Spring naar bijdragen
BunnieHop

Een hok bouwen

Recommended Posts

Hoi iedereen!

ย 

Ik zou graag wat meningen willen, want ik wil graag een nieuw verblijf bouwen voor mijn Nijntjes.

Alleen sinds ik niks meer van het bedrijf hoor waar ik het gaas heb gekocht, moet ik dus nieuwe halen, en heb ik eigenlijk mijn ontwerp aangepast.

ย 

Ik wil graag een mooie ruime een van hout en gaas maken met daarbovenop hun nachthok wat ik ook lekker ruim wil maken.

Maar nu komt het:

Ik wil eventueel met pvc pijpen een soort gangenstelsel daarop maken, met via daar ook een trapje naar boven om een graafplekje te bouwen.

ย 

Misschien een beetje te enthousiast, maar wat vinden jullie hiervan?

En hoe zouden jullie dit aanpakken?

ย 

Hoor graag van jullie ๐Ÿ˜„

ย 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat ze dat heel leuk vinden. Jij wat minder als je bijvoorbeeld met de naar de dierenarts moet en ze verstoppen zich in die gangen.

Ik vind het wel een briljant idee om het nachthok bovenop de ren te maken, zo hou je maximaal vloeroppervlak om te spelen. Ik wilde vorig jaar een ren bouwen, maar het liep een beetje stuk op de kosten van het gaas.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Marjoleink, ik wilde inderdaad het maximale van de ren benutten, dus vandaar het idee om het nachthok bovenop te maken ๐Ÿ™‚

Ik zou eventueel een inklapbare trap kunnen maken zodat als ze beneden zitten ik ze beter zou kunnen vangen voor een dierenarts afspraak.

ย 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei BunnieHop:

Ik vroeg me trouwens nog wel af of er stevige buizen zijn waar Vlaamse reuzen in passen..

ย 

ย 

Pvc-buizen met een grote diameter (30 cm of meer).ย 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat een leuk idee! Ik heb in mijn hok ook een inklapbaar trappetje en dat werkt perfect!

ย 

Ik zou wel even van de voren testen of je konijnen door de buizen heen durven, door de gladheid van de pvc buizen. Mijn konijntjes vinden gladde oppervlakken namelijk verschrikkelijk ๐Ÿ˜… T zou zonde zijn als je er zoveel werk in stopt en ze het eng vinden ๐Ÿ˜‰ Je kan ook hout gebruiken om er vierkante gangen van te maken. Dan zou misschien de bovenkant met scharnieren kunnen bevestigen, zodat je die (deels) open kan maken. In ieder geval succes met het verblijf! ๐Ÿ™‚

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Pablo&Lola:

ย 

Pvc-buizen met een grote diameter (30 cm of meer).ย 

Oke, dank je wel!

ย 

1 uur geleden zei Jilo:

Wat een leuk idee! Ik heb in mijn hok ook een inklapbaar trappetje en dat werkt perfect!

ย 

Ik zou wel even van de voren testen of je konijnen door de buizen heen durven, door de gladheid van de pvc buizen. Mijn konijntjes vinden gladde oppervlakken namelijk verschrikkelijk ๐Ÿ˜… T zou zonde zijn als je er zoveel werk in stopt en ze het eng vinden ๐Ÿ˜‰ Je kan ook hout gebruiken om er vierkante gangen van te maken. Dan zou misschien de bovenkant met scharnieren kunnen bevestigen, zodat je die (deels) open kan maken. In ieder geval succes met het verblijf! ๐Ÿ™‚

Over dat testen had ik nog niet nagedacht... Dank je wel!

Ik weet dat de vlaam niet zo veel problemen heeft met gladde oppervlakken, meneer waggelt altijd over de gladde stenen stiekem de woonkamer in als ik de deur openlaat ๐Ÿ˜›

Maar natuurlijk moet ik wel weten of mevrouw dwerg het aandurft ja!

ย 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Pablo&Lola, mijn idee was om zelf de ren te maken uit houten planken met gaas aan de binnenkant (dus rechthoekig en zo kunnen ze het hout ook niet kapot bijten).

Dus het nachthok zet ik op de structuur van de ren en die zet ik dan vast met verschillende soorten ankers.

ย 

De trap moet ik nog even bedenken hoe ik die ga bouwen ๐Ÿ™‚

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei BunnieHop:

@Pablo&Lola, mijn idee was om zelf de ren te maken uit houten planken met gaas aan de binnenkant (dus rechthoekig en zo kunnen ze het hout ook niet kapot bijten).

Dus het nachthok zet ik op de structuur van de ren en die zet ik dan vast met verschillende soorten ankers.

ย 

De trap moet ik nog even bedenken hoe ik die ga bouwen ๐Ÿ™‚

ย 

Ah! Ik vind het een superleuk idee. Hoop voor je dat het ook een beetje makkelijk uit te voeren is, haha. ๐Ÿ˜‰

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Pablo&Lola, de ren en het nachthok komen wel goed hoor ๐Ÿ˜„

Alleen de rest moet nog even goed papier uitgewerkt worden.

ย 

het is gelukkig niet de eerste keer dat we bezig gaan met hout, plus we hebben het lekker makkelijk met de gereedschappen die we hier hebben staan ๐Ÿ™‚

ย 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites