Ga naar inhoud

Ben in te overbezorgd?


Pebbles&bambam

Aanbevolen berichten

Nadat mijn konijnen vorige week waren gestopt met eten, heb ik ze met pijnstilling en dwangvoer er gelukkig weer wat bovenop gekregen 😥. 

Pebbles is weer zo goed als de oude qua gedrag en Bam Bam gaat ook langzaam vooruit. Hij was ook na zijn castratie een echt watje, dus daar sta ik niet van te kijken 🙈 

Hooi gaat er weer in redelijke porties doorheen en de eerste blaadjes groen voer word gegeten. Ook zijn de keuteltjes weer goed van vorm en kleur. 

Toch blijven ze weinig eten van de brokjes... 

Moet ik ze morgen opnieuw stress geven door naar de dierenarts te gaan of het even afwachten? 

Er staat sowieso een afspraak voor als ik het niet vertrouwde na het weekend maar die mag ik altijd afzeggen als het beter gaat. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het denk ik nog even aankijken. Het is belangrijk dat ze eten, en dat doen ze. Die brokjes komen ook wel weer. Maar als je je zorgen maakt zou je misschien in eerste instantie telefonisch kunnen overleggen met je dierenarts. Dan kun je samen beslissen of het nodig is dat hij/zij ze ziet.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hooi is het belangrijkste. Konijnen kunnen best een tijdje zonder brokjes. Als het dwangvoeren goed gaat zou je dat nog een keer kunnen proberen, maar het lijkt er niet op dat het nodig is. Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken, zolang je konijntjes keutelen en wel hooi en groenvoer eten. Gewoon even in de gaten houden zou ik zeggen 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Pebbles&bambam:

Vanavond zag ik dat Bam Bam zijn buik tegen de grond drukte, het leek op uitstrekken maar niet zoals na het liggen 

En bleef Pebbles hem in z'n achterste bijten terwijl hij de dominante is normaal. 

Met hem ga ik morgen toch maar even naar de dierenarts. 

Je kunt beter een keer te veel gaan dan te weinig. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat er hooi gegeten word, is een goed teken. Hooi is namelijk belangrijker dan brokken voor een konijn 😉 Dat maakt dat het probleem in ieder geval, zolang ze goed hooi eten, geen spoedgeval is. Maar het is wel verstandig om uit te zoeken wat de oorzaak is. 

 

Vinden ze de brok die je voert niet lekker?

Zijn er medische problemen waardoor ze het niet eten?

Is de zak / verpakking die je hebt slecht geworden (vochtig geweest, productiefout, langer dan 3 maanden open geweest?). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat ik ze toch graag aan het eten wilde krijgen, heb ik naast hun brokken van Care + ook brokken van Sience Selective gekocht en deze in kleine porties erbij gezet. Daar ben ik woensdag mee gestart. Pebbles laat de Care + helemaal links liggen en eet af en toe een staafje van de Sience Selective. Zij is ook heel actief en vrolijk. Bam Bam eet geen van beide brokken en is ook erg rustig. Daarom ga ik met hem toch maar even langs, inderdaad liever een keer te vaak dan te weinig. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig geen gasbuik waar ik zo bang voor was! Maar de reden dat hij te weinig eet is nog onduidelijk. 

Wel is hij 500 gram afgevallen (hij moest op dieet, dus dat is het enige goede aan deze situatie) maar dat mag niet te snel meer gaan nu. 

 

Na een lekkere buikmassage, cisaral drops en een nieuw flesje metacam weer naar huis gegaan. Hem nog nooit zo ontspannen bij de dierenarts gezien 😋

Fingers crossed dat het gaat werken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit zelf in identieke situatie, heb het iedere dag aangekeken, tot ik echt dacht, dit gaat niet goed... paar uur later bij DA hoorden 2 DA’s ieder bijna niks meer in z’n darmen.. nu op dag 4 van dwangvoeren, na morgen afbouwen, maar ook hier; oorzaak onbekend 😞

ben echt blij dat ik gegaan ben, anders was m’n vriend er al niet meer... uiteindelijk ken je zelf je Nijntjes het best en blijkt intuïtie altijd wel juist! En liever 1x te vaak dan 1x te weinig naar DA!

(Mijn DA weet dat ik baan kwijt ben door Covid, en in geldproblemen zit inmiddels, en heeft me 1x consult kwijtgescholden, enkel medicatie berekend!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei Rupsie&Ora:

Zit zelf in identieke situatie, heb het iedere dag aangekeken, tot ik echt dacht, dit gaat niet goed... paar uur later bij DA hoorden 2 DA’s ieder bijna niks meer in z’n darmen.. nu op dag 4 van dwangvoeren, na morgen afbouwen, maar ook hier; oorzaak onbekend 😞

ben echt blij dat ik gegaan ben, anders was m’n vriend er al niet meer... uiteindelijk ken je zelf je Nijntjes het best en blijkt intuïtie altijd wel juist! En liever 1x te vaak dan 1x te weinig naar DA!

(Mijn DA weet dat ik baan kwijt ben door Covid, en in geldproblemen zit inmiddels, en heeft me 1x consult kwijtgescholden, enkel medicatie berekend!)

Ben ook heel blij dat ik ben gegaan! Tranen in m'n ogen toen ik hem weer vrolijk zag knagen aan een peterselie plantje. 

Hopelijk komt het met jouw konijntje ook goed! Beterschap 🤕

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .