Ga naar inhoud

Hoeveel wegen jouw konijnen?


Avalon

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

ik ben wel benieuwd naar hoeveel jullie konijntjes wegen 😄 ook om eens te zien wat nou 'normaal' is bij rassenonderling. Een van mijn rammetjes was bij de laatste dierenarts controle wat afgevallen en hij mocht niet meer verder afvallen, maar hij hoefde ook niet per se aan te komen. Daarnaast zijn mijn NHD's keurig op gewicht maar wel flinke jopen voor het NHD standaard. Leuk om eens onderling te vergelijken!

 

Teddy Widder - Voedster - 8 jaar - 2.2 kg

Teddy Widder dwerg - Ram - 7 jaar - 1.3 kg

NHD - Voedster - 1 jaar - 1.9 kg

NHD - Ram - 1 jaar - 2.4 kg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijntjes zijn maar klein 🙂 Jack is iets forser gebouwd (niet dik, maar bredere poten, oren en kop). Hij is langharig en heeft dus iets weg van een teddy. Hij is 1500 gram (inclusief lange vacht). Lilo is erg klein, geen idee welk ras ze zou kunnen zijn. Zij is 1200 gram. Beide zijn keurig op gewicht 😊

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn eerste konijn heb ik bij een tuincentrum gehaald (echt superdom), maar is te groot voor een dwerg. Zij weegt ongeveer 2,1kg. En mijn rammetje die ik bij de opvang heb gehaald is een Vlaamse reus, en die weegt nu ongeveer 5kg.

Voedster is trouwens ongeveer anderhalf jaar, en de reus is ongeveer 8/9 maanden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb twee rasloze konijnen. Het rammetje is een pluizige hangoor van twee kilo, het voedstertje heeft een gladde vacht en staande oren en weegt 1,9 kilo. Ze zijn ongeveer net zo groot, maar het voedstertje is iets dikker dan het rammetje, haar botten zijn minder goed te voelen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .