Ga naar inhoud

Veel liggen


Xde.b

Aanbevolen berichten

Heyy!

 

Mijn konijn ligt normaal ook weleens maar de laatste tijd ligt hij heel vaak, echt heel vaak. Hij loopt nog wel rond maar gaat na een tijdje liggen, hij eet goed en gevarieerd, drinkt nog, heeft normale ontlasting en heeft voor ik weet geen pijn (knarst zn tanden niet etc) ik ben paar dagen geleden ook naat de DA geweest voor oogdruppeltjes omdat zn traanbuisje een beetje verstopt zit maar hij zei verder dat hij gewoon gezond was. 

 

Maak ik mij nou gewoon weer enorm veel zorgen om niks? Weet iemand waarom hij ineens zoveel ligt, ookal heeft hij alle ruimte? 

 

(Hij is 7 jaar) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heyy!

 

Mijn konijn ligt normaal ook weleens maar de laatste tijd ligt hij heel vaak, echt heel vaak. Hij loopt nog wel rond maar gaat na een tijdje liggen, hij eet goed en gevarieerd, drinkt nog, heeft normale ontlasting en heeft voor ik weet geen pijn (knarst zn tanden niet etc) ik ben paar dagen geleden ook naat de DA geweest voor oogdruppeltjes omdat zn traanbuisje een beetje verstopt zit maar hij zei verder dat hij gewoon gezond was. 

 

Maak ik mij nou gewoon weer enorm veel zorgen om niks? Weet iemand waarom hij ineens zoveel ligt, ookal heeft hij alle ruimte? 

 

(Hij is 7 jaar) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden zei Mira11:

Hoe warm is het waar je konijn verblijft? 

Het zou kunnen zijn dat hij het warm heeft.

Heeft je konijn een vriendinnetje?

Hij verblijft in onze woonkamer waar het normaal richting de 20 tot 23 graden is maar we doen vaak ook onze airco aan waardoor het door het hele huis verkoeld word. Hij heeft geen vriendinnetje, naja naast mij dan 😉 ik heb m van mijn oma gekregen toen ik 12 was en toen wisten wij niet dat een maatje erbij beter voor m is, omdat hij alleen is laat ik m wel vaker los en is iedereen in huis veel met hem bezig 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien verveelt hij zich? 

Een maatje zou het beste zijn voor hem.

 

Ik weet niet hoe je zijn voer geeft maar je kunt zijn voer ook in spelletjes verstoppen zodat hij wat te doen heeft.

Of zet eens iets nieuws of anders in zijn verblijf wat hij kan onderzoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden zei Francisca:

Misschien verveelt hij zich? 

Een maatje zou het beste zijn voor hem.

 

Ik weet niet hoe je zijn voer geeft maar je kunt zijn voer ook in spelletjes verstoppen zodat hij wat te doen heeft.

Of zet eens iets nieuws of anders in zijn verblijf wat hij kan onderzoeken.

Hij maakte zijn speeltjes eerder altijd kapot, dat was al dik 2 jaar terug dus misschien dat hij het nu niet meer doet, ik ga zeker even langs de winkel om wat moois voor m uit te zoeken! 

 

Wat het maatje betreft, ik woon nogsteeds bij mijn ouders en ze willen echt voor geen goud nog een konijn (of uberhaubt een dier) erbij, ik heb het heel vaak geprobeerd. Dus helaas 😞 vandaar dat ik hem ook extra veel aandacht probeer te geven, ik vind het ook altijd zo sneu voor hem....

 

Bedankt voor de tips!! 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ervaring is altijd eens een sloper altijd een sloper. Dus hij zal zijn speeltjes waarschijnlijk wel slopen. En dat is juist ook dagbesteding. Je kunt bijvoorbeeld tunnels van riet of bamboe kopen waar hij even mee bezig is om te slopen. Of een snuffelmat waar je zijn brokjes in verstopt. Ook veel denkspelletjes voor honden zijn voor konijnen geschikt. BunnyBunch verkoopt leuke spelletjes en sloopspeelgoed zoals het verassingszakje. 

 

Of probeer hem trucjes aan te leren. Zo geef je hem veel aandacht, zijn jullie samen bezig en hebben jullie allebei wat te doen 😊

Jammer dat je ouders niet in (willen) zien dat konijnen groepsdieren zijn en hoe hard jij het ook probeerd, jij nooit een konijn zult zijn. 

 

Ik heb ook een mannetje van 7 en een vrouwtje van 8 en die liggen ook veel hoor. Mijn andere 2 zijn iets jonger maar allebei mijn koppeltjes slapen bijna de hele dag. Af en toe komen ze even voorbij gehobbeld voor eten of plassen en dan gaan ze weer slapen. Alleen als er visite is of ik ben bezig komen ze even neuzen.

Wat lijkt het me dan fijn om een konijn te zijn, zoveel kunnen en mogen slapen 😴😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uur geleden zei Francisca:

Mijn ervaring is altijd eens een sloper altijd een sloper. Dus hij zal zijn speeltjes waarschijnlijk wel slopen. En dat is juist ook dagbesteding. Je kunt bijvoorbeeld tunnels van riet of bamboe kopen waar hij even mee bezig is om te slopen. Of een snuffelmat waar je zijn brokjes in verstopt. Ook veel denkspelletjes voor honden zijn voor konijnen geschikt. BunnyBunch verkoopt leuke spelletjes en sloopspeelgoed zoals het verassingszakje. 

 

Of probeer hem trucjes aan te leren. Zo geef je hem veel aandacht, zijn jullie samen bezig en hebben jullie allebei wat te doen 😊

Jammer dat je ouders niet in (willen) zien dat konijnen groepsdieren zijn en hoe hard jij het ook probeerd, jij nooit een konijn zult zijn. 

 

Ik heb ook een mannetje van 7 en een vrouwtje van 8 en die liggen ook veel hoor. Mijn andere 2 zijn iets jonger maar allebei mijn koppeltjes slapen bijna de hele dag. Af en toe komen ze even voorbij gehobbeld voor eten of plassen en dan gaan ze weer slapen. Alleen als er visite is of ik ben bezig komen ze even neuzen.

Wat lijkt het me dan fijn om een konijn te zijn, zoveel kunnen en mogen slapen 😴😉

 

6 uur geleden zei KonijnStar:

Je kunt ook gemakkelijk wat speeltjes voor hem maken van wc rolletjes, dan maakt het niet uit als het kapot gaat.

Ik heb net wat speeltjes voor hem gekocht, ik weet nou niet of hij ze leuk vind of niet, gooit er wel mee en duwt t balletje weg! 

 

En ja het lijkt mij ook heel fijn om konijn te zijn 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .