Ga naar inhoud

konijn sproeit


sarah1

Aanbevolen berichten

ik heb een konijn van 1,5 jaar bijna altijd als hij rond loopt in de tuin dan gaat hij met plas sproeien op internet heb ik opgezocht waarom dat is dat kan 2 redenen zijn reden 1 hij wilt zijn teretorium beschermen 2 of hij wilt zeggen dat ik zijn eigendom ben en dan sproeit hij zodat ik naar zijn plas ruikt ik doe nu elke keer als hij sproeit dan spuit ik met de plantenspuit op zijn kont dat doe ik nu al 2 weken maar het werkt niet weet iemand nog een manier zodat ik kan zorgen dat hij niet meer sproeit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Castratie. Maar ook dat geeft geen garantie dat het helemaal verdwijnt.En ook dan duurt het wel een paar maanden voor de hormonen in zijn lijfje minderen en het gedrag afneemt.

 

Voordeel is wel dat hij na castratie (hij is nog 14 dagen vruchtbaar na de castratie, dus op z'n vroegst pas in de derde week er na) samen kan leven met een vriendin 🙂 En dat is toch wel een eerste levensbehoefte voor konijnen. 🐇🐇

Link naar reactie
Delen op andere sites

castratie zou niet mogen van mijn vader mijn vader is geen dierenvriend en van hem mag ik geen castratie doen ik ben al blij dat ik van hem een konijn mocht is er misschien ook nog een andere manier dan castratie?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zegt dat hij het doet als hij rondloopt in de tuin? Betekend dit dat hij het in zijn hok niet doet? In dat geval zou ik hem niet meer laten rondlopen, want dan zal hij inderdaad steeds die nieuwe ruimte willen 'claimen' door te sproeien. 

Dan moet hij natuurlijk in zijn verblijf genoeg ruimte hebben, minimaal 2 m2 per konijn. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei happy211:

Je zegt dat hij het doet als hij rondloopt in de tuin? Betekend dit dat hij het in zijn hok niet doet? In dat geval zou ik hem niet meer laten rondlopen, want dan zal hij inderdaad steeds die nieuwe ruimte willen 'claimen' door te sproeien. 

Dan moet hij natuurlijk in zijn verblijf genoeg ruimte hebben, minimaal 2 m2 per konijn. 

 

hij sproeit alleen in de tuin als ik ook in de tuin sta anders doet hij het niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

De eerste stap is toch echt wel castratie. Dat geeft de grootste kans op stoppen met sproeien.

Een andere oplossing zou ik eerlijk gezegd niet weten. Maar hij is al 1,5 jaar... Dan wordt het toch ook wel een keertje tijd voor een vriendinnetje. Een konijn alleen is zo zielig... Een konijn heeft echt een maatje nodig. Dus: laten castreren en vervolgens koppelen met een lief, leuk, mooi meisje uit een konijnenopvang. Waarschijnlijk is hij dan zo gelukkig dat hij niet eens meer de behoefte voelt om alles onder te sproeien, dan heeft hij afleiding. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden zei Ot&Sien:

De eerste stap is toch echt wel castratie. Dat geeft de grootste kans op stoppen met sproeien.

Een andere oplossing zou ik eerlijk gezegd niet weten. Maar hij is al 1,5 jaar... Dan wordt het toch ook wel een keertje tijd voor een vriendinnetje. Een konijn alleen is zo zielig... Een konijn heeft echt een maatje nodig. Dus: laten castreren en vervolgens koppelen met een lief, leuk, mooi meisje uit een konijnenopvang. Waarschijnlijk is hij dan zo gelukkig dat hij niet eens meer de behoefte voelt om alles onder te sproeien, dan heeft hij afleiding. 

dat vraag ik al een poosje aan mijn ouder maar het mag echt gewoon niet van mijn vader castreren mag gewoon niet mijn zus die had 2 konijntjes gekocht ze waren nog jong 1 bleek een jongen te zijn en ging de hele tijd wippen op zijn zusje toen wou mijn zus het mannetje (nina) castreren ze zou alles zelf betalen maar het mocht niet en nog een konijn een vrouwtje kan dus niet als ik hem niet mag laten castreren helaas ik heb nu geprobeerd om rustig in zijn ren te zitten zodat hij gewoon heel goed aan mij en mijn geur kan wennen dat ging wel goed maar 1 keer nat geworden maar dat was maar een klein beetje ik hoop dat hij(knabbel) aan me zal wennen en me niet meer na zal maken 

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou het gaat wel een beetje om de kosten en mijn moeder vind het wel gewoon goed alleen mijn vader niet hij is niet echt een dierenvriend en vind het zonde van je geld ik heb al heel vaak gezecht dat ik wil en dat ik het niet zonde vind oke ik heb niet veel inkomen maar alsnog als mijn konijntje maar blij is helaas mag het niet van mijn vader en als zo iets niet mag dan gaat het nooit mogen er is ook iets dat ik echt al 6 jaar lang wil maar niet mag dus ik kan knabbel helaas niet castreren

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uur geleden zei sarah1:

dat vraag ik al een poosje aan mijn ouder maar het mag echt gewoon niet van mijn vader castreren mag gewoon niet mijn zus die had 2 konijntjes gekocht ze waren nog jong 1 bleek een jongen te zijn en ging de hele tijd wippen op zijn zusje toen wou mijn zus het mannetje (nina) castreren ze zou alles zelf betalen maar het mocht niet en nog een konijn een vrouwtje kan dus niet als ik hem niet mag laten castreren helaas ik heb nu geprobeerd om rustig in zijn ren te zitten zodat hij gewoon heel goed aan mij en mijn geur kan wennen dat ging wel goed maar 1 keer nat geworden maar dat was maar een klein beetje ik hoop dat hij(knabbel) aan me zal wennen en me niet meer na zal maken 

 

Wat is er toen gebeurd met de konijnen van je zus dan? Eentje afgestaan aan een opvang ofzo? Ongecastreerd kunnen ze immers niet bij elkaar...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .