Ga naar inhoud

Wanneer vitakraft


Esmee-Bunny

Aanbevolen berichten

Er zijn eigenlijk maar weinig gezonde "vitakraft dingen".  Dat maakt dat ik eigenlijk wil antwoorden nooit 😉 

 

Maar dat is waarschijnlijk niet het antwoord wat je wil horen.

 

Geef het echt heel erg met mate, dus niet dagelijks en niet veel.  Ik weet niet wat je precies wil geven voor producten? Maar realiseer je dat ook al zegt een verpakking geschikt voor konijnen, dat het over het algemeen zeer ongezond is, echt vergelijkbaar is met het eten van taart of mcdonalds voedsel voor mensen. 

 

Er is niet een bepaalde leeftijd dat het mag, maar de spijsvertering van jonge konijntjes is wel gevoelig. Ik zou het dus pas doen als je eerst je konijn goed hooi aan het eten hebt, de juiste hoeveelheid brokken gevonden hebt, en een goede basis van vers groenvoer hebt aangewend. Ik denk dat je al snel op een maand of 4/5 zit qua leeftijd dan. En echt heel erg met mate, over het algemeen zijn de porties waar het standaard in komt vele malen te groot. 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Esmee-Bunny:

OK, heel erg bedankt, ik bedoelde de dingen die je in een hok kunt hangen

😜 Ik zal ze niet meer geven, mis af en toe als een soort snoepje als ze iets goed hebben gedaan dat ze er even aan mogen knagen😀

Bij Bunnybunch op de website zijn heel veel gezonde snacks te vinden. 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24-5-2020 at 20:27 zei Marjoleink:

Die knabbelstokken? Daar zit heel veel in wat niet goed is voor konijnen. Geef ze liever een gezonde traktatie, zoals gedroogde groente, kruiden, of snoepjes die wel goed voor ze zijn. Ik geef bijvoorbeeld vaak deze:

 

Screenshot_20200524-202618_Samsung Internet.jpg

Zou ik ook zelf iets kunnen maken? Ik maak weleens snoepjes van gras enzo maar kan het ook van groente en of fruit en kruiden? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .