Ga naar inhoud

Hooi uit ruif trekken


Max & Bo

Aanbevolen berichten

Iemand die dit bekend voorkomt? 
Wij hebben twee (jonge) konijnen, en het rammetje trekt/krabbelt continue het hooi uit de ruif. Ze eten er dan prima van op dat moment, maar wanneer het er twee uurtjes ligt doen ze er niks meer mee en liggen er keutels overheen. Ze eten het dan ook niet of nauwelijks meer op. Vind dit best zonde van het hooi. Iemand enig idee of ik hier überhaupt iets aan kan doen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij is het ook hetzelfde geval. En ze eten vaak alleen maar de lekkerste op..

 

30 minuten geleden zei Eefje:

Daarom koop ik balen bij een boer, twintig kg voor 5 euro!

Ha Eefje, waar koop je het? Online of langs een boer? Ben heel benieuwd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden zei Linke:

 

Ha Eefje, waar koop je het? Online of langs een boer? Ben heel benieuwd!

De meeste boeren zetten een advertentie op Marktplaats, dan kun je gewoon even bellen en een baal ophalen. Paardenhooi is ook geschikt voor konijnen, er is een bepaald kruid wat er niet in mag zitten, jacobskruid geloof ik. Vaak staat in de advertentie: vrij van.. dan weet je dat het goed is. Denk dat nu ongeveer het verse hooi weer beschikbaar komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei Eefje:

De meeste boeren zetten een advertentie op Marktplaats, dan kun je gewoon even bellen en een baal ophalen. Paardenhooi is ook geschikt voor konijnen, er is een bepaald kruid wat er niet in mag zitten, jacobskruid geloof ik. Vaak staat in de advertentie: vrij van.. dan weet je dat het goed is. Denk dat nu ongeveer het verse hooi weer beschikbaar komt.

Bedankt voor de tip. Ik ga ff kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Mira11:

@Linke ik koop mijn hooi bij de Agriwebshop online. Caviahooi 18 kg voor €9,95. Het is mooi groen hooi met veel lange stengels. Mijn konijnen en cavia's zijn er dol op. 

Het nadeel is wel dat de balen niet verpakt zijn. 

Dank je wel Mira. Ik vind het wel heel fijn als het lange stengels zijn.

 

3 uur geleden zei Eefje:

Dieza verkoopt ze wel verpakt 🙂

Ik zie iets als 'Kerbl hooizak'. Bedoel je met deze?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minuten geleden zei Linke:

Dank je wel Mira. Ik vind het wel heel fijn als het lange stengels zijn.

 

Ik zie iets als 'Kerbl hooizak'. Bedoel je met deze?

Nee dat is echt alleen een zak om het in te bewaren. Dieza kruidenhooi baal heet het, €14,95 voor 15 tot 20 kilo.

Ik koop daar ook altijd, en ik moet wel zeggen dat er ook af en toe een slechte zak bij zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden zei Mira11:

@Linke ik koop mijn hooi bij de Agriwebshop online. Caviahooi 18 kg voor €9,95. Het is mooi groen hooi met veel lange stengels. Mijn konijnen en cavia's zijn er dol op. 

Het nadeel is wel dat de balen niet verpakt zijn. 

Er is ook konijnenhok beschikbaar daar. Misschien moet ik maar eens zo iets bestellen  

in plaats van altijd in de Tom&co van pets budget hooi te kopen. Dat is de eerste dag heel groen maar de volgende dag al helemaal niet meer. Ik ben er niet zo tevreden over. Ik zal eens kijken voor een boer in de buurt. Of online bestellen.

aangepast door Punky🐰
Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden zei Punky🐰:

Er is ook konijnenhok beschikbaar daar. Misschien moet ik maar eens zo iets bestellen  

in plaats van altijd in de Tom&co van pets budget hooi te kopen. Dat is de eerste dag heel groen maar de volgende dag al helemaal niet meer. Ik ben er niet zo tevreden over. Ik zal eens kijken voor een boer in de buurt. Of online bestellen.

Met konijnenhok bedoel ik konijnehooi. Die tablet verbeterd mij constant!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik haal zelf ook hooi bij de boer, die wordt gratis aan huis geleverd. Is inderdaad 20 kilo voor 4.50 euro. Maar ik moet ook wel, anders is het niet te betalen met 6 konijnen en 6 cavia's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19-6-2020 at 19:38 zei Mira11:

@Linke ik koop mijn hooi bij de Agriwebshop online. Caviahooi 18 kg voor €9,95. Het is mooi groen hooi met veel lange stengels. Mijn konijnen en cavia's zijn er dol op. 

Het nadeel is wel dat de balen niet verpakt zijn. 

 

Wat is er anders aan caviahooi? Heeft dat een andere samenstelling dan "konijnenhooi"? Ben wel benieuwd 😊

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei Ot&Sien:

 

Wat is er anders aan caviahooi? Heeft dat een andere samenstelling dan "konijnenhooi"? Ben wel benieuwd 😊

Verkeerd naam 🙂, het berichtje was van mij. 

Het is hetzelfde als hooi voor konijnen maar zo maken ze bij de Agriwebshop het verschil in hooi voor o.a. paarden en grotere dieren en tussen kleinere dieren zoals konijnen en cavia's. 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .