Ga naar inhoud

Konijn eet geen bix maar wel al zijn keutels


Nochoice2009

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

Ik ben nieuw hier maar heb al meerdere onderwerpen gelezen maar niet echt gevonden wat ik zocht.

 

Het mannetje ( 8 jaar, niet gecastreerd, zit niet samen maar apart) van mijn ouders eet op dit moment geen bix meer, Science selective.  Andere konijntjes eten het wel. Wel eet hij al zijn keutels op en dus niet alleen zijn blinde darm keutels.. Hij eet ze meteen op na het leggen en laat er eigenlijk geen 1 liggen. Keutels zijn wel keurig van formaat en niet te hard of te zacht.

Ook piest hij op dit moment overal door zijn hele kooi (zelfs in zijn voerbak) en ook als hij losloopt piest hij overal (het liefst als je naar hem kijkt dan gaat hij met zijn kont naar je toe zitten en zie je langzaam zijn kontje omhoog en ja hoor)

 

Zijn gebit is nagekeken en er zijn geen bijzonderheden gevonden. Wel is hij geholpen aan Blaasgruis/zand ongeveer 3 weken geleden.

Hij is altijd een matige hooi-eter geweest maar begint nu meer hooi te eten. Hij heeft 3 soorten hooi. Ook groenvoer krijgt hij,  al haalt hij voor de meeste dingen zijn neus op.

Loof van de wortel gaat er dan nog wel maar niet de stengel alleen het blad.

 

Als je Bix voor zijn neus, bij zijn mond houdt (als hij op schoot zit) en iets duwt dan eet hij de bix wel en pakt ook rustig de bixjes die je daarna aanbiedt aan en eet ze op.

Als hij losloopt neemt hij geen bix aan van je maar likt hij alles af wat hij tegenkomt.

 

Wie weet hier misschien een oorzaak van: kan het zijn dat de narcose hier iets mee te maken heeft, of is dit misschien een soort dominantie gedrag.

Konijn is in mijn ogen zeer verwend, als er ook maar iets is met konijnen bij mijn ouders (eet/poept even niet helemaal goed) dan krijgen ze bij mijn ouders alles wat ze lekker vinden.

 

Alvast heel erg bedankt 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .