Ga naar inhoud

Baby Rat/muis gevonden op straat

Sophiebink2003

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik was toen straks aan het fietsen en toen vond ik een baby muis/rat midden op het fietspad. Compleet gedesoriënteerd en vallend terwijl het probeerde te kruipen. Het had zo aangereden kunnen worden. Ik heb nog rond gekeken bij het grasveldje ernaast maar daar was niks te zien. Het beestje opgepakt en toen kwam er 2 bubbels met bloed uit de neus. Mee naar huis genomen.. zit nu een bak binnen met doeken. Al geprobeerd wat melk te voeren. Het probeerd te kruipen maar valt constant om, heeft echt geen evenwicht. En dus dat bloed uit de neus. Ook weet ik niet zeker of het een muis of een rat is. Kleur buik is lichter dan die op de rug. Staart wat dik en net zolang als lichaam. Wat haartjes op de staart. Middelmatige oortjes. Het heeft dus zowel eigenschappen van een rat en een muis. Iemand enig idee wat ik het beste kan doen? Het valt dus constant om en heeft geen evenwicht. Oogjes zijn een heel klein beetje open maar zeker niet helemaal. Het beestje is redelijk groot. Iemand verstand hiervan? 

20200614_214049.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ziet er uit als een rat want muizen zijn toch vaak wat kleiner en als ik het goed lees kan hij best wel goed ziek zijn.. Pas hier mee goed op want veel ziektes zijn goed besmettelijk voor andere kleine beesten en zelfs mensen... 

Ik raat je toch aan om het beestje dood te maken op een rustige manier en goed je handen te wassen of/en handschoenen aan te doen als je het beestje aanraakt. 

• Bedankt 1
  • Verdrietig 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou contact opnemen met een knaagdierenopvang, wildopvang, misschien zelfs de dierenbescherming. 

Vanwege dat bloed zou het misschien een inwendige bloeding kunnen hebben. Misschien is het door een roofvogel gepakt? In ieder geval zal het het zonder medische hulp niet redden ben ik bang.

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 maand later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .