Ga naar inhoud

Alleen ratje

Germa18

Aanbevolen berichten

Hallo,

Op het moment heb ik een ratje dat al over de 3 jaar is. Helaas zit ze alleen en zijn haar 3 zusjes al overleden. Ze is erg sociaal naar mij, maar ik kan toch merken dat ze zich een beetje eenzaam voelt. Ik wil het liefste niet 2 nieuwe jonge ratjes nemen, want mijn ratje heeft toch wat kuurtjes. Wat zou ik het beste kunnen doen? Als het echt moet ben ik wel berijd haar af te staan, zolang ze maar naar een goed huisje gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is al vrij oud voor een tamme rat. Je zou kunnen kijken of ze in de opvang een geschikt vriendinnetje hebben of 2 die niet meer heel jong zijn.

Als je zelf hierna geen ratten meer wilt is het idd misschien een optie om haar af te staan. Dan zou ik je wel adviezen om haar dan niet naar de opvang te brengen (gezien haar leeftijd) maar haar wel via de opvang te laten adopteren. Sommige opvangen brengen mensen bij elkaar zonder dat de dieren letterlijk opgevangen worden. Als er nog geen geschikt maatje gevonden is en toch alleen zit kan ze beter tot die tijd bij jou blijven. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .