Spring naar bijdragen

Gaas kiezen voor konijnenhok

Recommended Posts

Hallo,

Wij willen graag een ren maken in de tuin.

Nu lees ik dat wil je roofdieren buiten houden het gaas minimaal 1,4mm dik moet zijn. Maar dat dit ook aan de maaswijdte ligt.

Om muizen buiten te houden zou je een maaswijdte van maximaal 1 cm moeten aanhouden.

Nou vind ik nergens een combinatie van deze dikte en wijdte. Is dit überhaupt ergens te vinden. Ik zie door het gaas het gaas niet meer😱

Toevallig kwam ik een kippenren tegen met de perfecte maten voor onze tuin. Hiervan is de gaasdikte 1mm en een maaswijdte 1cm. Is dit dan te dun of is het in de combinatie met de wijdte goed?

Is het een kwestie van kiezen tussen muizen of roofdieren?

We wonen aan een bos, dus ik verwacht dat er wel roofdieren in de tuin kunnen komen.

Ik heb hier al aardig wat gelezen over dit onderwerp, maar ik kom er dus nog steeds niet uit.

Kan iemand mij adviseren?

Alvast bedankt!! 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oei, sorry maar hier kan ik jammer genoeg geen antwoord op geven.als,ik dat toch zou moeten kiezen dan zou ik kiezen voor muizen doorlaten. Maar zoek toch Laar wat verder. Ik heb ook al eens het internet afgesurfd voor één klein ding.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een kippenren is sowieso niet geschikt voor konijnen. Ze kunnen dit makkelijk kapot knagen en dat betekend dus ook dat roofdieren binnen kunnen komen. 

Volgens mij mag de maaswijdte maximaal 25 mm zijn. Bij een maaswijdte van 25 mm is een draaddikte van 1,75 mm voldoende. 
kies ook voor gaas wat minimaal dubbel verzinkt is anders gaat het roesten. 
succes!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zou geen kippengaas pakken.

Helemaal niet als het gaas maar 1mm dik is, daar kunnen roofdieren zo doorheen bijten en met wat pech je konijnen ook.

Ga voor stevig gaas met een dikte van het liefst minimaal 1.4 mm.

En ga voor verzinkt, dat gaat een stuk langer mee.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bedankt voor  jullie reactie!

Dat het dubbel verzinkt moet zijn was ik idd al achter. 

Bestaat er ook gaas met een maaswijdte van 1 cm in combinatie met gaas van minimaal 1,4 mm. Ik kan het namelijk nergens vinden.

Anders moet ik de muisjes er maar bij nemen😉

Link naar bericht
Deel via andere websites
55 minuten geleden zei Happydepeppy:

Bedankt voor  jullie reactie!

Dat het dubbel verzinkt moet zijn was ik idd al achter. 

Bestaat er ook gaas met een maaswijdte van 1 cm in combinatie met gaas van minimaal 1,4 mm. Ik kan het namelijk nergens vinden.

Anders moet ik de muisjes er maar bij nemen😉

Ik heb zelf ook overal gezocht naar een kleine maaswijdte met een dikke draad maar ook niet tegengekomen.

Denk dat zoiets moeilijk te fabriceren is.

Als je geld wilt uitgeven zou je eventueel kunnen kijken of gaas op maat gemaakt kan worden, anders weet ik het ook niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wij hebben ons gaas toen volgens mij online besteld, is alweer 3 jaar geleden dus weet het niet meer precies maar kan wel even voor je terug zoeken als je wilt. Wellicht staat de mail nog ergens in onze mailbox?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als je de combi niet kan vinden, zou ik eerder kiezen voor dikker draad, dan voor de hele kleine maaswijdte. Muizen zijn een minder grote dreiging dan roofdieren zoals marters. Ik zou dus eerder voor het dikkere gaas kiezen dat de roofdieren ook echt tegen houd.

Kippengaas is niet geschikt, volieregaas / nertsengaas / dassengaas enz. vaak wel. Er zijn heel wat webwinkels die het aanbieden. Wel even goed op de draaddikte letten. Vaak zijn de dikkere draaddiktes inderdaad 1.9 cm of groter qua maaswijdte. Het fijnere volieregaas (1x1cm) vind je meestal in max 1.2 mm dikte. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb een draaddikte van 1,45 mm en de maaswijdte is 1,9 cm. Muisjes zouden er idd doorheen kunnen maar ik laat geen voer staan in de ren (behalve hooi 😉) dus dan heb je niet echt last van muizen. Dat het stevig genoeg is om roofdieren buiten te houden vind ik belangrijker. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Ot&Sien:

Ik heb een draaddikte van 1,45 mm en de maaswijdte is 1,9 cm. Muisjes zouden er idd doorheen kunnen maar ik laat geen voer staan in de ren (behalve hooi 😉) dus dan heb je niet echt last van muizen. Dat het stevig genoeg is om roofdieren buiten te houden vind ik belangrijker. 

Ik ga idd kiezen voor het gaas wat jij beschrijft!!

Met een kleinere maaswijdte heb ik iig niet gevonden. Moet er niet aan denken dat ze worden opgegeten😥

Ik heb voorlopig alleen nog maar van die lieve veldmuisjes gezien in de tuin. Die knabbelen de nootjes leeg die ze vinden in de tuin😊 

Het voer gaat in een afgesloten bak dus daar daar kunnen ze niet bij.

Bedankt voor jullie reacties!! Erg fijn!

• Vind ik leuk 2
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Evee locked this topic
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .