Ga naar inhoud

Hoe kun je je ouders overhalen om een tweede konijn erbij te pakken?

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

zoals sommigen onder jullie al wel weten ben ik bezig m’n ouders te overhalen om een tweede konijntje erbij te pakken. Even een kleine stand van zaken. Ik heb ongeveer een weekje geleden een site aan ze laten lezen waarom konijnen met z’n tweeën horen. Als ik de kansen op honderd moet zetten is mijn moeder 10% ervoor en mijn vader is 0% voor. Dit zijn de woorden van mijn moeder: ik snap u ergens wel maar je laat u kop veel te veel zot maken door het internet. Ge kunt mij niet wijsmaken dat dat konijntje niet gelukkig is. Je leest een beetje té veel (ik ben nu eenmaal geïnteresseerd in die dieren en heb er nou eenmaal een zwak voor.) De woorden van mijn vader klinken zo: Er komt GEEN tweede konijn! Zoals jullie wel zien niet ál te positief. Nu is mijn vraag, wat kan ik doen om ze toch zover te krijgen? Heeft iemand tips om ze te overhalen. Welke zinnen kan zeggen? Wat kan ik zelf ondernemen? Wat kan ik ze laten lezen? Enzoverder natuurlijk. Alvast bedankt!

groetjes in de naam van Punky

aangepast door Punky🐰
Een typefoutje vergeten
Link naar bericht
Delen op andere sites

Je kunt je moeder proberen duidelijk te maken dat het niet iets is wat je op een of andere random website hebt gelezen, maar dat het echt overal staat en uit onderzoeken is gebleken. En als je moeder overtuigd is kan zij misschien helpen je vader te overtuigen😉

Misschien ook handig om je ouders mee te laten lezen in dit topic?

• Bedankt 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Misschien kun je iets meer over bunnybunch vertellen. Natuurlijk heb je de informatieve artikelen, maar hier op het forum zijn het echt mensen die uit eigen ervaring weten dat een konijn met een goed maatje nu eenmaal gelukkiger is.

• Bedankt 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Twee konijnen zijn niet meer werk dan één konijn. Uitgaande van de standaard één vierkante meter per konijn, wat sowieso nog veel te weinig is, is je hok vast groot genoeg voor twee konijnen. De wc-bak moet je hoe dan ook verschonen en het hok strooien, dus ook dat maakt geen verschil in tijd of geld. Ze eten wel dubbel zoveel voer en je hebt (sowieso wat inentingen betreft) dubbele dierenartskosten, dus daarvoor zou het handig zijn wanneer je een spaarpotje hebt zodat je dit zelf kan bekostigen, of op zijn minst deels. Ik zou, mocht ik een kind hebben, vooral overtuigd worden door praktische oplossingen en niet door emoties. Succes.

• Bedankt 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden zei mystique:

Twee konijnen zijn niet meer werk dan één konijn. Uitgaande van de standaard één vierkante meter per konijn, wat sowieso nog veel te weinig is, is je hok vast groot genoeg voor twee konijnen. De wc-bak moet je hoe dan ook verschonen en het hok strooien, dus ook dat maakt geen verschil in tijd of geld. Ze eten wel dubbel zoveel voer en je hebt (sowieso wat inentingen betreft) dubbele dierenartskosten, dus daarvoor zou het handig zijn wanneer je een spaarpotje hebt zodat je dit zelf kan bekostigen, of op zijn minst deels. Ik zou, mocht ik een kind hebben, vooral overtuigd worden door praktische oplossingen en niet door emoties. Succes.

Nee, mijn hok is echt niet groot genoeg voor twee konijnen. Mijn konijntje mag de hele dag loslopen en ik wil de speelkamer ombouwen tot een konijnenkamer zodat er wél een tweede konijn kan komen. Hier moet ik mijn ouders dus ook nog voor overhalen. Maar dat gaat de goede weg op.

19 minuten geleden zei IreneM:

Ik weet niet of je al oud genoeg bent voor een bijbaantje, maar je zou kunnen aanbieden om zelf iets bij te leggen. Of anders aanbieden thuis extra klusjes te doen.

Ik ben elf jaar, moet naar school, heb veel hobby’s, waaronder: turnen, tumbling en trampoline, tekenacademie, pianoles en scouts. Ik was soms wel auto’s van mijn moeder, vader, buurvrouw, buurman, buurjongen. Ik heb dus gewoonweg amper tijd voor een bijbaantje en ik ben nog veel te jong voor een bijbaantje.

aangepast door Punky🐰
Link naar bericht
Delen op andere sites

Als hij dan uiteindelijk zou gekoppeld worden is dat met een konijntje van een oeps nestje van een vriendin van mij. Maar natuurlijk gaat dat nog wel lang duren voor er echt een tweede konijntje komt. Eerst mijn ouders overhalen(hopen dat het een ja is!), Punky laten castreren, de tijd erna nog afwachten tot dat hij niet meer vruchtbaar is. Ik wil dan echt lang genoeg wachten want mijn moeder wil écht geen nest konijnen. Ik ook niet want dan zijn er nog is konijnen op de wereld gezet terwijl de opvangen overvol zitten. En dan nog wachten tot dat konijntje oud genoeg is om gekoppeld te worden. Natuurlijk groeit dat konijntje in de tussentijd wel. Dus er moet nog heel wat gebeuren voordat hij gekoppeld kan worden.

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden zei Punky🐰:

Nee, mijn hok is echt niet groot genoeg voor twee konijnen. Mijn konijntje mag de hele dag loslopen en ik wil de speelkamer ombouwen tot een konijnenkamer zodat er wél een tweede konijn kan komen. Hier moet ik mijn ouders dus ook nog voor overhalen. Maar dat gaat de goede weg op.

Ik ben elf jaar, moet naar school, heb veel hobby’s, waaronder: turnen, tumbling en trampoline, tekenacademie, pianoles en scouts. Ik was soms wel auto’s van mijn moeder, vader, buurvrouw, buurman, buurjongen. Ik heb dus gewoonweg amper tijd voor een bijbaantje en ik ben nog veel te jong voor een bijbaantje.

Ik vind dat je ontzettend goed kunt schrijven voor een elfjarige! 😳 (Is een compliment hoor 😉 )

Ken vele volwassenen die zich minder volwassen uitdrukken... 🤭

• Bedankt 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden zei Ot&Sien:

Ik vind dat je ontzettend goed kunt schrijven voor een elfjarige! 😳 (Is een compliment hoor 😉 )

Ken vele volwassenen die zich minder volwassen uitdrukken... 🤭

Hihi, dankjewel☺️! Ik wil niet stoefen, maar ik doe bijna niks voor school en ik haal bijzonder goede resultaten. En uitzonderlijk voor spelling😉. Nogmaals dankjewel!

• Haha 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
10 uur geleden zei Punky🐰:

Als hij dan uiteindelijk zou gekoppeld worden is dat met een konijntje van een oeps nestje van een vriendin van mij. Maar natuurlijk gaat dat nog wel lang duren voor er echt een tweede konijntje komt. Eerst mijn ouders overhalen(hopen dat het een ja is!), Punky laten castreren, de tijd erna nog afwachten tot dat hij niet meer vruchtbaar is. Ik wil dan echt lang genoeg wachten want mijn moeder wil écht geen nest konijnen. Ik ook niet want dan zijn er nog is konijnen op de wereld gezet terwijl de opvangen overvol zitten. En dan nog wachten tot dat konijntje oud genoeg is om gekoppeld te worden. Natuurlijk groeit dat konijntje in de tussentijd wel. Dus er moet nog heel wat gebeuren voordat hij gekoppeld kan worden.

Dat zou ik niet aanraden. De kans is groot dat het gelijk goed gaat samen, maar in de puberteit ontwikkelen konijnen pas echt hun karakter. Twee willekeurige konijnen bij elkaar zetten gaat daarom heel vaak niet goed. En als het in de pubertijd mis gaat is dat natuurlijk jammer, want misschien willen je ouders dan al helemaal geen vriendje voor Punky meer. Ik snap dat het leuk is om een konijntje van je vriendin over te nemen, maar je kunt Punky het best in een opvang laten speeddaten. Dan weet je zeker dat het klikt

Edit: Én als je een jong konijntje neemt moet je dus of Punky of dat konijntje laten castreren (weet niet welke van de twee de ram is), twee voedsters gaan namelijk zelden goed samen. Daarom is de opvang veel handiger, daar zijn de konijntjes al gecastreerd. 

aangepast door KonijnStar
Link naar bericht
Delen op andere sites
1 minuut geleden zei KonijnStar:

Dat zou ik niet aanraden. De kans is groot dat het gelijk goed gaat samen, maar in de puberteit ontwikkelen konijnen pas echt hun karakter. Twee willekeurige konijnen bij elkaar zetten gaat daarom heel vaak niet goed. En als het in de pubertijd mis gaat is dat natuurlijk jammer, want misschien willen je ouders dan al helemaal geen vriendje voor Punky meer. Ik snap dat het leuk is om een konijntje van je vriendin over te nemen, maar je kunt Punky het best in een opvang laten speeddaten. Dan weet je zeker dat het klikt

Ja, dat weet ik! Ik weet dat allemaal! Ik ben niet het probleem. Mijn ouders zijn het probleem. Als hij een vriendinnetje zou krijgen zou dat met een konijntje van daar zijn. Dat zei ze toch. Ik hoop dat ze van gedacht gaan veranderen. Eerst wil ik ze overhalen om een tweede konijntje erbij te pakken want dat is het belangrijkste, daarna wil ik ze overhalen om te gaan speeddaten of op koppelvakantie te gaan.

Link naar bericht
Delen op andere sites
17 minuten geleden zei KonijnStar:

Edit: Én als je een jong konijntje neemt moet je dus of Punky of dat konijntje laten castreren (weet niet welke van de twee de ram is), twee voedsters gaan namelijk zelden goed samen. Daarom is de opvang veel handiger, daar zijn de konijntjes al gecastreerd. 

Punky is de ram en we laten hem sowieso helpen. Vriendinnetje of niet.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .