Ga naar inhoud

Konijn gelukkig of ongelukkig?


Sjaak en Fien

Aanbevolen berichten

5 minuten geleden zei Punky🐰:

Dat heb ik al gedaan!! Maar toch blijven ze twijfelen dus doe ik het stukje per stukje.

Dat kan ook 😉

Mijn ouders moest ik echt opzadelen met een berg informatie als ik iets wilde, of het gewoon al zelf in huis halen (was toen 14+ en aan het werk, dus ze konden me niet meer voorschrijven wat ik wel en niet mocht kopen).

En op bepaalde vlakken geloven ze me nu gelukkig wel, zoals wanneer de remmen van zijn auto vervangen moeten worden :')

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei BunnieHop:

Dat kan ook 😉

Mijn ouders moest ik echt opzadelen met een berg informatie als ik iets wilde, of het gewoon al zelf in huis halen (was toen 14+ en aan het werk, dus ze konden me niet meer voorschrijven wat ik wel en niet mocht kopen).

En op bepaalde vlakken geloven ze me nu gelukkig wel, zoals wanneer de remmen van zijn auto vervangen moeten worden :')

Ik ben elf, heb nog geen zakgeld eeeeeeen, ... ja.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei Marjoleink:

Triest. Alle opvangen zitten vol met konijntjes die een baasje zoeken, en zij krijgen 4 oeps-nestjes, waar ook weer een plekje voor gevonden moet worden. 

Helemaal mee eens!! Ze hadden die dan ook gekregen als verrassing. Dus helemaal niet gewild. En ja, ze houden er niet zo veel van. En als je niet veel van een beestje houdt dan wil je er niet al te veel mee doen. Niks voor maken, niet veel aandacht geven, af en toe een worteltje gaan geven en dan terwijl ze aan het eten zijn een paar aaitjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, 

8 minuten geleden zei Marjoleink:

Triest. Alle opvangen zitten vol met konijntjes die een baasje zoeken, en zij krijgen 4 oeps-nestjes, waar ook weer een plekje voor gevonden moet worden. 

Ja, ik heb alvast één ( ja, ik weet het. Hij heeft een vriendinnetje nodig. Ik ben bezig mijn ouders te overhalen)daarvan een goed plekje gegeven. Ze hebben het eerste nestje van 3 gehouden. Van het tweede nestje van zeven konijntjes hebben ze er twee gehouden, is er één weggelopen, en de andere 4 hebben ze weggegeven.

Mijn Punky hoort daarbij!!❤️🐰❤️🐰. Nu hebben ze nog twee nestjes gekregen en daarvan weten ze het aantal nog niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei Punky🐰:

Ja, 

Ja, ik heb alvast één ( ja, ik weet het. Hij heeft een vriendinnetje nodig. Ik ben bezig mijn ouders te overhalen)daarvan een goed plekje gegeven. Ze hebben het eerste nestje van 3 gehouden. Van het tweede nestje van zeven konijntjes hebben ze er twee gehouden, is er één weggelopen, en de andere 4 hebben ze weggegeven.

Mijn Punky hoort daarbij!!❤️🐰❤️🐰. Nu hebben ze nog twee nestjes gekregen en daarvan weten ze het aantal nog niet.

Wel echt jammer om te horen dat mensen op zo'n manier oepsnestjes krijgen. Enige wat je kunt doen (wat je overigens al hebt gedaan) is ze te informeren wat ze het beste kunnen doen om het te voorkomen.

Jij hebt er in ieder geval een pluspuntje aan 😉

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist zei BunnieHop:

Wel echt jammer om te horen dat mensen op zo'n manier oepsnestjes krijgen. Enige wat je kunt doen (wat je overigens al hebt gedaan) is ze te informeren wat ze het beste kunnen doen om het te voorkomen.

Jij hebt er in ieder geval een pluspuntje aan 😉

 

Jij bent echt leuk!! Je maakt bijna altijd er een grapje bij!! Zoo leuk!! Heb ik idd al gedaan. Ik vindt dat ook jammer. Ik heb gedaan wat ik kon doen. Hun informatie geven. Jammer genoeg willen ze het nog steeds niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden zei Punky🐰:

Ik ben elf, heb nog geen zakgeld eeeeeeen, ... ja.

Mijn zoontje kwam toen hij 8 was met een tabel van het Nibud aanzetten " kijk mama, ik krijg te weinig zakgeld". Maar al zouden jouw ouders daar (ook) intrappen, dan nog duurt het even voor je een konijn bij elkaar hebt gespaard.

  • Haha 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei Marjoleink:

Mijn zoontje kwam toen hij 8 was met een tabel van het Nibud aanzetten " kijk mama, ik krijg te weinig zakgeld". Maar al zouden jouw ouders daar (ook) intrappen, dan nog duurt het even voor je een konijn bij elkaar hebt gespaard.

Haha, nou hoop ik dat die van ons dat straks niet gaat doen! Dan mag die eerst een hoop inleveren voor wat hij allemaal kapot heeft gemaakt 😛

 

Een konijn is niet bepaald goedkoop als je alles plus de onkosten meerekent.

 

12 minuten geleden zei Punky🐰:

Jij bent echt leuk!! Je maakt bijna altijd er een grapje bij!! Zoo leuk!! Heb ik idd al gedaan. Ik vindt dat ook jammer. Ik heb gedaan wat ik kon doen. Hun informatie geven. Jammer genoeg willen ze het nog steeds niet.

Ik vind dat iets zowel leuk als informatief kan zijn 😉

En zoals m'n man ook vaak citeert vanuit Monty Python (is een beetje ver voor je tijd en ook de mijne): 'always look on the bright side of life'.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei Marjoleink:

Mijn zoontje kwam toen hij 8 was met een tabel van het Nibud aanzetten " kijk mama, ik krijg te weinig zakgeld". Maar al zouden jouw ouders daar (ook) intrappen, dan nog duurt het even voor je een konijn bij elkaar hebt gespaard.

Wat grappig!! Ik heb geen zakgeld en ik kan mijn zakgeld dus ook niet laten verhogen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei Punky🐰:

Wat grappig!! Ik heb geen zakgeld en ik kan mijn zakgeld dus ook niet laten verhogen.

Het nibud adviseert het vanaf 6 jaar 😉 Dus als je je ouders wil overtuigen te starten met zakgeld, staan hier veel tips, het leert je om met geld om te gaan, en dat is fijn voor later! Hier de link: https://www.nibud.nl/consumenten/zakgeld/

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden zei Marjoleink:

Mijn zoontje kwam toen hij 8 was met een tabel van het Nibud aanzetten " kijk mama, ik krijg te weinig zakgeld". Maar al zouden jouw ouders daar (ook) intrappen, dan nog duurt het even voor je een konijn bij elkaar hebt gespaard.

Heeft het gewerkt? 🤣

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .