Ga naar inhoud

Roze neusje


Ot&Sien

Aanbevolen berichten

Het neusje van Sien is verkleurd. Of minder behaard ofzo. Het was eerst gewoon wit, maar eigenlijk na haar castratie op 26 mei is het rozig geworden. Toen ik laatst bij de dierenarts was vanwege het niezen heb ik dit ook aangegeven maar volgens de dierenarts was het neusje roze van de spanning. Ik begin zelf wel een beetje te twijfelen. Haar bekkie lijkt ook rozer en een beetje schraal ofzo. Alsof er kleine zandkorreltjes kleven. Wat denken jullie? Kan dit bij de rui horen of ziet het er meer uit als bijv. beginnende syfilis?

20200617_141311.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een schattige foto, die laatste haha 🙂 

 

Ik zie er niet direct iets verontrustends in. Kan het er misschien mee te maken hebben dat zij aan het verharen is? Of dat met het zomervachtje de neusbeharing ook gewoon wat minder vol is, waardoor het meer roze lijkt, maar eigenlijk gewoon minder behaard is?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij Bob, mijn kat, kan je heel duidelijk zien dat de kleur van zijn neus van wit naar roze gaat als hij gespannen, opgewonden of druk is. Maar dat is echt de neus zelf. Ik denk dat jij het stukje onder de neusvleugels bedoelt, of niet?

 

Misschien is het inderdaad minder behaard. Bij Lola, mijn 'blauwe' reus, zie ik dat dat stukje nu lichter van kleur is dan van de winter. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik trouwens nog een vraagje... Sien heeft nog steeds een klein rood korstje op de plek van de castratie. Verder is alles mooi dicht. Dit korstje zat er 1,5 wk geleden ook al bij de dierenarts. Castratie is 3 wk geleden. Mag ze alweer in de zandbak of liever nog niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Punky heeft dat ook een beetje. Ik heb Punky op 27/2/2020 gekregen en toen heb ik echt tot de puntjes gekeken hoe hij eruit zag. Dat was toen nog niet en toen was het winter. Ik denk dat het idd met het verharen te maken heeft. Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

 

Ps. Wat een mooi konijntje!

aangepast door Punky🐰
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Ot&Sien:

 

Fijn!! Dat er nog een korstje zit is dus geen probleem?

Na 3 weken kan dat wel weer hoor! Een korstje is geen probleem, als de wond verder maar gewoon netjes dicht / aan elkaar is. Dat zal na 3 weken als het goed is wel weer het geval zijn 🙂

 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .