Ga naar inhoud

Konijn met snot


Konijnen123

Aanbevolen berichten

Vandaag hebben wij 2 konijnen gehaald van onze familie leden die blijkbaar allergieën hebben voor konijnen. Het zijn een moeder en dochter. De moeder niest regelmatig na de auto rit. Net heb ik ook snot ontdekt vlak nadat de moeder zichtbaar zelf waste. Ik weet bijna zeker zeker dat dit snot is. Alleen ik weetniet hoe dit komt. Komt dit door de auto reis? Of door de bodembedekking? Ze hebben voor het eerst stro gehad vandaag. Maar ze zaten binnen eerst en nu bij ons buiten. Is snot besmettelijk? Want de 2 konijntjes leven nu nog steeds samen. Nog bedankt voor het advies ik probeer zoveel mogelijk te volgen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het komt niet door de autorit, waarschijnlijk ook niet door het stro. Het is vaak een bacterie, of combinatie van bacteriën en het kan zeker besmettelijk zijn. Ze moet het al gehad hebben. Ik zou navragen hoe lang ze er al mee loopt en direct naar de dierenarts gaan, want het kan chronisch worden als het dat nog niet is. Ik heb ook snotteraars, pas nog een topic geopend over de behandeling waar mijn voedster nu weer in zit. Bij snelle behandeling kun je het er wel onder krijgen maar het is soms ook erg hardnekkig..  

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden zei Eefje:

Het komt niet door de autorit, waarschijnlijk ook niet door het stro. Het is vaak een bacterie, of combinatie van bacteriën en het kan zeker besmettelijk zijn. Ze moet het al gehad hebben. Ik zou navragen hoe lang ze er al mee loopt en direct naar de dierenarts gaan, want het kan chronisch worden als het dat nog niet is. Ik heb ook snotteraars, pas nog een topic geopend over de behandeling waar mijn voedster nu weer in zit. Bij snelle behandeling kun je het er wel onder krijgen maar het is soms ook erg hardnekkig..  

 

OK dus ik ga vandaag de 2 uit elkaar halen en hok nog even schoonmaken. Het probleem is onze dierenarts is het niet konijnkundig. Ik heb echt slechte ervaringen met die dierenarts. De. Andere is 10 km verderop. Ja en gister heeft ze al een stress volle reis gehad en ik wil het niet aan doen om weer haar in de auto te stoppen. Ze Niest vandaag al wat minder. Ik kijk nog hoe het met ze gaat voor dat ik beslis of ik naar de dierenarts ga 10 km verderop 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou ze samen laten. Een maatje kan zoveel steun geven. En als het een besmettelijke variant is, ben je toch al te laat, dan is de partner er toch al mee in aanraking geweest. Ik zie dus geen reden om ze uit elkaar te halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei Eefje:

Het komt niet door de autorit, waarschijnlijk ook niet door het stro. Het is vaak een bacterie, of combinatie van bacteriën en het kan zeker besmettelijk zijn. Ze moet het al gehad hebben. Ik zou navragen hoe lang ze er al mee loopt en direct naar de dierenarts gaan, want het kan chronisch worden als het dat nog niet is. Ik heb ook snotteraars, pas nog een topic geopend over de behandeling waar mijn voedster nu weer in zit. Bij snelle behandeling kun je het er wel onder krijgen maar het is soms ook erg hardnekkig..  

 

Het is gelukkig niet zo erg dat er snotten bellen eruit komen. Wel had ik het idee dat ze anders ademde. En ze wassen zichzelf ook en krijgen soms een niesbui ofzo. Is het super erg dat ik meteen naar de dierenarts moet of niet zo. Anders bespaar ik liever de stress volle autorit. De konijnen zijn nu echt bang voor mij en eten amper als ik er bij ben. Wel zie ik ze aan wat hooi knabbelen en wat wortel als ik binnen zit. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei Evee:

Ik zou ze samen laten. Een maatje kan zoveel steun geven. En als het een besmettelijke variant is, ben je toch al te laat, dan is de partner er toch al mee in aanraking geweest. Ik zie dus geen reden om ze uit elkaar te halen.

Is het ook beschikbaar voor andere konijnen in de zelfde ruimte? Ze zitten in de schuur en daar is ook een andere konijn niet in het zelfde hok maar boven hun hok

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .