Ga naar inhoud

Het snot


Joachimdk444

Aanbevolen berichten

Beste mensen

men 2 jonge konijntjes zitten met het snot, we zijn al langs de DA geweest, die heeft pilletjes meegegeven(voor karten&kleine honden, omdat dat goedkoper is & dat er niet was voor konijnen), die moesten we 1 week geven, nu de eerste 3 dagen leek het beter en ze niesten minder vaak, maar nu vanmiddag niesten ze vaker en had de ene zelf een niesbui van 30 keer niezen ofzo... wat moet ik doen, vind het zo *krulspinazie* om te zien dat ze zo vaak moet niezen, verder eet en ademen ze normaal en gezond.

iemand tips aub?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij konijnen is het in ieder geval belangrijk dat ze goed blijven eten. Je zou de DA nog even kunnen bellen, maar ik denk dat je nog weinig tegen het niezen kan doen. Als ze verder gezond zijn en hun pilletjes krijgen zou ik me niet zoveel zorgen maken. Dat is denk ik alles wat je kan doen 🙂

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vaak worden medicijnen voor honden of katten aan konijnen gegeven, omdat er geen medicijnen speciaal voor konijnen op de markt zijn. Uiteraard kunnen niet alle medicijnen die voor honden/katten gemaakt zijn bij konijnen gebruikt worden, maar zo lang het door de dierenarts geadviseerd wordt en de dosering op konijnen aangepast is kan het waarschijnlijk geen kwaad. Het medicijn heeft denk ik gewoon even tijd nodig om volledig te gaan werken.

 

 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Jilo:

Vaak worden medicijnen voor honden of katten aan konijnen gegeven, omdat er geen medicijnen speciaal voor konijnen op de markt zijn. Uiteraard kunnen niet alle medicijnen die voor honden/katten gemaakt zijn bij konijnen gebruikt worden, maar zo lang het door de dierenarts geadviseerd wordt en de dosering op konijnen aangepast is kan het waarschijnlijk geen kwaad. Het medicijn heeft denk ik gewoon even tijd nodig om volledig te gaan werken.

 

 

Ik heb wel altijd stress dat ze der in gaat blijven ofzo, begrijp je? Dat ze haar gelijk dood niest ofzo... het klinkt ook luider als het was, maar ja..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk begrijp ik je zorgen, we willen allemaal het beste voor onze konijntjes. 🙂 Maar ik denk niet dat wij van het forum je hier verder mee kunnen helpen. Als je echt denkt dat het niet goed gaat raad ik je toch aan om contact op te nemen met een dierenarts, die zijn ervoor opgeleid en kunnen professioneel advies geven 😉 Hopelijk worden je konijntjes snel beter!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel medicijnen zijn niet voor konijnen geregistreerd omdat konijnen officieel voedseldieren zijn. Daar zijn dus veel strengere regels voor mbt medicijngebruik dan voor honden en katten.

 

Een dierenarts mag middelen die voor een andere diersoort op de markt zijn gebracht echter wel voorschrijven voor konijnen als daar reden toe is. In de praktijk worden er dus regelmatig honden en kattenmiddeltjes voorgeschreven voor onze huisdierkonijnen. Niet alles is geschikt voor konijnen, maar een dierenarts weet als het goed is precies wat wel en niet kan voor een konijn en welke dosering nodig is voor een konijn. 

 

Veel beterschap in ieder geval! Ik zou je zorgen ook overleggen met de dierenarts. 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .