Ga naar inhoud

Konijn plast binnen


Miky

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal kan mij soms iemand helpen  vandaag voor de eerste keer heeft mijn konijn Nijntje binnen geplast op een handdoek dat ik onder zijn hok leg om wat bodenbedeking dat uit zijn kooi valt op te vangen normaal is ze zeer netjes doe ze alles in haar wc wat moet ik nu doen dat dit geen gewoonte word groeten miky 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij doen ze dat ook wel eens als ze iets te enthousiast zijn😅 Zolang ze het verder altijd netjes op de goede plek doet denk ik niet dat het een gewoonte zal worden. Als dat wel zo is kan je proberen haar wc (of misschien een extra wc?) te plaatsen op de plek waar ze het nu doet. Als ze het dan weer in het wctje doet kan je hem weer verplaatsen. Dan maak je haar eigenlijk opnieuw zindelijk 🙂

 

Ik heb ook wel eens gehoord dat het werkt als je het doekje waarmee je het plasje opveegt even in het wctje dept. Dan breng je de geur van het plasje in het toiletje.

 

Mocht ze ineens overal door het hok gaan plassen (geen vaste plek dus) zou ik wel gaan opletten; dan zou het ook iets met haar blaas kunnen zijn. Dat hoeft natuurlijk niet, het kan ook territoriaal gedrag zijn.

 

Maar een keertje op de verkeerde plek plassen is volgens mij heel normaal (voor konijntjes dan 😉)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe oud is jouw konijntje nu? Begin van de puberteit? Ik denk niet dat je kan voorkomen dat ze het nooit meer doet. Plassen is onderdeel van het eigen maken van het territorium. 

 

Ik merk altijd wel dat mijn konijnen handdoeken wel zien als plas-plek, dus ik zou geen handdoek neerleggen bij het hok. Best kans dat ze het dan niet meer doet daar. Is het een dubbel hok? Je kan ook gewoon beneden een extra toiletje neerzetten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn rammetje gaat altijd heel netjes op het toiletje, zelfs altijd in hetzelfde hoekje van het toiletje. Mijn voedster vindt alles wat zacht is geweldig om op te plassen; handdoek, vloerkleed, tunnel. In kartonnen dozen ook altijd trouwens. Ik heb dus geen vloerkleed meer in de ren liggen, want een vloerkleed stop je niet even in de wasmachine, nu ligt er een stuk vinyl en als ze daar op plast haal ik er even een dweil door. Dat haat ze trouwens ook, want natte voeten zijn natuurlijk vreselijk 🤣

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .