Ga naar inhoud

Wat moet ik eraan doen?


Esmee-Bunny

Aanbevolen berichten

Hoi iedereen, 

Ik heb een leuke voedster, maar ze doet sinds dat ik haar per ongeluk heb laten vallen een beetje schigtig, ze wil niet meer opgepakt worden, zoals ze eerst wel prima vond, als ik het wel doe, spartelt ze niet ofzo, maar merk ikd at ze bang is, dan wil ze gaan springen en een keer lokte ze eerst en daarna beet ze me. Zou dit komen doordat ik haar hen laten vallen? Toen ik haar kreeg via mp zag ik een meisje ermee lopen en dat vond ze prima en leuk... Wat moet ik doen? 

 

Ohja, als ik in de buurt van haar hok kom als ik haar vastheb wil ze er perse inspringen, ze is er al een ar keer tegenaan gebotst zonder pijn ofzo maar toch. 

 

Alvast bedankt

aangepast door Esmee-Bunny
Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel mensen denken dat je een konijn gewoon op kunt pakken en er mee rond kunt wandelen. Konijnen houden er helemaal niet van om opgepakt te worden. Het zijn prooidieren en staan het liefst met hun 4 pootjes op de grond zodat ze elk moment kunnen  vluchten.

Je konijn is gewoon erg bang. Je kunt haar met beste niet meer oppakken. Behalve als het echt nodig is, naar de dierenarts bijvoorbeeld. 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je konijnen oppakt, kunnen er twee dingen gebeuren: ze willen zo snel mogelijk wegkomen, of ze verstijven van angst. Als dat laatste gebeurt, denken mensen vaak dat het konijn het niet erg vindt om opgepakt te worden, ze blijven immers rustig zitten. Toch kun je een konijn echt beter niet oppakken, ze zullen je nooit gaan vertrouwen als je ze steeds die doodsangst uit laat staan. 

Je kunt langzaam weer haar vertrouwen winnen door rustig bij haar in de buurt te blijven, zonder per se aandacht aan haar te besteden. Laat haar op haar eigen tempo naar jou toe komen. Je kunt wel proberen of ze bijvoorbeeld brokjes of groente uit je handen wil aannemen, maar ook hierbij geldt, laat haar naar je toe komen, dring het niet op. 

Zijn er nu momenten waarvoor je haar moet oppakken, om haar bijvoorbeeld door de kamer te laten rondlopen, of om het hok schoon te kunnen maken, bedenk dan een manier waarop ze zelf naar buiten kan lopen. Bijvoorbeeld met een trapje naar de grond. Uiteraard kun je haar wel oppakken voor noodzakelijke dingen, zoals wanneer ze naar de dierenarts moet.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .