Ga naar inhoud

Krijg het gewicht van Punky niet te pakken


Punky punk

Aanbevolen berichten

De titel zegt het al. Ik heb bijna alles geprobeerd maar het gewicht van mijn konijn. Ik weet het nog steeds niet zeker. En als ik zijn gewicht niet weet kan ik ook niet de juiste hoeveelheid biks geven. Nu geef ik een half bekertje maar ik weet niet of dat de juist hoeveelheid is. Heeft iemand hier tips voor? Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

De titel zegt het al. Ik heb bijna alles geprobeerd maar het gewicht van mijn konijn. Ik weet het nog steeds niet zeker. En als ik zijn gewicht niet weet kan ik ook niet de juiste hoeveelheid biks geven. Nu geef ik een half bekertje maar ik weet niet of dat de juist hoeveelheid is. Heeft iemand hier tips voor? Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden zei Punky🐰:

De titel zegt het al. Ik heb bijna alles geprobeerd maar het gewicht van mijn konijn. Ik weet het nog steeds niet zeker. En als ik zijn gewicht niet weet kan ik ook niet de juiste hoeveelheid biks geven. Nu geef ik een half bekertje maar ik weet niet of dat de juist hoeveelheid is. Heeft iemand hier tips voor? Alvast bedankt

Hou uw konijntje vast terwijl u op de mensenweegschaal staat. En weeg u zelf daarna of ervoor en trek ze van elkaar af, en hoppa u weet het gewicht van uw konijntje! 😀

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei Evee:

Is het een jong konijn? Of  volwassen?

 

Als je naar de dierenarts gaat, bijv. met de jaarlijkse vaccinaties, daar gelijk laten wegen. 

Ja! Goed idee! Hij is redelijk jong. Hij is nu bijna 4 maanden bij mij. En als juni gedaan is is hij zes maand. Toevallig, ik ging vandaag een afspraak maken bij de dierenarts. Voor jaarlijkse inentingen en voor zijn nageltjes te laten knippen. Nu ook voor zijn gewicht. Ik ga wel nog steeds de twee andere opties proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou zelf mijn konijn daar niet voor oppakken. Konijnen vinden het verschrikkelijk om opgepakt te worden, dus ik doe dat nooit. Ik vind wegen in de reismand een betere optie.

Je kunt ook wachten tot je naar de dierenarts moet. Die kan misschien ook zeggen wat het volwassen gewicht wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden zei Marjoleink:

Ik zou zelf mijn konijn daar niet voor oppakken. Konijnen vinden het verschrikkelijk om opgepakt te worden, dus ik doe dat nooit. Ik vind wegen in de reismand een betere optie.

Je kunt ook wachten tot je naar de dierenarts moet. Die kan misschien ook zeggen wat het volwassen gewicht wordt.

Mijn konijntje maakt het niet zoveel uit… hij wil gewoon eten…😂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben een babyweegschaal die we met iets lekkers erop/in op de grond zetten, konijn hopt er zelf op (het is een hele platte/lage dus niet echt spannend voor een konijn), makkelijker kan het niet. Behalve als ze er met z'n tweetjes op proberen te proppen, maar dat is een kwestie van afleiden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden zei Sjaak en Fien:

Mijn konijntje maakt het niet zoveel uit… hij wil gewoon eten…😂

Natuurlijk maakt het jouw konijn ook uit. Als konijnen in het wild worden opgetild, is dat door een vos of een roofvogel, en zijn ze de pineut. Daarom vinden ook tamme konijnen het doodeng om opgepakt te worden. Veel mensen denken mijn konijn blijft er rustig onder dus hij/zij vindt het niet eng, terwijl in werkelijkheid het konijn verstijft van angst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei Marjoleink:

Natuurlijk maakt het jouw konijn ook uit. Als konijnen in het wild worden opgetild, is dat door een vos of een roofvogel, en zijn ze de pineut. Daarom vinden ook tamme konijnen het doodeng om opgepakt te worden. Veel mensen denken mijn konijn blijft er rustig onder dus hij/zij vindt het niet eng, terwijl in werkelijkheid het konijn verstijft van angst.

Mijn konijntje vindt oppakken ook verschrikkelijk! Ik zal het met de reismand proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden zei JokeC:

Wij hebben een babyweegschaal die we met iets lekkers erop/in op de grond zetten, konijn hopt er zelf op (het is een hele platte/lage dus niet echt spannend voor een konijn), makkelijker kan het niet. Behalve als ze er met z'n tweetjes op proberen te proppen, maar dat is een kwestie van afleiden. 

Dat lukt bij mij dus echt niet!

aangepast door Punky🐰
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden zei Marjoleink:

Natuurlijk maakt het jouw konijn ook uit. Als konijnen in het wild worden opgetild, is dat door een vos of een roofvogel, en zijn ze de pineut. Daarom vinden ook tamme konijnen het doodeng om opgepakt te worden. Veel mensen denken mijn konijn blijft er rustig onder dus hij/zij vindt het niet eng, terwijl in werkelijkheid het konijn verstijft van angst.

19 minuten geleden zei Marjoleink:

Natuurlijk maakt het jouw konijn ook uit. Als konijnen in het wild worden opgetild, is dat door een vos of een roofvogel, en zijn ze de pineut. Daarom vinden ook tamme konijnen het doodeng om opgepakt te worden. Veel mensen denken mijn konijn blijft er rustig onder dus hij/zij vindt het niet eng, terwijl in werkelijkheid het konijn verstijft van angst.

Mijn konijn is ook niet bang voor vossen en andere dieren, en verstijfd ook niet. Hij gaat zelfs als hij dicht bij de grond is zachtjes met zijn pootjes trappelen.

 

9 minuten geleden zei Punky🐰:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijn was heel erg afgevallen en moest haar iedere week gaan wegen. Echt drama. Ook omdat wij alleen een personenweegschaal hebben had het geen zin om haar erop te zetten omdat ze daarvoor te licht is.
Ik heb het volgende gedaan:
-eerst mijzelf wegen zonder reismand
- dan mijzelf weg met een lege reismand
-en dan mijzelf wegen met de reismand met het konijnen erin.

De waarden zijn best betrouwbaar heb haar toen die week ook nog voor de zekerheid bij de dierenarts laten wegen en het gewicht kwam precies overeen met wat ik had uitgerekend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei pakyakker:

Mijn konijn was heel erg afgevallen en moest haar iedere week gaan wegen. Echt drama. Ook omdat wij alleen een personenweegschaal hebben had het geen zin om haar erop te zetten omdat ze daarvoor te licht is.
Ik heb het volgende gedaan:
-eerst mijzelf wegen zonder reismand
- dan mijzelf weg met een lege reismand
-en dan mijzelf wegen met de reismand met het konijnen erin.

De waarden zijn best betrouwbaar heb haar toen die week ook nog voor de zekerheid bij de dierenarts laten wegen en het gewicht kwam precies overeen met wat ik had uitgerekend.

Dat is slim!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist zei Punky🐰:

Dat is slim!

Het werkt echt! Vlekje kan echt niet stil zitten dus mede daarom ook.
Je eigen gewicht is eigenlijk een soort controle. Je moet gewoon de waarde van jezelf met reismand - de waarde van jezelf met reismand en konijn erin doen en dan heb je het gewicht van het konijn. Niet tot op de komma nauwkeurig zoals bij de DA. Maar wel een goede schatting. Ik kon zo wel goed in de gaten houden of ze was aangekomen. Ze was van 1.8 naar 2.2 gegaan dat zijn wel duidelijke cijfers.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden zei pakyakker:

Het werkt echt! Vlekje kan echt niet stil zitten dus mede daarom ook.
Je eigen gewicht is eigenlijk een soort controle. Je moet gewoon de waarde van jezelf met reismand - de waarde van jezelf met reismand en konijn erin doen en dan heb je het gewicht van het konijn. Niet tot op de komma nauwkeurig zoals bij de DA. Maar wel een goede schatting. Ik kon zo wel goed in de gaten houden of ze was aangekomen. Ze was van 1.8 naar 2.2 gegaan dat zijn wel duidelijke cijfers.

Zal ik zeker proberen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .