Ga naar inhoud

Tips preventie van luizen en andere ongedierten


frenkiexlot

Aanbevolen berichten

Ik doe niks qua preventie voor dit soort probleempjes. Mijn konijntjes hebben 1 keer last gehad van een vachtprobleempje. Wat het precies was wisten we niet, maar toen hebben we het met pipetjes tegen vachtmijt behandeld en was het zo weg. Dat soort dingen zijn er voor konijnen niet voor preventief gebruik, zover ik weet, maar bij twijfel kun je ze het wel geven.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Niets preventief. Konijnen zijn er gelukkig een stuk minder gevoelig voor dan veel andere huisdieren. En veel van de standaard honden en kattenmiddelen zijn giftig voor konijnen. Vandaar dat er bij konijnen dus eigenlijk alleen behandeld word op het moment dat er problemen zijn.

 

Daarnaast kun je tegen wormen niet preventief of op langere termijn behandelen. Bij geen enkel dier. Als je ontwormt, dan werkt dat alleen op dat moment. Komen ze de dag erna weer in aanraking met wormen, zijn ze weer net zo besmet als voor de behandeling. Preventief ontwormen bestaat dus niet. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei IreneM:

Één konijn krijgt anti miyasis spray. Verder doe ik ook niets.

 

Dat doe ik inderdaad wel bij Joris! Maar dat is niet tegen vlooien / luizen / wormen, maar tegen maden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .