Spring naar bijdragen
Jamesthebunnybutler

Koppeling Baloe & Dunya

Recommended Posts

In de slowchat heb ik natuurlijk al e.e.a. verteld over de koppeling van Baloe en Dunya, maar ik vind het wel leuk om er een verslagje van te schrijven. Ik heb ook nog wel wat vragen, deze koppeling is weer zo anders dan de andere koppelingen die ik heb gedaan.

Gisteren heeft het stel de hele dag samen gezeten bij het Knaaghof. Bij thuiskomst heb ik ze meteen samen gezet op neutraal terrein. Dat ging eigenlijk prima, geen spektakel. Na een uur ben ik bij ze weg gegaan en bleef het rustig. Dunya moet erg wennen en is heel nieuwsgierig, maar vindt het ook erg spannend. Ik kan haar een aai geven, maar ze geniet er nog niet van. Gisteren wilde ze haar brokjes niet eten en had ze wat kleine keutels, vandaag heeft ze wel haar brokjes op. Hooi eet ze alsof ze een jaar lang geen hooi gezien heeft, haha.

Het stel zit in mijn slaapkamer, direct naast mijn bed. Ik ben vannacht een paar keer wakker geworden, maar het bleef toch erg rustig. Het merendeel van de tijd negeren ze elkaar. Ik merk wel dat Balie met zijn hele uitstraling super dominant is. Zodra hij in haar buurt komt, bijvoorbeeld om hooi te eten, rent zij weg. Dat was ook met de brokjes vanmorgen dus dat wil ik even goed in de gaten houden. Als Baloe toenadering zoekt, begint zij voordat ze wegrent even te piepen, ik heb dus het idee dat zij erg bang van hem is. In hoeverre kan dat kwaad? Ik vind het nu vooral sneu. Ze ligt overigens ook wel gewoon lekker te relaxen en is niet steeds buiten adem ofzo. In de loop van de ochtend kwam ze een beetje uit haar schulp en deed ze één korte poging om op Baloe te rijden. Nu is het alweer een tijdje rustig en liggen ze allebei aan de andere kant van de ren te rusten. Ze hebben net een klein stukje appel gekregen, dat ging goed! Daarna probeerde zij haar koppie even onder Baloe te steken, maar daar was Baloe nog niet helemaal van gediend. Hoe zo'n klein ventje van net 1 kg met zijn uitstraling zo dominant kan zijn vind ik prachtig om te zien. Zij met haar 2,6 kg is echt onder de indruk van die sufferd😂

Al met al denk ik dat het er best goed uit ziet. In ieder geval is er geen agressie, maar van liefde is nog lang geen sprake haha. Ik maak me alleen een beetje zorgen om haar piep/angst. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Jamesthebunnybutler:

In de slowchat heb ik natuurlijk al e.e.a. verteld over de koppeling van Baloe en Dunya, maar ik vind het wel leuk om er een verslagje van te schrijven. Ik heb ook nog wel wat vragen, deze koppeling is weer zo anders dan de andere koppelingen die ik heb gedaan.

Gisteren heeft het stel de hele dag samen gezeten bij het Knaaghof. Bij thuiskomst heb ik ze meteen samen gezet op neutraal terrein. Dat ging eigenlijk prima, geen spektakel. Na een uur ben ik bij ze weg gegaan en bleef het rustig. Dunya moet erg wennen en is heel nieuwsgierig, maar vindt het ook erg spannend. Ik kan haar een aai geven, maar ze geniet er nog niet van. Gisteren wilde ze haar brokjes niet eten en had ze wat kleine keutels, vandaag heeft ze wel haar brokjes op. Hooi eet ze alsof ze een jaar lang geen hooi gezien heeft, haha.

Het stel zit in mijn slaapkamer, direct naast mijn bed. Ik ben vannacht een paar keer wakker geworden, maar het bleef toch erg rustig. Het merendeel van de tijd negeren ze elkaar. Ik merk wel dat Balie met zijn hele uitstraling super dominant is. Zodra hij in haar buurt komt, bijvoorbeeld om hooi te eten, rent zij weg. Dat was ook met de brokjes vanmorgen dus dat wil ik even goed in de gaten houden. Als Baloe toenadering zoekt, begint zij voordat ze wegrent even te piepen, ik heb dus het idee dat zij erg bang van hem is. In hoeverre kan dat kwaad? Ik vind het nu vooral sneu. Ze ligt overigens ook wel gewoon lekker te relaxen en is niet steeds buiten adem ofzo. In de loop van de ochtend kwam ze een beetje uit haar schulp en deed ze één korte poging om op Baloe te rijden. Nu is het alweer een tijdje rustig en liggen ze allebei aan de andere kant van de ren te rusten. Ze hebben net een klein stukje appel gekregen, dat ging goed! Daarna probeerde zij haar koppie even onder Baloe te steken, maar daar was Baloe nog niet helemaal van gediend. Hoe zo'n klein ventje van net 1 kg met zijn uitstraling zo dominant kan zijn vind ik prachtig om te zien. Zij met haar 2,6 kg is echt onder de indruk van die sufferd😂

Al met al denk ik dat het er best goed uit ziet. In ieder geval is er geen agressie, maar van liefde is nog lang geen sprake haha. Ik maak me alleen een beetje zorgen om haar piep/angst. 

Zal ik niet doen hoor. Zorgen maken is niet nodig. Ik had er hier ook zo'n 1 die verschrikkelijk bang was voor de ram uit de opvang. Bij haar heeft het 2 weken geduurt voordat zij hem vertrouwen, en hij is een sufferd ( net 1, maar zo onwijs lief). Na 2 weken helemaal verliefd.

Fien piepte ook wel eens

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Konijnenliefhebber1993:

Zal ik niet doen hoor. Zorgen maken is niet nodig. Ik had er hier ook zo'n 1 die verschrikkelijk bang was voor de ram uit de opvang. Bij haar heeft het 2 weken geduurt voordat zij hem vertrouwen, en hij is een sufferd ( net 1, maar zo onwijs lief). Na 2 weken helemaal verliefd.

Fien piepte ook wel eens

Thanks! Ze piept nu wat minder gelukkig en heeft net een eerste geslaagde poging gedaan om op hem te rijden. Volgens mij heeft ze hem vreselijk op zijn plek gezet, want ik kreeg opeens een hap in mijn vingers toen ik naast de ren ging zitten en dat doet hij echt nooit. Meneertje is ook zo'n sufferd en ook ontzettend lief (maar dus ook erg statig en heeft een dominante uitstraling). Ik ben benieuwd of ik vannacht kan slapen als het wat minder rustig tussen die twee gaat zijn 😉

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Jamesthebunnybutler:

Thanks! Ze piept nu wat minder gelukkig en heeft net een eerste geslaagde poging gedaan om op hem te rijden. Volgens mij heeft ze hem vreselijk op zijn plek gezet, want ik kreeg opeens een hap in mijn vingers toen ik naast de ren ging zitten en dat doet hij echt nooit. Meneertje is ook zo'n sufferd en ook ontzettend lief (maar dus ook erg statig en heeft een dominante uitstraling). Ik ben benieuwd of ik vannacht kan slapen als het wat minder rustig tussen die twee gaat zijn 😉

Zal vast goed komen. Soms moeten ze elkaar op de plek zetten he.

Jij moet je er ook niet mee bemoeien😂😜😜, daarom niet hij jou in de vinger😜

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk het ook. Het ziet er verder prima uit. Vannacht was het weer gewoon rustig.

Zometeen ga ik voor het eerst een ochtend weg, op zondagochtend werk ik altijd als vrijwilliger in de opvang. Kunnen zij ook eens verder gaan met de rangorde bepaling zonder dat ik ze op hun lip zit.

Je hebt helemaal gelijk dat ik me niet moet bemoeien 😂. Die klier van een Baloe is zo stout joh! Kijkt hij je super schattig aan, zo van aai mij! Vervolgens hapt hij zo in je vingers! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
34 minuten geleden zei Jamesthebunnybutler:

Ik denk het ook. Het ziet er verder prima uit. Vannacht was het weer gewoon rustig.

Zometeen ga ik voor het eerst een ochtend weg, op zondagochtend werk ik altijd als vrijwilliger in de opvang. Kunnen zij ook eens verder gaan met de rangorde bepaling zonder dat ik ze op hun lip zit.

Je hebt helemaal gelijk dat ik me niet moet bemoeien 😂. Die klier van een Baloe is zo stout joh! Kijkt hij je super schattig aan, zo van aai mij! Vervolgens hapt hij zo in je vingers! 

Wat een ondeugd 😂 fijne werkdag in de opvang vandaag. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het ziet ernaar uit dat Dunya uit haar schulp komt, haha. Ze zijn nu lekker rustig, maar ik zie wel een plukje haar van Baloe liggen. Ik vermoed zomaar dat hij weer vreselijk op zijn plek is gezet, want hij durft niet bij haar in de buurt te komen, haha. 

Zij is trouwens volgens mij wel echt veel te zwaar. Ik zie overal nachtkeutels liggen, omdat ze er niet goed bij kan. Ze valt niet echt aan op haar brokjes, maar eet als een dolle van het hooi. Je zou toch denken dat ze dan niet te dik zou moeten worden... Ik hou het maar even goed in de gaten, want het kan natuurlijk ook een teken zijn dat er iets met haar gezondheid gaande is. Vooralsnog is ze hartstikke vrolijk en nieuwsgierig.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het was mij ook echt een rasfsel hoe mijn ram te zwaar is geworden, hij eet vooral hooi, en zijn brokjes liet hij in het begin ook een deel van staan. Intussen heb ik wel een vermoeden: dat hij gewoon altijd een vol bakje eten kreeg. Dan hoef je inderdaad niet gelijk alles op te eten omdat je bang bent dat je maatje de rest anders opeet. En groente lust hij eigenlijk ook niet, alleen wortel. Dus als dat het enige is wat hij bij zijn vorige huis gekregen heeft, dan zal dat ook niet geholpen hebben. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vannacht waren ze zo onrustig dat ik echt geen oog dicht gedaan heb van alle geluiden. Baloe heeft de hele nacht lopen jagen op Dunya waardoor zij weer ging piepen en door de hele ren ging rennen. Ik heb zowel Baloe als Dumya een paar keer flink zien rijden, maar Baloe lijkt toch het meest dominant. Een paar keer resulteerde het in vlinderen, waarna Baloe het meestal won door boven op haar te gaan zitten. De ren ligt nu vol plukken haar. 

Zometeen moet ik voor het eerst weer sinds de koppeling een hele dag gaan werken. Na deze onrustige nacht vind ik dat best spannend. Toch wil ik ze voor hun proces ook weer niet uit elkaar halen, zeker niet omdat ik in principe geen tekenen van agressie heb gezien. Het vlinderen dat ze deden vind ik vooral spannend, omdat daarbij de frustratie natuurlijk best kan oplopen. Sinds een kwartiertje zijn ze weer rustig en liggen ze even uit te buiken. Baloe deed net opeens een bunnyflop en dat komt bij hem zelden voor, 's morgens echt nooit. Lijkt mij dan wel weer een goed teken, ook dat het eten goed en rustig verloopt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@IreneM Haha, opzich is dat best positief. Hooi blijft nog steeds het belangrijkst! Maar een beetje groenvoer en wat biks is toch ook wel goed voor ze. Is jouw konijn afgevallen bij jou? 😉

Vannacht wederom zeer onrustig. Ik slaap normaal 9+ uren per nacht, nu al twee nachten maar een paar uurtjes. Eigenlijk trek ik dat niet, maar gelukkig werk ik thuis en is het extreem rustig. Straks nog maar even wat bijslapen. Mijn vriend heeft het stel vannacht en vanmorgen verrot gescholden doordat hij dus ook niet kon slapen, haha. Hij wist niet dat een koppeling er over het algemeen best ruig uit ziet 😂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

De koppeling lijkt hartstikke geslaagd! Sinds twee dagen wordt Dunya gewassen door Baloe en ook de nachten zijn rustiger. Minder jagen en rijden, meer rusten en ook wat dichter bij elkaar liggen. Nog geen liefde, maar dat komt wel :). Morgen verhuis ik het koppel naar de woonkamer in het verblijf waar ze gaan wonen, ik hoop dat dat net zo goed gaat!

Ik maak me wel een beetje zorgen om Dunya, ik vind haar een heel apart konijn en ook lastig om haar te beoordelen, omdat ik haar nog helemaal niet ken. Van de week had ze wat witte slijmerige prut in haar oogje, dat is nu weg gelukkig. Ik vind het wel opvallend dat haar keutels soms echt super klein zijn, terwijl ze ook goede keutels heeft. Ze keutelt ook niet ontzettend veel, terwijl ze wel prima eet (vooral hooi en de science steeds beter). Voor de zekerheid heb ik haar toch maar een beetje cisaral gegeven. Wilde ook meteen even haar kontje checken, maar dat maakte haar zo gestresst dat ze me in mijn been heeft gegeten en heel hard/snel ging ademen. Ze is verder ook gewoon levendig, maar ze is gewoon apart in haar gedrag, ik kan het niet goed omschrijven. En ze blijft toch ook steeds maar piepen als Baloe in haar buurt komt of ik wil aaien. Ik kan me niet voorstellen dat ze benauwd is, want als ze lekker zelf bezig is of ligt te chillen maakt ze geen geluid. 

Ik weet het niet met haar. Als ik haar laat vaccineren (moet binnenkort) of castreren laat ik haar even helemaal checken inclusief gebit. Hopelijk heeft ze niet al een tumor ofzo.

Hoe lang zouden jullie na de koppeling wachten met inplannen van de castratie? Ik wil niet te lang wachten, maar natuurlijk ook niet te kort. In juli moet ze gevaccineerd worden, dus het is opzich relaxed als dat meteen met de castratie mee kan (als dat veilig is, dat weet ik eigenlijk niet).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 26-5-2020 at 09:08 zei Jamesthebunnybutler:

@IreneM Haha, opzich is dat best positief. Hooi blijft nog steeds het belangrijkst! Maar een beetje groenvoer en wat biks is toch ook wel goed voor ze. Is jouw konijn afgevallen bij jou? 😉

Dit even gemist, maar hij is inderdaad afgevallen. Ongeveer 300 gram al, hoewel ik een beetje twijfel of mijn eerste weging wel klopte. Zou betekenen dat hij in 1 week 100 gram is afgevallen. Zou in principe kunnen want hij heeft een week geen brokjes gegeten en heel veel heen en weer gesjeesd in de ren.

Is Dunya niet gewoon nog een beetje bang? Omdat ze ook nog piept. De stress heeft vast ook invloed op de keutels.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
41 minuten geleden zei IreneM:

Dit even gemist, maar hij is inderdaad afgevallen. Ongeveer 300 gram al, hoewel ik een beetje twijfel of mijn eerste weging wel klopte. Zou betekenen dat hij in 1 week 100 gram is afgevallen. Zou in principe kunnen want hij heeft een week geen brokjes gegeten en heel veel heen en weer gesjeesd in de ren.

Is Dunya niet gewoon nog een beetje bang? Omdat ze ook nog piept. De stress heeft vast ook invloed op de keutels.

Oh, dat is best netjes! 100 gram in een week is inderdaad best veel, maar wegingen zijn niet altijd betrouwbaar natuurlijk ;). Met een week geen brokjes zou het best kunnen haha. Leuk om dat sjezen te zien he? Wat een raar woord is dat eigenlijk haha. 

Ik denk inderdaad dat Dunya ook een beetje bang is, je hebt gelijk dat dat ook best invloed kan hebben op de keutels. Zij is ook gewoon weer zo'n ander konijn dan James en mijn andere konijnen, ik maak me best snel zorgen ;). Ik houd haar gewoon lekker goed in de gaten!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

De koppeling is geslaagd! Gisteren heb ik ze in hun definitieve verblijf gezet en dat ging meteen goed. Baloe is helemaal happy om in zijn eigen verblijf te zijn, hij flopte twee keer als een gek tegen Dunya aan! Bij James heeft hij dat echt nooit gedaan, terwijl ze wel hartstikke verliefd waren. Super raar, maar ik ben blij voor hem dat hij er zo gelukkig uit ziet. Dunya heeft het ook naar haar zin. Ze piept minder, eet beter en heeft de hele avond zitten graven in de graafbak. En ik mag haar aaien! 

🙂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites