Ga naar inhoud

Dagje strand


Fey Vib

Aanbevolen berichten

Iemand ervaren met wat mee te nemen mocht het konijntje een middag van huis zijn (4 uurtjes) bijv strand (lege strand etc) of even naar oma noem het maar op. Moet het konijntje dan een berg hooi mee en veel water of helemaal niets in die vier uur buiten zijn hok?

  • Verward 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Lees ik het nou goed en wil je je konijn mee naar het strand of op visite nemen? Of begrijp ik het verkeerd?

Dat is echt geen goed plan.

 

Konijnen zijn extreem stressgevoelige dieren. Vervoeren is één van de meest stressvolle dingen voor een konijn. Dat zou ik nooit zomaar doen omdat het leuk is, alleen als het echt noodzakelijk is, bijvoorbeeld voor een dierenartsbezoek of een verhuizing.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tot nu zijn de raadgevingen dat het konijntje lekker zo lang t leeft in een hok gestopt moet worden. Uitlaten en laten lopen op 4 hectare grasveld of op een leeg strand laten lopen  of een enkele keer bezoek mag beslist niet. 

 

Zulk raad zal ik beslist nooit overnemen. Ik wacht dus nog reacties af van mensen die dit wel wel eens doen. In ieder geval bedankt voor de reacties tot nu

aangepast door Fey Vib
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei Fey Vib:

Tot nu zijn de raadgevingen dat het konijntje lekker zo lang t leeft in een hok gestopt moet worden. Uitlaten en laten lopen op 4 hectare grasveld of op een leeg strand laten lopen  of een enkele keer bezoek mag beslist niet. 

 

Zulk raad zal ik beslist nooit overnemen. Ik wacht dus nog reacties af van mensen die dit wel wel eens doen. In ieder geval bedankt voor de reacties tot nu

 

Jammer dat je hier komt voor advies, maar het advies niet wil horen.

Ik ben dan wel heel erg benieuwd naar jouw redenen om het toch wel te doen? Wat voor argumenten / redenen / motivatie heb je om het ondanks het advies dat je hier van verschillende mensen krijgt, toch wel te doen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden zei Fey Vib:

Tot nu zijn de raadgevingen dat het konijntje lekker zo lang t leeft in een hok gestopt moet worden.

 

Waar heb je dat gelezen? Toch zeker niet hier, hoor! Wil je niet proberen iets beter te begrijpen wat een konijn voor dier is en wat het nodig heeft om een fijn leven te kunnen hebben? Klik bijvoorbeeld eens boven in het scherm in de bruine balk op "konijnen informatie". Echt super informatief voor een goed beeld van het konijn. 

aangepast door JokeC
tiepfoutje
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij zegt er niemand dat je je konijn in een hok moet stoppen. Je vraagt wat je mee moet nemen als je met je konijn op pad gaat, en onze mening daar in is duidelijk: wat he wilt minus het konijn.

Wij adviseten juist een ren van minimaal 4m2 en niet te vergeten een maatje voor het konijn in kwestie.

 

Hoe had je eigenlijk gedacht ervoor te zorgen dat het konijn niet de benen neemt op het strand? Toch niet een tuigje?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben niet gebonden aan advies 

1 uur geleden zei Evee:

 

Jammer dat je hier komt voor advies, maar het advies niet wil horen.

Ik ben dan wel heel erg benieuwd naar jouw redenen om het toch wel te doen? Wat voor argumenten / redenen / motivatie heb je om het ondanks het advies dat je hier van verschillende mensen krijgt, toch wel te doen? 

ik ben niet gebonden aan een bepaald soort advies? 

 

Misschien kan jij mij het verschil vertellen tussen een boer die 100 vierkante meter voor z'n konijnen heeft, en iemand die 4 vierkante meter heeft maar afentoe een plek opzoekt die 100 vierkante meter is om zijn konijn zonder tuigje te laten lopen?

 

Jij claimt wellicht dat dit per definitie direct heel stressvol voor het konijn is en het konijntje liever in het hok moet blijven 

 

Ik ben daar niet eens. En ja, ik wacht net zo lang tot ik een persoon heeft die hier ervaring mee heeft?

 

Ben jij ervaren om jou konijn uit te laten in een wijde omgeving? Zo niet dan vanwaar reageren als je niet ervaren hierin bent.

 

(En aub geen reacties dat er andere gevaren mogelijk zijn dat er misschien een valk voorbij kam vliegen. Wat een feit is. Maar ik wacht op reacties af over het water en voer bij eventueel laten lopen op een strand 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat iemand hier fan is van een konijn continue in een hok houden. Een maatje en voldoende ruimte om  te kunnen rennen, uitrekken spelen zijn enorm belangrijk voor konijntjes. Maar als je een konijn uit z’n vertrouwde omgeving, waar alles zijn geurtje heeft plotseling meeneemt naar een andere omgeving is dat helemaal niet fijn. Een konijn is een heel ander dier dan een hond, omdat een konijn een prooidier is. Zelfs als er geen gevaar aanwezig is zorgt het plotseling in een onbekend terrein worden gezet voor stress. Je denkt aan water en voer, maar je konijn zal daar van de stress waarschijnlijk niet eens naar omkijken. Ik adviseer daarom ook om het idee te laten gaan en je in te lezen in de behoeften van je konijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk wil je je konijn meenemen naar het strand op een dag dat het voor jou lekker is. 

Dit is voor een konijn al gauw veel te warm! 

Houd alsjeblieft je konijntje gewoon lekker thuis, en geef hem geen onnodig stress omdat jij denkt dat je konijn het leuk gaat vinden. 

Je eigen plezier is minder belangrijk dan de gezondheid van je konijn op dat moment! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, maar ik vind dit geen prettige discussie. Wij hebben allemaal het beste voor met konijnen, en ik durf te zeggen dat we er met zijn allen best wel wat verstand van hebben. Je kunt het niet met ons eens zijn, dat kan. Je kunt met ons advies doen wat je wilt natuurlijk. 

 

Maar het minste wat je zou kunnen doen is een iets vriendelijkere toon aanslaan tegen mensen die de moeite nemen om te reageren op je vraag.

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik schrik hier wel van. Konijnen horen zeker niet altijd in een hok te zitten maar op visite en naar het strand vind ik wel erg vreemd. Konijnen zijn altijd op hun hoede om te vluchten naar een veilige plaats omdat het prooidieren zijn. Ze in een open ruimte zetten zoals het strand is echt zeer onverstandig.

Ze ervaren zoiezo heel snel en veel stress. Ik zou ze dat zeker niet aandoen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Fey Vib:

Ik ben niet gebonden aan advies 

ik ben niet gebonden aan een bepaald soort advies? 

 

Misschien kan jij mij het verschil vertellen tussen een boer die 100 vierkante meter voor z'n konijnen heeft, en iemand die 4 vierkante meter heeft maar afentoe een plek opzoekt die 100 vierkante meter is om zijn konijn zonder tuigje te laten lopen?

 

Jij claimt wellicht dat dit per definitie direct heel stressvol voor het konijn is en het konijntje liever in het hok moet blijven 

 

Ik ben daar niet eens. En ja, ik wacht net zo lang tot ik een persoon heeft die hier ervaring mee heeft?

 

Ben jij ervaren om jou konijn uit te laten in een wijde omgeving? Zo niet dan vanwaar reageren als je niet ervaren hierin bent.

 

(En aub geen reacties dat er andere gevaren mogelijk zijn dat er misschien een valk voorbij kam vliegen. Wat een feit is. Maar ik wacht op reacties af over het water en voer bij eventueel laten lopen op een strand 

Het verschil met een konijn dat wild is en met een tam konijn is dat konijnen in hun hol vluchten als er gevaar dreigt. Ze leven in groepen en letten samen op. Ze waarschuwen elkaar. Je kunt niet zomaar een tam konijn los laten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan in ieder geval niet kwalijk genomen worden dat ik sommige reacties begrijp en dat het konijntje zn leve lang niet uit het hok mag.

 

Zelfs het oppakken is stressvol en zelfs verplaatsen naar de woonkamer is stressvol en zelfs vrij laten lopen in huis is stressvol als je dit soms doet. Dit zijn alle drie feiten met in achtneming dat geen van deze zaken te maken hebben met het natuurlijke aard van het dier. 

 

Als de basis van het verblijf een hok is. Dan is elk ander situatie dus stressvol. 

 

Zodoende geeft bijna iedereen stress aan zijn konijn, ja ook als je aan het telefoneren ben. Konijnen horen van aard liever niet de stem van mensen.

 

Maar wat als zij iets gewend zijn? Het opgepakt worden? Het horen van telefoongesprekken of tv?  Het paar keer in de week loslopen in huis? Het soms verplaatsen naar een andere (woon) kamer? 

 

Waarom kan ik mij geval niet het konijntje gewend raken met het samen met mij vrij lopen op het strand (niet warmer dan 20°) bij mij om de hoek? 

 

Het meest zinnig antwoord is voor mij dat het konijn dan meer 'alert' is omdat het veel hemel ziet en meer op gevaar van boven let. Maar is dit niet het aard van de konijn? En ipv stressvol gewoon meer alert wordt.

 

In welke situatie vertaal je het stressvol naar alertheid? 

 

Of is er geen onderscheid in deze twee gedragingen en gooien we alles op het hoopje van 'stress'.

 

Ik wil een voorbeeld waarin een konijn meer alert wordt. Het lijkt alsof vele deze voorbeeld niet kunnen bedenken omdat alles als stress omschreven wordt. 

 

Daarom denk ik in mijn situatie dat het konijntje meer alert raakt en niet stressvol. Omdat de stress wordt uitgelegd omdat het een prooidier is. 

 

Het klopt niet dat elke prooidier de gehele dag stress heeft. Maar het klopt wel dat een prooidier de gehele dag (liever) paraatheid heeft.

 

Stress heeft zijn situaties en paraatheid heeft zijn situaties.

 

Volgens mij zal ik nergens in dit forum de zin

 

"Dan is het konijntje meer alert"

lezen.

 

Maar wel de zin:

 

"Dat geeft het konijntje stress tot wel de dood als gevolg"

 

Waarom komt deze zin 99% vaker voor?

 

De intentie om goed te zijn voor een konijn hoeft niet gepaard te gaan met wetenschap

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed lezen, is echt moeilijk blijkbaar. Er staat NERGENS hier op het forum dat een konijn in een hok hoort (in tegendeel), maar je komt er telkens op terug dat het hier gezegd is. Waarom? Als je alles verdraait en daar conclusies uit trekt dan houdt het wel een beetje op, denk ik. 

 

Het is overduidelijk dat jouw intentie goed te zijn voor je konijn helemaal niets te maken heeft met enige kennis van het konijn (inderdaad kennis waar veel wetenschappelijk onderzoek voor gedaan is) en juist daarom kan dit forum zo waardevol zijn voor jou en vooral je konijn. Voor iets recht proberen te praten wat krom is (konijn mee op tripjes nemen), zul je hier geen bevestiging krijgen. Daar moet je voor bij mensen zijn die ook niets van konijnen (willen) weten. 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei JokeC:

Goed lezen, is echt moeilijk blijkbaar. Er staat NERGENS hier op het forum dat een konijn in een hok hoort (in tegendeel), maar je komt er telkens op terug dat het hier gezegd is. Waarom? Als je alles verdraait en daar conclusies uit trekt dan houdt het wel een beetje op, denk ik. 

 

Het is overduidelijk dat jouw intentie goed te zijn voor je konijn helemaal niets te maken heeft met enige kennis van het konijn (inderdaad kennis waar veel wetenschappelijk onderzoek voor gedaan is) en juist daarom kan dit forum zo waardevol zijn voor jou en vooral je konijn. Voor iets recht proberen te praten wat krom is (konijn mee op tripjes nemen), zul je hier geen bevestiging krijgen. Daar moet je voor bij mensen zijn die ook niets van konijnen (willen) weten. 

Dus doordrammen dat niemand zei dat het hok eeuwig op slot moest (in de veronderstelling dat huppelen rond het hok of op het dak van het hok ook nog opties zijn)

 

Dan ben je bezig met het onderdrukken van taalkundige feiten uit verkeerde categorieen waaruit je vervolgens absurde conclusies trekt

 

Dus kap even met het onder vergrootglas zetten van gebruikte woorden.

 

Terwijl je TOTAAL niet ingaat op de inhoud alsook de 9 zinnen die met een vraagteken zijn geëindigd

aangepast door Fey Vib
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Fey Vib je vroeg om het verschil tussen alert, bang en gestresst. Hier heb ik toevallig wel ervaring mee en kan dit toelichten met een voorbeeld van mijn eigen konijnen.

 

Als mijn ram alert is, staan zijn oren gespitst en blijft hij heel stil staan luisteren. Hoe gaat de situatie verder? Wordt het gevaarlijk, of valt het mee? Hij staat wel al klaar om te vluchten zodra dat nodig is. Op dit soort alerte momenten, weet ik vaak niet eens wat het probleem is, wat ze horen/zien/ruiken.

Als hij ergens van schrikt, of de situatie gaat van alert naar bang, dan sprint hij snel het hok in, en maakt zich daar tot een heel klein bolletje, totdat hij denkt dat het gevaar geweken is. 

Alert zijn en bang zijn, duren vaak maar kort, enkele minuten hooguit, totdat hij de situatie weer veilig vind. 

 

Stress heb ik tot nu toe gezien tijdens autoritten of toen mijn voedster nog alleen zat voordat ze gekoppeld kon worden. Ze zijn dan constant waakzaam, nooit rustig en dit put ze enorm uit. Vaak trillen ze en ademen ze heel snel. Ze zullen alleen gaan liggen als het echt niet anders kan, omdat ze zo puur uitgeput zijn van de stress, en ze zullen altijd hun oren gespitst houden en klaar zijn om weg te rennen zodra nodig.

 

Nu kun je je voorstellen waarom stress zo gevaarlijk is voor konijnen, en mijn konijnen zijn altijd gestresst in de auto, zelfs voor 5 minuten op erg naar de dierenarts. Dus e

 

Laat je konijnen gewoon in hun vertrouwde omgeving, of dat nu een hok, ren, garage, woonkamer of konijnenkamer is. Waarom zou je met een konijn op visite of naar het strand gaan? Heeft hij het thuis niet goed genoeg? Dan moet je het probleem daar aanpakken, en niet dit soort gekke oplossingen bedenken. 

aangepast door happy211
  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een forum is een plek voor discussie. Discussie voer je zonder iemand op de persoon aan te vallen, maar door argumenten te geven voor jouw standpunt en iemand daar mee te overtuigen. 

 

Ik ben het niet met je eens dat een middagje strand een goed idee is voor een konijn. En ik ben dus nog steeds erg benieuwd wat jouw argumenten zijn om het wel te doen, die heb ik in jouw berichten nog steeds niet kunnen lezen. 

 

Zoals ik het zie: 

 

Nadelen van een middagje strand met je konijn:
- stressvol (reizen er heen, maar ook de angst van opeens in een andere omgeving zijn zonder beschutting, overvliegende meeuwen en loslopende honden kunnen bijvoorbeeld ook veel stress geven). Stress kan bij konijnen bijvoorbeeld zorgen voor gasbuikjes, en die kunnen helaas er voor zorgen dat een konijn sterft als de behandeling niet aanslaat. Ook kan een konijn in shock raken van extreme stress, hoewel dat niet vaak gebeurd gelukkig. Ik vind dat persoonlijk dus een te groot risico. Ik denk dat happy211 hierboven duidelijk uitlegt wat signalen van stress bij konijnen zijn. 

 

- kwetsbaar voor roofdieren (loslopende honden, meeuwen, inderdaad ook roofvogels zoals je zelf al aangaf, hoewel ik zelf banger zou zijn voor de honden)

 

- gevaar op weglopen

        - weglopen kan voorkomen worden met een tuigje, maar daarin kunnen konijnen vast komen te zitten (vaak met hun onderkaak en gebit, of hun rug breken. Dat is dus geen veilige optie. Tuigjes zijn voor roofdieren prima te doen (hond, kat, fret, rat), maar voor prooidieren zijn die dingen een gevaar op zich, helaas.

       - weglopen en de kwetsbaarheid voor roofdieren kan voorkomen worden door een veilige ren mee te nemen, maar wat is het nut dan van naar het strand gaan, die ren kan ook thuis opgezet worden en dan heb je het hele punt van stress door reizen niet, veel prettiger voor het konijn. 

 

- in aanraking komen met ziektes: onder andere wormen (uit hondenpoep bijvoorbeeld) en virusziektes die onder wilde konijnen rond gaan.

 

- mogelijk eten van planten die giftig zijn of waar ze niet aan gewend zijn, met diarree en andere spijsverteringsproblemen als gevolg.

 

- op strand is weinig tot geen beschutting, last van warmte. 

 

Als je idee is dat het strand een natuurlijke plek is voor konijnen: konijnen zijn schemerdieren die alleen in de vroege ochtend en avond fourageren. Overdag tijdens de warmte zitten ze in hun holen, koel en beschermd tegen roofdieren. In de scherming komen ze daar uit. Je timing van een middagje strand is dan totaal verkeerd. Ook leven konijnen meer in duingebieden dan op open strand. Op open strand is immers geen beschutting, geen bescherming en geen voedsel en water voor konijnen. 


Vergeet ook niet dat de levensverwachting van een wild konijn 3 jaar is. De kans dat zij sterven aan ziektes als myxomatose, VHS 1of 2 of door een roofdier is groot. Hoe wij onze huisdierkonijnen, die al decennia gedomesticeerd zijn, houden, staat daar inmiddels wel een eind vandaan. Er zijn veel punten waarop huisdierkonijnen niet gehouden worden als wilde soortgenoten. En laat ik voorop stellen dat het beeld van een konijn alleen in een hokje achterin de tuin is, niet het beeld is wat wij hier bij huisdierkonijnen hebben gelukkig. Wat dat betreft is het welzijn van veel konijntjes in de afgelopen jaren sterk verbeterd. Er word dus wel echt naar de natuur van het konijn gekeken, maar ook een stukje naar de wens van het baasje om het konijn langer bij je te houden, veilig te houden. Een langer leven te geven dan de wilde soortgenoten. 

 

Nee, wij adviseren zeker geen kleine hokjes waarin je ze moet opsluiten. Die probeer ik juist al 15 jaar lang uit het beeld te krijgen. Prima als een beschut schuilplekje, maar niet om ze in op te sluiten. Wij adviseren wel voldoende ruimte op een veilige, zo min mogelijk stress gevende manier. Zodat onze huiskonijntjes overdag ook beschutting kunnen zoeken, ook al kunnen ze niet onder de grond. Met een soortgenootje als maatje, wat wetenschappelijk bewezen stress tegen gaat bij konijnen. Met medische zorg als dat nodig is.

 

Dat is niet zoals het in de natuur gaat. In de natuur leven konijnen in groepjes onder de grond en fourageren ze in een gebied van zo'n 800 meter rondom de konijnenburcht. Dat kan niemand in gevangenschap aan een konijn bieden (ik zou het graag willen hoor, zo een konijnenlandgoed!) maar ik denk dat iedereen hier wel zorgt dat de konijnen voldoende ruimte hebben om ook in gevangenschap zo veel mogelijk natuurlijk gedrag te kunnen uiten. Rennen, springen en graven, sociaal gedrag met een soortgenootje kunnen vertonen. 

 

Ik zie niet in wat er mis is met die manier van konijnenhouden, tenzij je in het algemeen tegen het houden van huisdieren bent, want elk huisdier heeft beperkingen ten op zichte van wilde voorouders. Maar dan snap ik de hele vraag van het middagje strand niet, want als je geen konijn zou houden omdat het tegennatuurlijk is, dan is het ook niet aan de orde om met je konijn naar het strand te gaan.


Voordelen van een middagje strand met je konijn:
- Ruimte geef jij als enige argument tot nu toe volgens mij, maar ik heb nog steeds niet gelezen op welke manier je dat dan voor je ziet? Echt los laten lopen? Je konijn rent je er uit hoor, als hij ergens van schrikt! Ze kunnen 50-80km per uur rennen!
Of toch in een ren of tuigje? Want dan beperk je de ruimte toch ook? Dan snap ik het voordeel van de andere locatie ten opzichte van je eigen tuin niet. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik me vooral afvraag is waar je het idee van een konijn op het strand vandaan hebt. Dat zou nooit bij me opkomen. 

Heb je het toevallig gezien op het YouTube kanaal Lennon the bunny? Veel van de dingen die je tot nu toe hebt gezegd, komen erg overeen met de dingen die zij zegt. En de basis is zeker goed: konijnen horen inderdaad niet in een klein hokje in de achtertuin, maar hebben ruimte en aandacht nodig. Echter zijn er ook flink wat punten waarbij ik het totaal niet met haar eens ben, ten eerste namelijk dat ze haar konijn alleen houdt. Dat zou al een eerste punt moeten zijn waarop je kritisch naar haar adviezen moet kijken. 

Verder spreekt ze haar eigen adviezen enorm tegen, want ze zegt juist dat konijnen nooit buiten gehouden moeten worden vanwege allerlei gevaren (die in Amerika inderdaad reëler zijn dan in Nederland), maar stelt haar konijn vervolgens wel aan die gevaren bloot door hem mee te nemen naar het strand. 

Wat dat betreft denk ik dat de gezamenlijke ervaring die wij als forumleden hier hebben een stuk betrouwbaarder is dan een YouTube-persona, en bovendien een stuk representatiever voor de situatie in Nederland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei happy211:

Wat ik me vooral afvraag is waar je het idee van een konijn op het strand vandaan hebt. Dat zou nooit bij me opkomen. 

Heb je het toevallig gezien op het YouTube kanaal Lennon the bunny? Veel van de dingen die je tot nu toe hebt gezegd, komen erg overeen met de dingen die zij zegt. En de basis is zeker goed: konijnen horen inderdaad niet in een klein hokje in de achtertuin, maar hebben ruimte en aandacht nodig. Echter zijn er ook flink wat punten waarbij ik het totaal niet met haar eens ben, ten eerste namelijk dat ze haar konijn alleen houdt. Dat zou al een eerste punt moeten zijn waarop je kritisch naar haar adviezen moet kijken. 

Verder spreekt ze haar eigen adviezen enorm tegen, want ze zegt juist dat konijnen nooit buiten gehouden moeten worden vanwege allerlei gevaren (die in Amerika inderdaad reëler zijn dan in Nederland), maar stelt haar konijn vervolgens wel aan die gevaren bloot door hem mee te nemen naar het strand. 

Wat dat betreft denk ik dat de gezamenlijke ervaring die wij als forumleden hier hebben een stuk betrouwbaarder is dan een YouTube-persona, en bovendien een stuk representatiever voor de situatie in Nederland.

Op You Tube staan veel zeer konijnvriendelijke filmpjes en dat vaak van mensen die zich er helemaal niet van bewust lijken te zijn. Ze doen zich voor als mensen die er verstand van hebben en zeggen juist op te komen voor konijnen. Andere krijgen helaas op die manier het idee dat het "normaal" is om zulke dingen met je konijn te doen. 😔

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei happy211:

Wat ik me vooral afvraag is waar je het idee van een konijn op het strand vandaan hebt. Dat zou nooit bij me opkomen. 

Heb je het toevallig gezien op het YouTube kanaal Lennon the bunny? Veel van de dingen die je tot nu toe hebt gezegd, komen erg overeen met de dingen die zij zegt. En de basis is zeker goed: konijnen horen inderdaad niet in een klein hokje in de achtertuin, maar hebben ruimte en aandacht nodig. Echter zijn er ook flink wat punten waarbij ik het totaal niet met haar eens ben, ten eerste namelijk dat ze haar konijn alleen houdt. Dat zou al een eerste punt moeten zijn waarop je kritisch naar haar adviezen moet kijken. 

Verder spreekt ze haar eigen adviezen enorm tegen, want ze zegt juist dat konijnen nooit buiten gehouden moeten worden vanwege allerlei gevaren (die in Amerika inderdaad reëler zijn dan in Nederland), maar stelt haar konijn vervolgens wel aan die gevaren bloot door hem mee te nemen naar het strand. 

Wat dat betreft denk ik dat de gezamenlijke ervaring die wij als forumleden hier hebben een stuk betrouwbaarder is dan een YouTube-persona, en bovendien een stuk representatiever voor de situatie in Nederland.

Ik woon vlakbij het strand ik proef zowat het zand in me mond 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden zei Fey Vib:

Ik woon vlakbij het strand ik proef zowat het zand in me mond 

Dat je vlakbij het strand woont is geen reden om je konijn mee te nemen. 

Ik moet 1 straat over steken en dan ben ik ook op het strand maar het is echt nog nooit in mij opgenomen om m'n konijnen mee te nemen 🤔

 

Doe alsjeblieft wat met de adviezen! 

Ze zijn niet bedoeld om jou tegen te werken of te pesten maar juist om aan het welzijn van je konijn te denken. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .