Ga naar inhoud

konijn klimt op hok


sarah1

Aanbevolen berichten

hoi ik heb een lief mannetjes konijn hij is 1 jaar en 2 maanden hij mag om de dag in een rennetje rondlopen maar telkens klimt hij gewoon op het hok hij klimt met zijn rug tegen de schutting en zijn pootjes tegen het hok en zo moet ik hem heel vaak weer van het hok af tillen is dat normaal of niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die van mij doen het niet, maar er zijn wel meer konijnen die klimmen. Je zou kunnen kijken of je het hok kunt verplaatsen, zodat hij er niet meer tegenop kan klimmen. 

Is er trouwens een reden dat hij maar om de dag in de ren mag? Konijnen hebben altijd ruimte nodig om te rennen en spelen, en niet alleen maar af en toe. Kun je de ren niet vastmaken aan het hok zodat hij er dag en nacht in kan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je kiest voor een stevige, overdekte ren, dan kan hij in ieder geval niet ontsnappen door het klimmen.

Ik heb zelf de grote 'Ren Outback 4-Kant met Tralieafdekking' van Zooplus en ben erg tevreden.

 

Ik denk dat je konijn probeert uit te breken omdat hij te weinig ruimte heeft. Hoe groot is zijn verblijf waar hij dag en nacht in kan? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat betreft het klimmen is een aangesloten en afgesloten ren denk ik het handigste. Sommige konijnen kunnen nu eenmaal klimmen, dus je moet voorkomen dat hij hiertoe de mogelijk heeft.

 

 

Verder zijn konijnen groepsdieren, naast permanente leefruimte zou je je konijnen een groot plezier doen met elk een eigen vriendinnetje (mannetje moet dan uiteraard wel gecastreerd zijn/worden).

 

Is er een mogelijkheid twee koppels in twee rennen te houden?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei sarah1:

ja er is inderdaad een reden da hij alleen om de dag in de ren mag we hebben 2 konijnen 2 mannetjes maar als je die bij elkaar doet dat gaan ze vechten dus daarom mogen ze alleen om de dag in de ren

 

 

Dan zou je ze idd allebei een partner moeten geven (moeten ze wel eerst gecastreerd zijn natuurlijk) met ieder koppel een eigen ren, óf één van de rammetjes ruilen voor een voedster bij een opvang als je geen ruimte/geld hebt voor twee koppels. De ren moet 24 uur per dag beschikbaar zijn voor konijnen...

Zowel het maatje als de ruimte zijn erg belangrijk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .