Ga naar inhoud

Bladeren van walnotenboom giftig?


pakyakker

Aanbevolen berichten

Wij zijn nu sinds een maand verhuisd en de konijnen staan nu onder van wat wij denken een walnotenboom is. Ergens anders dan onder die boom kunnen ze niet staan in de tuin.
Nu heb ik heel veel gezocht op internet en ook hier op de site gekeken naar de lijst met giftige planten alleen kan ik dus niet duidelijk vinden of de bladeren van die boom giftig zijn voor konijnen. Mijn konijn eet echt alles wat los en vast zit en heeft dus hoe goed ik er ook op let toch wat blaadjes van die boom opgegeten. ik vraag mij dus echt af of dit kwaad kan. Ik kan alleen dingen vinden over walnoten maar niet over de bladeren van de boom. Weet dus iemand of de bladeren van een walnotenboom giftig zijn voor konijnen?

(excuses als deze vraag al eens is gesteld maar ik heb gezocht hier en kon zo niets vinden)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een beetje gegoogled en ik

 heb een sterk vermoeden dat dat giftig is. Er zei ooit is iemand tegen mij. Ja, mijn konijnenren staat onder een  walnotenboom en als er bladeren afvielen dan kuis ik ze metten op. Gelukkig eet mijn konijn er niet van. Maar toch. Ik wil geen risico’s nemen. Dus ik denk van wel. Voor alle duidelijkheid, ik weet het niet zeker!

aangepast door Punky🐰
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op BunnyBunch onder voeding staat: De meeste fruitbomen zijn veilig, met één belangrijke uitzondering: Let op dat je geen vruchten, pitten of takken geeft van steenvruchten (oa. pruimen, perziken, kersen, abrikozen, avocado's, olijven, dadels, walnoten en mango's).

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden zei JokeC:

Op BunnyBunch onder voeding staat: De meeste fruitbomen zijn veilig, met één belangrijke uitzondering: Let op dat je geen vruchten, pitten of takken geeft van steenvruchten (oa. pruimen, perziken, kersen, abrikozen, avocado's, olijven, dadels, walnoten en mango's).

Bedankt dat had ik nog niet gelezen!
Goed de takken en vruchten krijgt ze ook niet het is alleen dat er dus af en toen een blaadje in haar ren valt en die heeft ze wel eens opgegeten. Het andere konijn eet ze overigens niet. 
Meestal ruim ik de blaadjes wel op, maar goed ik ben er ook niet de hele dag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou misschien kijken of je bijv. een zeil op de ren kunt leggen. Dan kunnen er in de herfst ook zeker geen noten in vallen. En wat de blaadjes betreft, die kunnen dan alleen nog erin waaien. Misschien aan de onderste rand van de ren wat fijnmazig kippengaas ertegenaan bevestigen, dan kunnen niet langs de grond erin waaien. Dan zul je echt het meeste wel ondervangen. 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .