Ga naar inhoud

Mijn konijn kwijlt


Marinka_1003

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

Ik heb een vraag. Afgelopen dinsdag is mijn konijntje geopereerd, haar baarmoeder is verwijderd. Verder zijn er ook haken van haar kiezen geslepen en haar voortanden zijn wat geslepen.

Voor de operatie dronk ze altijd heel veel, zeker wel 200ml per dag of meer. Haar tong zag er nog goed uit, maar wij vermoeden dat het vele drinken wel te maken had met de haken op de kiezen. Nu is ze ook nog jong, net 6 maanden oud en waarschijnlijk kent ze het niet goed zonder haakjes op de kiezen, haar voortanden staan ook al niet helemaal goed. Haar ondertanden staan te ver naar voren waardoor ze niet goed zelf slijten. Ondanks deze tandkwaaltjes at ze altijd erg goed en was ze ook altijd dol op eten. Ze zat brokjestijd altijd af te wachten voor de kastdeur.

Nu is mijn zorg, sinds de operatie kwijlt ze en drinkt ze weinig. De eerste dag was het lastig om haar aan het eten te krijgen maar gelukkig eet ze nu al bijna weer zoals ze voorheen deed, hoewel het wel veel langzamer gaat. Maar het kwijlen snap ik niet. Overal op het internet staat dat wanneer een konijn kwijlt er iets met de tanden moet zijn, maar haar tanden en kiezen zijn dus zeer recent onder handen genomen ... Daar kan het dus niet aan liggen. Ligt het dan misschien aan de pijnstillers? Of het feit dat ze gewoon pijn heeft? Ik ga maandag de DA er wel over bellen maar dacht een berichtje hier kan niet kwaad, maak me er wel zorgen over namelijk.

 

Marinka

aangepast door Marinka_1003
typfout
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf echt geen idee. Ik zou waarschijnlijk ook de dierenarts bellen.. als je je echt erge zorgen maakt zou ik mss het spoed/weekendnummer bellen met je vraag. Ik doe dit wel eens als ik me erg zorgen maak in het weekend, telefonisch kun je ze dan ook vragen stellen zonder dat je meteen langs hoeft te gaan. 🙂  

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat
17 minuten geleden zei Marjoleink:

Krijgt ze nog pijnstillers?

Ze moest 3 tot 5 dagen 1x per dag pijnstillers, gisteren was de 3e dag. Vandaag dus maar niet gedaan in de hoop dat het kwijlen minder zou worden...

Citaat
18 minuten geleden zei Marjoleink:

Ik heb een konijn dat gaat kwijlen door stress. Kan dat bij jouw konijn het geval zijn?

Ik zou niet zo goed weten waar ze stress van zou hebben... En ze maakt af en toe wel schud bewegingen waarvan ik heb gelezen dat dat een positieve/blije beweging is. Verder komt ze ons ook nog steeds opzoeken, ze eet, ze drinkt iets en gisteravond (na haar avondbrokken) een intelligentie activiteit gevuld met lekkers groen voer een halve snoepstick van selective en dat ging ook gewoon goed.

Ze is momenteel alleen iets rustiger dan normaal en haar ogen lijken niet altijd helemaal open te zijn. Verder gedraagt ze zich eigenlijk als voorheen. Alleen duurt het eten wat langer en drinkt ze veel minder en ze kwijlt dus ..

Heb de afgelopen dagen alleen haar verblijf wat "gepimpt" waardoor het nu ruimer en rustiger is. Zo heb ik de bak van haar voormalige kooi verwijderd omdat ik dat eigenlijk geen nut meer vond hebben aangezien ze in toiletjes plast en het in de bak juist niet de bedoeling was.. Ik heb wel haar favoriete ligplekjes gewoon gelaten waar ze zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .