Ga naar inhoud

Oud konijn ziek?


Kaylee Driessen

Aanbevolen berichten

Goeiemorgen allemaal,

 

Ik heb een koppeltje waarvan 1 oud is (weten niet hoe oud want komt uit het asiel) en het ander konijn is 3 jaar.

Nou merk ik sinds gisteravond dat het oudere konijn anders doet dan normaal. Hij deed al niet veel bewegen maar eten en drinken deed die wel goed. Vanochtend toen ik bij hun hok was hadden ze allebei niet veel eten op en hun groenten stond er ook nog.....

Finn(ouder konijn) bewoog ook opeens niet meer helemaal soepel. Wankelde als die ging lopen. Lijkt erop alsof die zijn evenwicht niet goed kan houden.


Wat denken jullie? De DA voor de zekerheid maar bellen? 
 

En zou het kunnen dat Bella (het ander konijn) merkt dat er iets is met Finn, waardoor zij ook minder goed eet?

 

Ik hoor graag jullie antwoorden, alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies. En niet of slecht eten is altijd een reden om de dierenarts te bellen. 

 

Konijnen zijn prooidieren, dus ze zullen niet makkelijk laten zien dat ze ziek zijn, dat maakt ze kwetsbaar. Als je toch ziet dat je konijn niet in orde is, dan is er ook echt iets aan de hand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je zelf een vermoeden van EC aangegeven? Ik hoop voor je dat dat het is en dat de medicijnen aanslaan. Heb je ook panacur of fenbendrops meegekregen?

 

 

Is het wel een konijnkundige dierenarts waar je bent geweest? Eentje die bijschoolt over konijnenkennis? Omdat ik soms het idee heb dat de oudere generatie (die dus 15+ jaar terug hun opleiding hebben gedaan) vaak denkt aan middenoorontsteking bij een scheef koppie, omdat er toen tijdens hun opleiding nog nauwelijks iets over EC bekend was. De dierenartsen die wel bij blijven op gebied van konijnenkennis, gaan tegenwoordig eerder van EC uit. En dat kan wel in combinatie zijn met een middenoorontsteking, EC veroorzaakt immers ontstekingen in het lijfje. Ik hoop voor je dat dit het is, maar mijn tip is wel om alert te blijven op verdere symptomen van EC.

 

Beterschap in ieder geval!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .