Ga naar inhoud

Konijn dood, ander konijn is blind


Snufferdepuf

Aanbevolen berichten

10 minuten geleden heb ik mijn grote vriend snuf plotseling dood aangetroffen in zijn hok. (Gister was hij nog vrolijk aan het rondhuppelen). Hij had waarschijnlijk iets van een hartstilstand maar was altijd al een gezond en blij konijn. Door de dood van Snuf zitten we met een probleem, het andere konijn Indy is blind en kan niet goed lopen met haar achterpoten (waarschijnlijk E.cuniculi). Mijn ouders willen mijn konijn niet laten helpen met deze parasiet maar Indy deed het al die tijd prima. Snuf begeleidde Indy altijd overal naartoe, haalde eten voor Indy en maakte Indy nog een beetje blij. Een tweede konijn is te riskant vanwege de parasiet van Indy. Wat kan ik nu het beste doen met Indy?

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden zei Snufferdepuf:

10 minuten geleden heb ik mijn grote vriend snuf plotseling dood aangetroffen in zijn hok. (Gister was hij nog vrolijk aan het rondhuppelen). Hij had waarschijnlijk iets van een hartstilstand maar was altijd al een gezond en blij konijn. Door de dood van Snuf zitten we met een probleem, het andere konijn Indy is blind en kan niet goed lopen met haar achterpoten (waarschijnlijk E.cuniculi). Mijn ouders willen mijn konijn niet laten helpen met deze parasiet maar Indy deed het al die tijd prima. Snuf begeleidde Indy altijd overal naartoe, haalde eten voor Indy en maakte Indy nog een beetje blij. Een tweede konijn is te riskant vanwege de parasiet van Indy. Wat kan ik nu het beste doen met Indy?

Als je ouders haar niet willen laten helpen kun je haar het beste naar een konijnenopvang brengen. Het is niet eerlijk tegenover Indy dat ze niet de zorg krijgt die ze zo hard nodig heeft. 

Sterkte met het verlies van Snuf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat naar  zeg ! 😞 Ook ik denk dat het beter is om het konijntje naar de opvang te doen. Indy heeft goede zorg nodig en als je ouders die niet kunnen bieden dan is dat denk ik de enige oplossing. Natuurlijk niet de oplossing die je wilt. Probeer er over na te denken. Misschien kan je overleggen met de konijnenopvang in de buurt voor tips ? Succes ! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat verdrietig zeg.. het is heel belangrijk dat je konijntje medische zorg krijgt. Het is zelfs strafbaar als je dat niet doet! Als jouw konijntje bij jou thuis niet de medische zorg krijgt waar ze recht op heeft heb je geen andere keuze dan haar naar een opvang te brengen, zodat ze daar een eerlijke kans krijgt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .