Sophiebink2003 Geplaatst: 14 juni 2020 Delen Geplaatst: 14 juni 2020 Hallo allemaal, Ik was toen straks aan het fietsen en toen vond ik een baby muis/rat midden op het fietspad. Compleet gedesoriënteerd en vallend terwijl het probeerde te kruipen. Het had zo aangereden kunnen worden. Ik heb nog rond gekeken bij het grasveldje ernaast maar daar was niks te zien. Het beestje opgepakt en toen kwam er 2 bubbels met bloed uit de neus. Mee naar huis genomen.. zit nu een bak binnen met doeken. Al geprobeerd wat melk te voeren. Het probeerd te kruipen maar valt constant om, heeft echt geen evenwicht. En dus dat bloed uit de neus. Ook weet ik niet zeker of het een muis of een rat is. Kleur buik is lichter dan die op de rug. Staart wat dik en net zolang als lichaam. Wat haartjes op de staart. Middelmatige oortjes. Het heeft dus zowel eigenschappen van een rat en een muis. Iemand enig idee wat ik het beste kan doen? Het valt dus constant om en heeft geen evenwicht. Oogjes zijn een heel klein beetje open maar zeker niet helemaal. Het beestje is redelijk groot. Iemand verstand hiervan? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sophiebink2003 Geplaatst: 14 juni 2020 Auteur Delen Geplaatst: 14 juni 2020 Lichaampje is ongeveer 2,5 x €2 euro munt groot. Weet dat je de natuur met rust moet laten maar het beestje was anders gegarandeerd aangereden en we konden dus geen nestje vinden. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ThaGuus Geplaatst: 14 juni 2020 Delen Geplaatst: 14 juni 2020 Het ziet er uit als een rat want muizen zijn toch vaak wat kleiner en als ik het goed lees kan hij best wel goed ziek zijn.. Pas hier mee goed op want veel ziektes zijn goed besmettelijk voor andere kleine beesten en zelfs mensen... Ik raat je toch aan om het beestje dood te maken op een rustige manier en goed je handen te wassen of/en handschoenen aan te doen als je het beestje aanraakt. 1 3 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BunnieHop Geplaatst: 14 juni 2020 Delen Geplaatst: 14 juni 2020 Je zou een asiel of opvang kunnen bellen. Misschien dat die er iets mee kunnen. 3 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mira11 Geplaatst: 14 juni 2020 Delen Geplaatst: 14 juni 2020 Er worden bij verschillende knaagdierenopvangen ook wilde ratten opgevangen. Op de website ratjetoe.info kun je informatie vinden over de zorg voor een kleine wilde ratten. 3 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
happy211 Geplaatst: 15 juni 2020 Delen Geplaatst: 15 juni 2020 Ik zou contact opnemen met een knaagdierenopvang, wildopvang, misschien zelfs de dierenbescherming. Vanwege dat bloed zou het misschien een inwendige bloeding kunnen hebben. Misschien is het door een roofvogel gepakt? In ieder geval zal het het zonder medische hulp niet redden ben ik bang. 1 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 15 juni 2020 Delen Geplaatst: 15 juni 2020 Ik zou inderdaad ook aanraden hem/haar naar een wildopvang of knaagdierenopvang te brengen. Misschien heb je iets aan deze lijsten: Knaagdierenopvangen in NL en BE https://www.bunnybunch.nl/informatie/knaagdierenopvang-asiellijst Wildopvangen: https://www.bunnybunch.nl/informatie/opvang-hazen-wilde-konijnen 1 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sophiebink2003 Geplaatst: 15 juni 2020 Auteur Delen Geplaatst: 15 juni 2020 Bedankt voor al jullie reacties! Vanochtend lag het beestje dood in de bak. Is vannacht overleden..... 4 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 30 juli 2020 Delen Geplaatst: 30 juli 2020 @Sophiebink2003 Mocht je last krijgen van griep-achtige verschijnselen laat je dan testen op de ziekte van Weill!! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten