Ga naar inhoud

Blaasproblemen?


femmeke

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, ben ik weer eens een keer.

 

Het volgende: Otje, mn dametje van ruim 8 heeft sinds een tijdje blaasproblemen. Hiervoor heeft ze sulfatrim gehad maar dit heeft niks geholpen. Ik ben nu (nadat röntgenfoto ook geen duidelijkheid schepte) in afwachting van een echo. 

Alleen is het zo dat ze, naast dat er nog weinig plasjes op de bak gaan, ook ontzettend slecht eet. 22 mei zijn de haakjes weer van de kiezen verwijderd dus dat is inmiddels uitgesloten. 

Hooi, groenten en (gedroogde) kruiden eet ze best goed alleen geen brokken en zelfs geen rozijnen meer. Ze krijgt niet voldoende binnen op een dag, dat blijkt ook uit haar gewicht. Ze is vanaf 22 mei 140 gram afgevallen. 

 

Ik vertrouw op m'n dierenarts, maar zou graag eens wat ervaringen van andere horen. Zijn er nog dingen waar eventueel aan gedacht kan worden, heeft het zin om der bij te voeren door middel van dwangvoer? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeee fem! Gezellig dat je er ook weer bent zeg! Wel jammer dat de reden niet leuk is.. 

Wanneer is de echo? 

Ik heb met Wilma ook zoiets meegemaakt, dat is uiteindelijk een operatie geworden, omdat ze de beelden op de echo niet konden duiden. Je weet hoe dat is afgelopen 😢. Ze had met bloed gevulde uitstulpingen aan haar blaas die niet verwijderd konden worden. Maar de dierenarts had het nog nooit gezien, dus het zou wel heel toevallig zijn als Otje dat ook heeft. 

Wij hebben Wilma toen nog aardig op gewicht weten te houden met een heleboel verse en gedroogde kruiden, met name de verse at ze graag. Eet Otje dat wel? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Eefje:

Heeee fem! Gezellig dat je er ook weer bent zeg! Wel jammer dat de reden niet leuk is.. 

Wanneer is de echo? 

Ik heb met Wilma ook zoiets meegemaakt, dat is uiteindelijk een operatie geworden, omdat ze de beelden op de echo niet konden duiden. Je weet hoe dat is afgelopen 😢. Ze had met bloed gevulde uitstulpingen aan haar blaas die niet verwijderd konden worden. Maar de dierenarts had het nog nooit gezien, dus het zou wel heel toevallig zijn als Otje dat ook heeft. 

Wij hebben Wilma toen nog aardig op gewicht weten te houden met een heleboel verse en gedroogde kruiden, met name de verse at ze graag. Eet Otje dat wel? 

Hehe ja beetje ongezellige reden 😅 

Ik word morgen gebeld door de echoscopiste, maar moest een half jaar geleden ook met Tibbe en toen kon ik binnen 2 dagen terrecht. Dus denk dat ik eind van de week wel geweest ben.

Pfff ja dat van Wilma, bah vind het nog steeds naar!

Er is wel gesproken over een operatie, maar omdat Otje al zo vaak een roesje voor haakjes heeft gehad, en ze daar steeds slechter uit komt vrezen ze een beetje of ze wel een operatie aan kan. 

 

Kruiden (vers en gedroogd) eet ze super goed, groenten eet ze redelijk. Wat hebben jullie Wilma onderandere gevoerd om der op gewicht te houden? 

 

2 uur geleden zei Dollie:

Bloedonderzoek? Slecht eten past ook bij nierfalen, net als afvallen (hoewel dat laatste natuurlijk weer door slecht eten kan komen)

Ja denk dat bloedonderzoek gaat volgen naar de echo. Omdat ze op dit moment vooral uitgaan van de blaas.

 

Nou moet ik er overigens bij zeggen, ze heeft de laatste periode wel in een stressvolle periode gezeten (door mn eigen privé-omstandigheden) dit heeft sowieso ook wel uitwerking op der eetlust gehad. Maar al die grenzen lopen heel vaag in elkaar over, ik weet niet precies wanneer de blaasproblemen begonnen zijn en hoe dat in verhouding staat met de stress. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geloof dat we toen ongeveer de halve supermarkt aan verse kruiden in huis hadden voor haar, alles wat ze lekker vond en mocht eten. Peterselie, koriander, basilicum, rozemarijn, dille, selderij. En qua gedroogde kruiden één of andere mix, ik heb altijd iets met bloemen dat vinden ze lekker, geen idee meer wat ik toen had. Nu heb ik de weerstand mix van bb en een bloemenveldmix van jr farms, vinden ze allebei mega. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .