Ga naar inhoud

Plassen


Farfa

Aanbevolen berichten

Daar ben ik weer met een vraag!!

Ik heb twee jonge konijntjes (3 maanden oud), beiden voedster. Ze zitten in het hok (bezig met zindelijkheidstraining) en mogen waar wij bij zijn los rondlopen en op één van de twee banken (met een deken erover heen).

Nu merk ik dat ze op de bank véél meer ontlasten, dus ook plassen!! Hoe kan dit? Heb wel gehoord dat mannetjes dit doen om hun territorium uit te breiden/af te bakenen, maar dit zijn twee meiden!?

En ook een belangrijke vraag die hierbij komt is: Hoe kan ik deze plas uit vloerbedekking/bank (van stof) verwijderen???

Alvast bedankt allemaal :$

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn hangoorram van 6 mnd is zindelijk behalve op de bank :blink: Gelukkig alleen keutels! Soms lijkt het net of hij het erom doet....dan zijn wij in de keuken en meneer springt dan gauw op de bank en deponeert een 10 tal keutels :(( Daarna zetten we hem dan ook gelijk op de bak maar afleren ho maar! In het begin heeft hij ook eens op de bank geplast en over mijn vriend's broek maar dat doet hij gelukkig niet meer. Maar wat dat precies nu is met dat keutelen op de bank snap ik ook nog steeds niet...voor de rest doet hij het nergens in huis.

Weird bunny....:bunny:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het bankplassen heb ik mijn ram ook nog nooit af kunnen leren helaas.....

Soms leek het net of hij net zolang wachtte tot ie op de bank mocht... ook al had ie daarvoor net geplast.

Ik heb hem een paar weken niet meer op de bank gelaten, maar helaas, zodra hij er weer op mocht, was het weer mis.

Ik heb me ook suf gezocht naar een oplossing, aluminiumfolie op de bank leggen (knispert), dikke kussens, territorium verplaatst, konijn terugzetten zodra ie de plasbeweging maakt, allemaal zonder succes (ook overleg met da gehad)

Nu komt ie niet meer op de bank hoe jammer ik het ook vind. Hij leeft nu in een grote ren en mag daar ook uit, alleen niet meer op de bank. Dus nu stap ik gewoon in zijn ren haha.

Volgende week staat er wel een castratie op de agenda, miss dat dat helpt??? Ik ga wel weer een poging doen.

En de bank, tja, goed schoon krijg je hem volgens mij nooit..... heb een stoffen bank ook helaas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, we hebben er nu een deken overheen liggen (dubbel)... De twee weten dondersgoed dat ze alleen op die bank mogen, en ze springen ook echt alleen op die. Ze springen trouwens best hoog voor dwergkonijntjes!! Maarja, voorlopig dus maar zo, tot ik een andere oplossing heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

konijnen plassen graag op een zachte ondergrond, in een hoekje op de vloerbedekking, de bank of je bed is dus ideaal in hun ogen. het is mij ook nog nooit gelukt om het bij mijn konijnen af te leren. dus ze mogen niet meer binnen rond lopen....

wat ik mij altijd afvraag is waarom hij niet op mijn kleding plast als ik hem op mijn schoot heb. zou hij al weten wat er gebeurt als hij dat doet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad de reden moet je echt niet ver zoeken....ze plassen gewoon graag op iets zacht.

Het uitwassen kan je met vanalles maar als je ook kringen hebt werk je best met een bus schuim dat je koopt om de zetels van de auto te kuisen.

Ik zou persoonlijk geen detol of azijn gebruiken want te felle geuren gaan ze meer geneigd zijn om nog eens te besprenkelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Mijn truffel plaste ook altijd op de bank of eigenlijk op de kussen op de bank... nu heb ik toegegeven en zo'n hoekwctje neergezet en hij heeft nooit meer buiten die wc geplast! perfect! en als er visite komt dan haal ik het weg want hij klimt toch niet bij vreemden op de bank erbij! succes ermee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben een keer potloodstrepen op de hele achterbank van de auto gehad (ons zoontje van 2 jaar heeft toen de hele achterbank vol getekend) en onze buurman poetst autos (heeft een autoreinigingsbedrijf) daar heb ik toen een spuitflesje met vloiebare citroenzeep gekocht. Dat spul is ideaal, is op natuurlijke basis,(iets van citroen en groene zeep) de kleuren op het stof verkleuren niet en het laat geen kringen achter. Bank, stoel, jas, broek, het maakt niets uit waar de vlekken zijn, gewoon insproeien, 1 a 2 minuten inlaten werken, met een natte/vochtige doek afvegen en klaar is kees.

Dat gebruik ik ook hier in huis als Krabbel weer op de bank geplast heeft. Maar ik weet niet hoe het heet, zal de buurman vanavond ff vragen en dan de naam ervan hier posten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, maar ik kon de buurman niet bereiken en wij waren zelfs gisteren de hele dag op de begrafenis van onze beste vriend, dus ik was met mijn gedachten ff ergens anders.

Heb de buurman toevallig net gesproken:

het is een mengsel van schaafsels citroentje (van de citroentjeszeep om plekken uit kleding te wassen) die in heet water opgelost worden met als dit mensel afgekoeld is een scheutje (schoonmaak)azijn of spiritous. Hij gebruikt meestal schoonmaakazijn.

voor een liter: 1/3 stuk zeepschaafsel, 4 a 5 eetlepels azijn of spiritous en de rest opvullen met water

Voor hardnekkige plekken op banken of autobekleiding of vloerbedekking gebruikt hij altijd Glassex. Goed nat insproeien en dan met een droge doek nawrijven. Maar wel eerst op een niet zichtbar plek uitproberen want niet iedere bekleiding kan tegen azijn ivm verkleuren.

Hij heeft net zelfs bruin schoensmeer uit mijn karpet onder de eetkamertafel gewoon met Glassex weggekregen.

Hoop dat het jullie ook helpt en succes ermee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Hoi, hoi,

Een goed middel wat zeker werkt en de geur neutraliseert is VLEKWEG van het merk Beau Beau. Dit is in de betere dierenspeciaalzaak te verkrijgen.

Kost zo rond de 9 Euro

Werkt ook tegen vele andere vlekken (etensresten e.d.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .