Spring naar bijdragen

Recommended Posts

Hoi ik ben zonet gebeten door mijn konijn (dat was niet de bedoeling) omdat mijn konijn met ons anders konijn vocht wou die haar bijten maar beet mij perongelijk, ik ben 12 jaar. Alleen ik kan niet naar de dokter vanwege coronatijd. Alleen ik ben SUPER bang voor tetanus, mijn vel is soort van gebeten en nu is het in een half rondje doorgebeten. Ik ben nu echt bang voor tetanus...krijg je het PERSÉ of niet altijd...en een vraagje:kan je het ook zelf schoonmaken dat je geen tetanus krijgt??

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als je 12 jaar bent en je bent ingeënt dan ben je als het goed is ook ingeënt tegen tetanus. Je hoeft het zoiezo niet altijd te krijgen. Je kunt het beste even met de dokter bellen en even je verhaal uitleggen. Hij/zij kan je vertellen wat je eventueel kun doen. 

bewerkt door Mira11
Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Mira11:

Als je 12 jaar bent en je bent ingeënt dan ben je als het goed is ook ingeënt tegen tetanus. Je hoeft het zoiezo niet altijd te krijgen. Je kunt het beste even met de dokter bellen en even je verhaal uitleggen. Hij/zij kan je vertellen wat je eventueel kun doen. 

ja maar ik heb opgezicht dat je maar 10 jaar lang bent ingeënt...dus ja en de wond is niet diep maar wel groot doorgebeten! 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als kind ben je tot ca 18 jaar veilig. Daarna moetje als je in een risico groep (bv werken met dieren) valt dit elke dier jaar herhalen. Voor jou zou t goed moeten zijn, maat zoals eerder gezegd, bel even met huisarts. Die zou moeten weten wat jij aan vaccinaties gehad hebt en wat in jou geval t beste is om te doen

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar bericht
Deel via andere websites

Als het goed is ben je rond je negende voor het laatst ingeënt tegen tetanus (de t in dktp), dus als je die vaccinatie gehad hebt hoef je je absoluut geen zorgen te maken. Heb je het wondje wel goed schoongemaakt en ontsmet? Want het zou wel kunnen gaan ontsteken, dat moet je even in de gaten houden de komende dagen. En als je het niet vertrouwt kun je altijd de huisarts bellen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

ik ben ook 12 ik ben in mijn hele leven 4 keer gebeten door een konijn(had al best vroeg een konijn) ik heb nog nooit ergens last van gehad(ik lieg wel last van pijn) maar het gaat wel weer over je hoeft je niet zorgen te maken al 4 keer gebeten nog nooit iets gebeurt

Link naar bericht
Deel via andere websites