven. Hij heeft ook zijn gekke 5 minuutjes en die gaan zo, hij loopt supersnel een paar toertjes door de kamer en  ondertussen maakt hij binkies(of hoe je dat dan ook schrijft). Hij komt dan ook vanalles en nog wat met jou doen en zo. Bijvoorbeeld, hij duwt zijn kopje altijd onder mijn hand als hij aaitjes wilt. Tijdens zijn gekke 5 minuutjes doet hij dat dan ook altijd, maar dan mag ik niet meer aaien hij ontwijkt dan mijn hand en loopt er een toertje rond, om dan opnieuw te doen. Zo daagt hij me constant uit. Wat een liefie! Één keer in de week maak ik altijd een iets groter speeltje, een krantenmatje, een eierdoos gevuld met lekkers, etc. 

Ik haal elke dag de meeste pipi en de meeste keutels eruit het . Één keer in de week kuis ik het dan helemaal uit en wissel ik ook zijn speeltjes. Dan blijft het spannend. Terwijl ik het hok volledig schoonmaak dan moet hij persé  in de weg lopen😂. Het is een echt boefje!

aangepast door Punky🐰
  • Haha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha @Punky, konijnen willen zich inderdaad altijd bemoeien met de schoonmaak! Borstel wegtrekken, het blik waar ik net oud hooi en keutels op heb geveegd omgooien, gaan plassen waar de wc stond (als ik die schoonmaak).

 

En ze zijn zó nieuwsgierig naar wat je doet en bij nieuwe dingen in het hok. Ik had pas geleden de helft van de ren afgezet omdat ik hun hok wilde beitsen. Ze zochten allerlei manieren om toch langs die paneeltjes bij mij en de beits te komen, want dat was reuze-interessant natuurlijk! Het is ze niet gelukt! 

  • Haha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind mijn konijnen niet slim hoor 😂.

Gisteren nog was Gijs in de ren achter de bal met brokjes aan het rennen en Betsy ging aan de buitenkant van de ren meerennen en werd heel boos dat ze er niet bij kon 🤦

Nieuwsgierig zijn ze zeker, baldadig ook, heel vlug, behendig (maar ook vaak onhandig) en schattig. Maar ik heb ze toch niet vaak op slimheid kunnen betrappen.

 

  • Haha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het toch wel enigszins slim dat de konijnen zelf uit kunnen vinden of ze iets moeten slopen, ermee  smijten, ermee rollen, hoe een laatje open moet, een klepje omhoog, een schuifje naar het juiste plekje duwen, dat ze handdoeken op een bergje proppen om een hoofdkussentje te maken....en vooral hoe ze ons moeten bespelen om hun zin te krijgen (lekkers, lekkers, mjammie) 😁

  • Haha 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei JokeC:

Ik vind het toch wel enigszins slim dat de konijnen zelf uit kunnen vinden of ze iets moeten slopen, ermee  smijten, ermee rollen, hoe een laatje open moet, een klepje omhoog, een schuifje naar het juiste plekje duwen, dat ze handdoeken op een bergje proppen om een hoofdkussentje te maken....en vooral hoe ze ons moeten bespelen om hun zin te krijgen (lekkers, lekkers, mjammie) 😁

Vooral dat laatste! Als het een sport zou zijn, hij zou zo kampioen zijn! Hij zou er niet eens voor moeten oefenen😂🤣😅

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20-6-2020 at 11:05 zei Okki:

Haha @Punky, konijnen willen zich inderdaad altijd bemoeien met de schoonmaak! Borstel wegtrekken, het blik waar ik net oud hooi en keutels op heb geveegd omgooien, gaan plassen waar de wc stond (als ik die schoonmaak).

 

En ze zijn zó nieuwsgierig naar wat je doet en bij nieuwe dingen in het hok. Ik had pas geleden de helft van de ren afgezet omdat ik hun hok wilde beitsen. Ze zochten allerlei manieren om toch langs die paneeltjes bij mij en de beits te komen, want dat was reuze-interessant natuurlijk! Het is ze niet gelukt! 

Inderdaad! Hij vindt het heel leuk om te verbouwen. En alles te verplaatsen. Je ziet hem dan echt zo denken van: hmmm, dat touwtje moet toch wel echt doorgeknaagd worden. Ik zal die klus even rap klaren. 

Maar die tunnel zou best op een ander plekje liggen, links in de hoek is prima! Ik zal daar even voor zorgen. Enzoverder natuurlijk!😂😅🤣

aangepast door Punky🐰
  • Haha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

mijn konijn is ook heel slim hij rent in een rennetje (hij heeft genoeg ruimte echt heel veel) maakt hij het deurtje open die in het rennetje zit zodat hij eruit kan heb het deurtje dicht gedaan tilt hij het hele rennetje op en loopt hij er gewoon onderdoor😂 en de ander als je de poort open doet om naar buiten te gaan met vriendinnen loopt hij in een rijtje achter je aan😂(hij is gelukkig heel tam dus terug in de tuin krijgen lukt wel)

 

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heerlijk dit topic 🤣 Ik heb ook zo mijn ervaring met (te) slimme konijnen. 

Evy was altijd de slimste. Vooral toen ik Evy en Bobo net had, was zij altijd degene die wist te ontsnappen. Kwam ik thuis, zat ze weer buiten de ren op de meubels te kauwen. Heb tot zo'n 5 keer toe de ren moeten aanpassen, omdat ze steeds weer nieuwe manieren ontdekte waarop ze eruit kon. Heb uren zitten observeren en wachten tot ze ging ontsnappen om erachter te komen hoe ze dat deed. 😅 Bobo was vergeleken met Evy altijd wat dommig en sloom 😄 Evy is helaas overleden, maar toen bleek Bobo ook slim. Ze herkent direct het geluid van de deur waarachter haar eten ligt. En van de koelkast overigens. Steeds nieuwe manieren om de plantjes uit de vensterbank te trekken (gelukkig geen giftige). Heb m'n handen vol maar wel erg leuk!

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .