Ga naar inhoud

Vraag over nieuw konijn


Bente1709

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal! 

 

Ik heb deze avond een konijntje bij iemand opgehaald. Zelf heb ik een voedster die binnen zit en van de onderkant heel schoon is. Ik vroeg mij af of dit er een beetje normaal uitziet, buiten de viezigheid om. Hij is twee jaar oud.

 

Groetjes 

Bente

20200603_234244.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden zei Marjoleink:

Geen idee eerlijk gezegd, maar hij lijkt mij nogal verwaarloosd. Ik denk dat je er goed aan doet om hem te laten nakijken door een dierenarts. Hij is ook niet gevaccineerd zeker?

Bedankt voor uw reactie! Dat ga ik zeker even doen. Ik denk inderdaad niet dat hij gevaccineerd is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ziet er niet normaal uit, best vies.  Zat hij in een vies hok bij de vorige eigenaar? Weet je wat voor voeding hij kreeg?

 

Ik zou vandaag even langs een dierenarts gaan voor een goede controle.   Ik zou hem voor vandaag ook even alleen op hooi zetten, maar het lijkt ook wel of er naast ontlasting ook veel urine aan zit. Ik zou ook even goed zijn drink & plas gedrag in de gaten houden. Vandaar dus ook het advies een dierenarts er even echt goed naar te laten kijken.

 

Hij is ook nog niet gecastreerd zo te zien, dus houd hem goed en veilig apart van je dame! Mocht je later een koppelpoging willen doen, het is aan te raden om ze echt uit het zicht te houden tot dat moment, zodat ze in de tussentijd geen negatieve ervaringen op doen met elkaar.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden zei Evee:

Het ziet er niet normaal uit, best vies.  Zat hij in een vies hok bij de vorige eigenaar? Weet je wat voor voeding hij kreeg?

 

Ik zou vandaag even langs een dierenarts gaan voor een goede controle.   Ik zou hem voor vandaag ook even alleen op hooi zetten, maar het lijkt ook wel of er naast ontlasting ook veel urine aan zit. Ik zou ook even goed zijn drink & plas gedrag in de gaten houden. Vandaar dus ook het advies een dierenarts er even echt goed naar te laten kijken.

 

Hij is ook nog niet gecastreerd zo te zien, dus houd hem goed en veilig apart van je dame! Mocht je later een koppelpoging willen doen, het is aan te raden om ze echt uit het zicht te houden tot dat moment, zodat ze in de tussentijd geen negatieve ervaringen op doen met elkaar.

 

 

Het hok zag er inderdaad niet echt schoon uit. Hij kreeg gemengd voer wat ik ook heb meegekregen. 

 

Ik ga zeker met hem langs de dierenarts! Ga zo gelijk bellen. 

 

Mijn voedster zit binnen en hij zit buiten dus dat is in ieder geval ver genoeg van elkaar lijkt mij. 

 

Heel erg bedankt voor uw reactie! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden zei Marjoleink:

Ik neem aan dat je hem op ander voer gaat overzetten? Dat doe je door steeds een deel, bijvoorbeeld een kwart, van zijn voer te vervangen door het nieuwe voer. Als hij geen diarree krijgt, dan kun je weer een deel vervangen. 

Ik zou zelf het gemengde voer gelijk weggooien, gezien de staat waar het konijn in is.

Als je overgaat op een echt goede brok, bijvoorbeeld care+ of supreme selective, zou ik hem een dag op hooi zetten, en de dag er na rustig aan, kleine hoeveelheid van de nieuwe brok geven. Dus niet overstappen door te mengen, maar gewoon opbouwen met de nieuwe brok. En veel hooi geven 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .