Spring naar bijdragen

Verticale tuin

Recommended Posts

We wonen in de stad en hebben een bijpassend kleine stadstuin. Erg veel planten had ik al niet om te beginnen, maar sinds de konijnen er zijn is alles compleet gestript wat ook maar groen was 😂 

Helemaal niet erg, dat wist ik voor we eraan begonnen. Maar een beetje planten is toch wel leuk, dus heb ik het idee om hoog aan de schutting planten op te hangen en een soort verticale tuin te maken.

Zijn er meer mensen die zoiets hebben? 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben hier ook naar aan het kijken, maar ben nog niet iets tegengekomen wat naar mijn zin is. Onze tuin is voor he grootste deel bestraat voor onderhoudsvriendelijkheid, maar wil toch wat groen en groente hebben. We zijn nu aan het kijken naar verhoogde plantenbakken, of 60 of 80 cm van de grond, misschien is dat iets?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja ze komen hier ook wel hoog. De tuintafel is geen moeite. Heb twee aardbeien planten en m'n peterselie in quarantaine gezet met een stukje ongebruikte ren nu 😅 er bleek nog een stukje groen verstopt te zitten dus met een beetje mazzel komt dat weer mooi op. 

Ik zie veel zakken voorbij komen, maar dat lijkt me niet fijn voor de schutting planken op de lange termijn. Heb nu gietijzeren potten op het oog, met een schroef vastzetten en klaar. 

In ons vorige huis hadden we de schutting planken horizontaal, ideaal. Gewoon zo'n balkon bak ophangen en klaar. Maar nu staan ze uiteraard verticaal dus iets meer moeite 😆

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind het idee wel leuk. Ik denk dat ik wel veilige planten zou kiezen voor er in, zodat als er wat valt of als ze er bij kunnen het geen probleem is.  Bijvoorbeeld aardbeitjes, munt, viooltjes, sla, radijsjes, peterselie, tijm enz.

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei Evee:

Ik vind het idee wel leuk. Ik denk dat ik wel veilige planten zou kiezen voor er in, zodat als er wat valt of als ze er bij kunnen het geen probleem is.  Bijvoorbeeld aardbeitjes, munt, viooltjes, sla, radijsjes, peterselie, tijm enz.

Ja is ook mijn idee inderdaad. Ze zullen er ook nog steeds gewoon kruiden van krijgen, maar iets gedoseerder 😅

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Ik verveelde me dus ben wat gaan prutsen in de tuin. 

Van het konijnenhok had ik nog wat hout over en daarvan deze plantenbak voor aan de schutting gemaakt 😁 met mijn twee linkerhanden, geen bouwtekening en minimaal gereedschap toch maar weer aardig gelukt.

Van de week in de beits zetten, verwacht nu ieder moment regen...

IMG-20200614-WA0001.jpeg

• Vind ik leuk 2
Link naar bericht
Deel via andere websites

Wow, knap gedaan!! 

Bij de Kwantum hebben ze plastic bloempotten voor buiten in verschillende maten. De grootste is 50cm en kost €20,-  

Hebben het model van zo’n goedkope terracotta pot maar ze zijn echt goed winterhard! Heb er hier ongeveer de hele tuin mee vol staan. Dus dat is misschien ook nog een optie? 
Wat ook helemaal ‘het’ is momenteel is van die macramé ‘netten’. Dus een plantenpothanger bij de Action kopen incl goedkoop plastic potje en zo’n macramé ding bij het tuincentrum. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Evee locked this topic
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .