Ga naar inhoud

Vaste harde snot


silkethl

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal! Sinds een paar dagen heb ik een nieuw konijntje (Freya) om te koppelen aan mijn andere konijn. Ze is bijna 9 weken oud nu. Ik heb haar van mijn buurvrouw die een ongewenst nestje kreeg. Nu is het zo dat Freya volgens mij al ziek was toen ik haar kreeg. Ik ben dan ook meteen voor een check naar de dierenarts gegaan. Ze heeft een vies neusje, vieze poten, een vieze kont, eet haar blindedarm keutels niet, niest soms en heeft traanoogjes. De DA hoorde niks geks in de longen en vond het nog niet nodig om antibiotica te geven in verband met stress. Ze eet en drinkt nog perfect. Ik heb oogdruppels en speciale voeding gekregen. Hopelijk helpt dit met het oplossen van de problemen. Waar ik nu mee zit is dat er oude snot wat hard is vast zit bij haar neus, aan de buitenkant. Ik heb al geprobeerd om het met een nat wattenstaafje weg te halen en met mijn vingers. Maar het zit zo vast dat dat niet lukt. Hoe zou dit wel kunnen lukken? Daarnaast, ze heeft echt heel veel haar en is super klein waardoor ze ook niet overal bij kan. Ik heb al een paar klitten weggeknipt uit haar vacht waar ik makkelijk bij kon. Bij haar kont zit het heel erg vast en ik durfde daar niet goed te knippen. Kan ik dit bij een trimster laten doen? Of moet ik het weken en proberen eruit te halen? Alvast bedankt!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op het forum! Vervelend dat je konijntje ziek is. Je kunt voor het trimmen van Freya idd het beste een konijnentrimster vragen. Sommige komen ook aan huis zodat je konijn zo min mogelijk stress ervaart. 

Als de vacht erg vast zit is het verstandig om niet zelf te gaan knippen. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .