Ga naar inhoud

Hooiruif voor een divo


Studentmetkonijn

Aanbevolen berichten

Hoi lieve konijnenvrienden,

 

We hebben een divo, ik herhaal, we hebben een divo.

 

Mijn ventje wil zijn hooi niet uit een hangende hooiruif. Hij heeft nooit geleerd uit een hooiruif te eten en na een paar maanden is het duidelijk dat hij zich niet van plan is zich aan te passen. Hij eet alleen hooi van de grond van zijn plasbak, maar die is al niet zo heel groot en volgende week halen we eindelijk een vriendinnetje voor hem op. Dus, mijn vraag, heeft iemand hier een oplossing voor? Zou een staande hooiruif kunnen werken?

 

Alvast bedankt!

 

Edit: ik heb hem per ongeluk in een verkeerde topic gezet, kan iemand hem verplaatsen? Ik weet niet hoe dat moet....

aangepast door Studentmetkonijn
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt ook goed kans dat als hij zijn vriendinnetje hooi uit de ruif ziet eten, hij dat ook gaat doen. Maar als hij het echt niet wil, kun je het ook gewoon op verschillende plekken in de ren aanbieden. Ik prop soms hooi in hun tunnel of in een doos. Zolang hij goed hooi eet is dat het belangrijkste.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei Floppyears:

Je hebt ook goed kans dat als hij zijn vriendinnetje hooi uit de ruif ziet eten, hij dat ook gaat doen. Maar als hij het echt niet wil, kun je het ook gewoon op verschillende plekken in de ren aanbieden. Ik prop soms hooi in hun tunnel of in een doos. Zolang hij goed hooi eet is dat het belangrijkste.

 

Gaat hij dan niet buiten zijn bak toiletteren? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist zei Mira11:

Mijn konijnen eten ook erg graag van de grond. Ik heb een onderbak van een kooi van 100x50 cm in hun ren staan. Ze plassen en poepen netjes in 2 hoeken en middenin ligt het hooi. Het hooi blijft schoon. 

Wat heb jij nette konijnen 🥰

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden zei Floppyears:

Wat heb jij nette konijnen 🥰

Ja, hahaha wat dat betreft wel.

Vooral aan de vacht van mijn teddydwerg blijft een hoop hooi hangen. Mijn hele huis ligt ermee vol dus dat compenseerd de boel weer. 😂

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei Mira11:

Ja, hahaha wat dat betreft wel.

Vooral aan de vacht van mijn teddydwerg blijft een hoop hooi hangen. Mijn hele huis ligt ermee vol dus dat compenseerd de boel weer. 😂

De meest vreemde plaats waar ik ooit hooi heb gevonden is in mijn onderbroek. Nog steeds geen idee hoe me dat is gelukt. En ze krijgen het soms voor elkaar om keutels op de koffietafel te lanceren🤣 zolang ze niet in mijn koffiebeker mikken is het best te overzien

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Floppyears:

De meest vreemde plaats waar ik ooit hooi heb gevonden is in mijn onderbroek. Nog steeds geen idee hoe me dat is gelukt. En ze krijgen het soms voor elkaar om keutels op de koffietafel te lanceren🤣 zolang ze niet in mijn koffiebeker mikken is het best te overzien

😂😂😂 Dat hooi vind je idd echt overal terug. Ik vond nog een stukje in mijn net gewassen shirt voordat ik het op de lijn wilde hangen. In bed heb ik ook weleens hooi aangetroffen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .