Ga naar inhoud

Vacht konijn


twinkelwolletje

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal!

 

Bij deze heb ik aan jullie de vraag of jullie bekend zijn met deze “dingetjes” in de huid van jullie konijn(en). Hij heeft er meerdere rondom zijn kop: bij zijn oren en zijn wangen. Ze voelen in eerste instantie als korstjes maar als ik ze eruit trek lijkt het wel iets anders. Mijn konijn zelf zit wel helemaal te tandknarsen met z’n ogen dicht als ik eraan krab en lijkt het niet eens erg te vinden als ik het eruit trek. Dit vind ik zelf verontrustend omdat mijn konijn vaak geplukt moet worden vanwege zijn teddyvacht en plukken vindt hij juist vreselijk. 

Ik weet alleen niet of mijn zorgen hierover terecht zijn! Daarbij hoop ik dat iemand dit herkent en weet wat dit is! 
 

Alvast super bedankt voor de hulp! 

867490FD-34F0-498F-9C01-3CB863BCD5E6.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik herken het niet. Eén van mijn konijnen is een teddydwerg. Hij heeft een hekel aan kammen. Ik knip hem altijd kort, ook in de winter. Dat scheelt bij hem een heleboel narigheid. Misschien een idee. 

Plukken heb ik geen ervaring mee. Is dat niet pijnlijk voor hem?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het lastig te zien op de foto, zijn het een soort schilfers? Één van mijn konijnen heeft dat ook, komt omdat ze zich niet goed kan wassen. Verzorgt jouw konijn zichzelf nog? Ik zou anders even naar de dierenarts gaan, om uit te zoeken waarom dat dan zo is. Het kan ook nog mijt zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn het misschien graszaadjes die in de vacht vast komen te zitten? Of zijn het echt meer schilfers of korstjes? Want dat wijst dan wel op bijv. een parasieten besmetting.  Zit het tegen de huid of meer echt in de haren? Op de foto is het heel lastig te zien wat het precies is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zit eigenlijk vast in zijn huid, met een uitsteeksel van dat harde bolletje wat boven de huid uitkomt. Het voelt verder ook heel vettig aan. Ik heb het gisteren nog kapot gemaakt en dan krijg je dit. Ik dacht dat het misschien ook talg kan zijn of opgehoopt vuil?

 

Hij zit verder prima in zijn vel, hij was zich goed en hij heeft verder ook zijn vriendinnetje die hem wast. Zijn vacht ziet er ook gewoon goed uit, geen kale plekken en het is ook niet zo dat hij zichzelf ontzettend veel krabt. Hij heeft verder wel ontzettend veel haar, zijn huid kan daardoor niet goed “ademen” volgens de trimmer en daarom moeten losse haren vaak geplukt worden.  
 

AACB171D-B51A-4026-8FA3-24DCCFFE4870.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .