Ga naar inhoud

Luzerne


Hannie

Aanbevolen berichten

Ik heb een vraag.  Mijn konijnen zijn 12 weken oud. Ik heb van de fokker luzerne meegekregen maar dat is nou op. Welk merk of soort luzerne geven jullie en waar haal ik dat het goedkoopst. Ik woon in zuid holland.

Gr hannie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op welke manier voer je het precies?

 

Luzerne is een enkelvoudige grassoort. Je kan het door het hooi mengen voor wat extra eiwitten. Als jonge konijntjes de leeftijd hebben dat ze al naar een nieuw huisje mogen, is het alleen eigenlijk niet meer echt zo nodig. De eiwitten zijn vooral voor zogende voedsters en in de eerste weken dat de konijntjes het hardst groeien nodig. Ook voor oude, dus echt bejaarde konijntjes kan het handig zijn het bij te voeren, voor spierbehoud. Maar met 12 weken mindert de groei al, en is het dus niet echt nodig. Veel volwassen konijntjes krijgen juist diarree er van als je het te veel geeft, omdat het dan te rijk is. Dan kun je het dus beter gaan mengen met andere soorten, of als ze aan de dikke kant worden, zelfs weglaten. Het is wel een beetje een dikmaker dus. 

 

Luzerne is dus geen hooi vervanger, maar één grassoort, die tussen hooi kan zitten, of die je er zelf extra door kan mengen. 

Het is op meerdere plekken te koop, onder andere hier in de webwinkel:
Linkje


Daar verkoop ik het puur, maar ook verwerkt in mixen (luzernemix, grasmix, wilde bloemenweide mix, herfstmix)
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .