Ga naar inhoud

slecht reageren op antibiotica


Bucksternight

Aanbevolen berichten

dag allemaal,

zoals ik al een paar keer zei, niest puck veel en ademt zwaar, ik ben vanmorgen naar de DA geweest en die heeft een antibiotica Zitheromax gegeven. we moesten 50mg geven.

ik heb een paar uur geleden zijn eerste dosis gegeven (1.25ml)/ hij reageert er zeer slecht op.  wilt niet meer eten, ook geen hooi, en zelfs niet zijn favoriete snack! ook is hij zeer sloom en totaal niet actief..

 

is dit normaal? 

moet ik mij zorgen maken?

en moet ik komende dagen hetzelfde blijven geven? 

 

alvast bedankt voor jullie antwoord..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou dit even bespreken met de dierenarts. Als je je eigen dierenarts belt krijg je een bandje net het nummer van de weekend dienst. Die kunnen wel beoordelen of dit normaal is. Een antibioticakuur moet je afmaken, maar ik zou zelf niet nog een dosis geven zonder overleg met een dierenarts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hij is nu wel al een beetje aan het rondhuppen, ik denk dat hij eeen beetje aan het herstellen is. is het niet gewoon omdat het misschien zijn eerste keer antibiotica is dat hij er zo op reageerd? zal het niet beter gaan als hij dat een tweede keer krijgt? ik bedoel zou hij het al meer kunnen verdragen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .