Ga naar inhoud

Timothy hooi


Huntingmiew

Aanbevolen berichten

Gisteren heb ik van mijn zus wat Timothy hooi meegekregen om te proberen. 

Mijn monstertjes zijn echte vreetbuidels maar hooi ho maar. 

Nu krijgen ze momenteel nog wat meer ander eten zoals brokken omdat Chichi nog steeds wel wat mag aankomen. Maar ze halen er compleet hun neus voor op. 

Het Timothy hooi daarentegen hebben ze wel een aardige pluk van op ondertussen. Nu heb je dit van heel veel merken zag ik al. Zit hier veel verschil onderling tussen of is het een geval van Timothy hooi is Timothy hooi, kun je niet echt mis mee gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zit wel verschil in. Er zijn merken die vooral jonge sprieten in de verpakking hebben (beaphar), terwijl de meeste de grotere stengels er in hebben zitten. Dan zit er ook verschil in kwaliteit, bijv. supreme timothy hooi de kleinverpakking is handgeselecteerd en dat zie je ook echt. In de webwinkel verkoop ik bijv. ook amerikaans timothy hooi, dat is echt een soort kaviaar kwaliteit 😉 Maar daar is de prijs ook naar. Daar tussenin zitten ook nog diverse soorten en merken. Zo is er bijv. van het merk Esve sinds kort timothy hooi met kruiden er door. Het verschil in kwaliteit zit hem vaak ook nog in de plaats van oogsten en hoe het jaar er geweest is qua regen in het hooiseizoen. 

 

let wel op dat je al vanaf 4% timothy hooi in de verpakking er op mag zetten dat het timothy hooi is. Terwijl het dan dus 96% ander hooi is. Een samenstelling hoeft niet op een verpakking hooi (want enkelvoudig diervoer, alleen grassen / hooi). Nou is dat voor jou niet heel erg, want bij een gezond konijn is een mix van hooisoorten toch wel aan te raden. Maar als je timothy hooi voert om het lage calciumgehalte, bijvoorbeeld als jouw konijn blaas of nierproblemen heeft, dan is dat wel belangrijk om te weten. Bijv. vitakraft verkoopt bijvoorbeeld ook hooi als timothy hooi, terwijl daar maar een paar procent timothy in zit. Ik vind dat altijd wat misleidend. 

 

In de webwinkel verkoop ik best wel wat soorten, met een zo duidelijk mogelijke uitleg erbij over het product:

https://www.bunnybunch.nl/konijnenhokken/timothy-hooi/

niet dat je daar moet bestellen, maar het kan wel helpen met vergelijken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .