Ga naar inhoud

Depressie


BunnieHop

Aanbevolen berichten

Hoi iedereen,

Bijna een week geleden is Holly overleden, zoals jullie ondertussen wel weten.

Ondertussen zit ik met een doodongelukkig konijn.

En ja, ik wil met spoed een maatje voor hem hebben, daar ben ik nu ook wel mee bezig.

Enige tips om hem tot die tijd bezig te houden/enthousiast te krijgen?

Hij heeft echt een 'I don't care anymore' houding..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft hij een knuffel? Sommige konijnen hebben daar baat bij. En krijgt hij graag aandacht van jou of boeit hem dat niet zo? 

Hooihuisjes zijn hier altijd een goede zet om te activeren. Wanneer kan hij naar de opvang voor een maatje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een knuffel? Eentje die geschikt is voor baby's, dus zonder ogen die los kunnen enzo.

 

In Breda zit trouwens nog een opvang: Chews & Shelter.  Ik ben het er niet mee eens dat ze ook jonge konijnen verkopen (ze zijn verbonden aan een winkel), en ik kom er ook niet achter hoeveel ze vragen voor een konijn,  maar als de nood zo hoog is zou dit misschien een optie kunnen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden zei Eefje:

Heeft hij een knuffel? Sommige konijnen hebben daar baat bij. En krijgt hij graag aandacht van jou of boeit hem dat niet zo? 

Hooihuisjes zijn hier altijd een goede zet om te activeren. Wanneer kan hij naar de opvang voor een maatje?

Ik heb voor over exact 2 weken een afspraak bij k'nijn en co.

Maar dat duurt me echt véél te lang!

Verder boeit aandacht hem helemaal niks meer. Hij is onderhand een rag doll geworden!

 

22 minuten geleden zei Marjoleink:

Een knuffel? Eentje die geschikt is voor baby's, dus zonder ogen die los kunnen enzo.

 

In Breda zit trouwens nog een opvang: Chews & Shelter.  Ik ben het er niet mee eens dat ze ook jonge konijnen verkopen (ze zijn verbonden aan een winkel), en ik kom er ook niet achter hoeveel ze vragen voor een konijn,  maar als de nood zo hoog is zou dit misschien een optie kunnen zijn.

Knuffel heeft hij ja, had er een paar bewaard van Devin (kreeg t niet over m'n hart om die weg te gooien).

Ik ga morgen alles af bellen waar ik per direct langs kan met hem, want dit is niet meer te houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei Mira11:

Je zou toch zeggen dat zoiets eerder moet kunnen. 2 weken is wel heel erg lang, zeker in zo'n situatie. Kunnen ze vast wel spoed van maken verwacht ik. 

 

Kan natuurlijk niet voor een ander spreken m.b.t. waarom, maar bij mij zou dat (hoe vervelend ook), ook niet zomaar lukken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker met alle maatregelen op het moment snap ik het wel. Je kan niet zomaar de deuren van je opvang open gooien en iedereen binnen laten, en 10 mensen tegelijk helpen. Dat is op het moment toch echt een stuk lastiger.

Knijn&ko werkt ook standaard met koppeling met overnachting, wat echt beter werkt dan alleen speed-date, zeker omdat je toch vaak konijnenbaasjes helpt die onervaren zijn met koppelingen. Maar dat houd dus wel in dat elk koppel een hokje bezet houd voor een aantal dagen, en je wil ook niets te snel forceren.

 

Ik snap dat je nu snel een maatje zoekt in deze situatie, maar pas ook op dat je in je haast niet komt te zitten met een konijn waar jouw eigen konijn uiteindelijk toch ook niet helemaal gelukkig mee is. Een goede match blijft belangrijk. Ik hoor vaak genoeg dat mensen in een situatie als deze overhaast beslissingen maken en dat het uiteindelijk dan een konijn is waar ze zowel zelf, als het konijntje wat ze hadden toch niet echt blij zijn, dat er toch geen klik is.

 

Ik denk dat de 2 weken wel te overleven is. Zorg voor lekker veel aandacht en bezigheid. Doe aan voedselverrijking, zorg voor uitdaging in het verblijf. Werkt de spijsvertering nog gewoon goed? Eet hij nog gewoon, keutelt hij nog gewoon?

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden zei Evee:

Zeker met alle maatregelen op het moment snap ik het wel. Je kan niet zomaar de deuren van je opvang open gooien en iedereen binnen laten, en 10 mensen tegelijk helpen. Dat is op het moment toch echt een stuk lastiger.

Knijn&ko werkt ook standaard met koppeling met overnachting, wat echt beter werkt dan alleen speed-date, zeker omdat je toch vaak konijnenbaasjes helpt die onervaren zijn met koppelingen. Maar dat houd dus wel in dat elk koppel een hokje bezet houd voor een aantal dagen, en je wil ook niets te snel forceren.

 

Ik snap dat je nu snel een maatje zoekt in deze situatie, maar pas ook op dat je in je haast niet komt te zitten met een konijn waar jouw eigen konijn uiteindelijk toch ook niet helemaal gelukkig mee is. Een goede match blijft belangrijk. Ik hoor vaak genoeg dat mensen in een situatie als deze overhaast beslissingen maken en dat het uiteindelijk dan een konijn is waar ze zowel zelf, als het konijntje wat ze hadden toch niet echt blij zijn, dat er toch geen klik is.

 

Ik denk dat de 2 weken wel te overleven is. Zorg voor lekker veel aandacht en bezigheid. Doe aan voedselverrijking, zorg voor uitdaging in het verblijf. Werkt de spijsvertering nog gewoon goed? Eet hij nog gewoon, keutelt hij nog gewoon?

Hij heeft heel vroeg deze ochtend nog wat brokjes op, maar hij neemt nu niks meer aan.

Hij zit in een hoekje nu weg te kwijnen en heb net de DA ook al gebeld, aangezien zijn keutels kleiner aan het worden zijn.

Dus daar mag ik zo langs met hem.

 

Ik weet dat ik geen overhaaste beslissingen moet nemen, maar hij moet wel echt gekoppeld worden!

Dat hij daar dan een nachtje (of meer) moet blijven vind ik helemaal niet erg, zolang hij maar blij thuis komt met een vriendinnetje.

Maarja, zullen eerst maar afwachten wat het oordeel is bij de DA...

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei Mira11:

Bij mij kon het eigenlijk altijd vrij snel met mijn konijn en cavia's. Wel moet ik zeggen dat ik altijd een speeddate doe en dan thuis verder koppel. Ik snap als ze ergens een nacht moeten blijven dat het een ander verhaal is. 

 

Dit is voor opvangen sowieso een drukke tijd van het jaar en wat Evee zegt, onderschat de impact van de huidige situatie niet. Sommige opvangen hebben hun werkwijze volledig omgegooid en anders moet je op z'n minst minder afspraken tegelijk, meer tijd tussen afspraken etc. hebben. Het kan ook zijn dat er met minder vrijwilligers tegelijk gewerkt kan worden, noem maar op. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist zei Dollie:

 

Dit is voor opvangen sowieso een drukke tijd van het jaar en wat Evee zegt, onderschat de impact van de huidige situatie niet. Sommige opvangen hebben hun werkwijze volledig omgegooid en anders moet je op z'n minst minder afspraken tegelijk, meer tijd tussen afspraken etc. hebben. Het kan ook zijn dat er met minder vrijwilligers tegelijk gewerkt kan worden, noem maar op. 

Dat is ook, jullie hebben echt een punt en ik begrijp die ook compleet.

 

Alleen hij zit echt zo weg te kwijnen en ik moet nu ook naar de DA met hem 😢

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uur geleden zei BunnieHop:

Hoi iedereen,

Bijna een week geleden is Holly overleden, zoals jullie ondertussen wel weten.

Ondertussen zit ik met een doodongelukkig konijn.

En ja, ik wil met spoed een maatje voor hem hebben, daar ben ik nu ook wel mee bezig.

Enige tips om hem tot die tijd bezig te houden/enthousiast te krijgen?

Hij heeft echt een 'I don't care anymore' houding..

een knuffeltje die op je konijn lijk is handig want bij mijn konijn was hij er zo dol op dat ze het hele knuffeltje had onder gelikt je kunt hem ook veel aandacht geven veel aaien knuffelen wel alleen als je konijn dat toe staat anders is het ook zielig wat ook helpt voor een konijn om je konijn een speeltje neer te leggen en hem veel rond laten lopen en als je konijn van snoepjes houd kun je iets in de winkel kopen waardoor je konijn dingetjes moet verschuiven zodat het snoepje tevoorschijn komt je kunt ook een snoepje op de grond leggen en daar een shuttele overheen doen dan moet je konijn eerst de shuttle om duwen voordat hij het snoepje kan eten

hopelijk heb je wat aan de tips veel succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden zei BunnieHop:

Hij heeft vanochtend amper gegeten, dus ik had per direct gebeld.

Dus nu moet hij daar blijven, krijgt hij dwangvoer en houden ze hem ff in de gaten..

Ach jeetje. Wat een rot situatie helemaal als je al net een konijn verloren hebt. Sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei sarah1:

een knuffeltje die op je konijn lijk is handig want bij mijn konijn was hij er zo dol op dat ze het hele knuffeltje had onder gelikt je kunt hem ook veel aandacht geven veel aaien knuffelen wel alleen als je konijn dat toe staat anders is het ook zielig wat ook helpt voor een konijn om je konijn een speeltje neer te leggen en hem veel rond laten lopen en als je konijn van snoepjes houd kun je iets in de winkel kopen waardoor je konijn dingetjes moet verschuiven zodat het snoepje tevoorschijn komt je kunt ook een snoepje op de grond leggen en daar een shuttele overheen doen dan moet je konijn eerst de shuttle om duwen voordat hij het snoepje kan eten

hopelijk heb je wat aan de tips veel succes

Superlief van je.

Maar hij zit nu bij de DA, dus kan weinig doen helaas.

Hij vind aaien op z'n tijd wel fijn, maar dat was deze week niet aan de orde.

Ben er zo vaak bij gaan zitten als dat mogelijk was, en nog geprobeerd hem te verleiden met plekken die voor hem afgeschermd waren (schildpaddenverblijf).

Snoepjes krijgt hij van mij eigenlijk niet, hij was wel altijd verzot op banaan, ging er ook allemaal niet in (stond voor hem om 7 uur s ochtends al bij de Albert Heijn voor hem).

Groenten en brokjes gingen er al helemaal niet meer in, en knaagde zelfs niet aan een wilgentakken waar hij uren mee bezig kan zijn.

Dus besloten de DA te bellen.

 

 

Dus nu moet ik afwachten..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat naar dat je konijn zó heftig reageert op het verlies van zijn maatje 😢

Kan me voorstellen dat dit echt heel moeilijk voor je moet zijn, je kan je dan zo machteloos voelen.

Hopelijk komt hij er weer helemaal bovenop en huppelt hij straks weer vrolijk rond met een nieuw vriendinnetje 🐇

Tot die tijd wens ik je heel veel sterkte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hè wat verdrietig zeg, arm beestje en arme jij 😢. Ik herken het gedrag helaas wel, mijn voedster klapte ook helemaal dicht, at alleen wat als we bij haar zaten, ze zag er zo alleen uit, hartverscheurend. Gelukkig konden we toen meteen de volgende dag terecht. Ik hoop dat hij snel weer opknapt en ontdekt dat hij ook best even op eigen pootjes kan staan. Kan me zo voorstellen dat twee weken nu voelen als 10 jaar 😢

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .