Ga naar inhoud

Strokorrel & bloedluis


Joachimdk444

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal

ten eerste, ik legde strokorrels in de kattenbak van men konijnen(die stillaan zindelijk worden).

maar het ene konijntje lijkt er gek op, ik heb alles geprobeerd, stro erover, kranten erover , hij zoekt ze tot het laatste korreltje. Ik weet dat dit tot verstopping kan leiden, maar wat kan ik nog doen en waarom is ze er zo gek op?

2de vraag is ik vond buiten op 2 meter van men konijnen enkele bloedluizen op een vensterbankje, maar daar zitten geen kippen ofzo, kan het dat ze bij konijnen voorkomen?

ik zie ze wel niet op men konijnen ofzo...

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een mijt. Er komen veel mijten soorten voor in onze omgeving. Zelfs op je eigen lijf 😉  De soort die jij noemt komt alleen niet echt voor in Nederland, dus ik vermoed dat het een andere soort is. Er bestaan ook zoveel soorten, en alles lijkt op elkaar voor mij. 

 

Niet alle mijten veroorzaken problemen. Hebben jouw konijnen er klachten van? Of was het meer dat je alleen het diertje zag?
En als ze dat wel doen, voor problemen zorgen, kan er via de dierenarts gekeken worden welke soort het is en een veilig anti-parasietenmiddel voorgeschreven worden (niet zomaar iets geven, veel middelen voor honden en katten zijn namelijk giftig voor konijnen). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het eten er van? Het is gemaakt van stro, dus het is niet giftig ofzo. Maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat ze er veel van eten. Beinvloed de hoeveelheid die ze er van eten de hoeveelheid hooi die ze per dag eten? Zo ja, dan zou ik overstappen op een andere bodembedekking. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .