Spring naar bijdragen
Evee

Vleermuizen tellen!

Recommended Posts

Voor de mensen die na de vogeltelling en bijentelling nog niet uitgeteld zijn, dit weekend kun je vleermuizen tellen!

https://www.tuintelling.nl/nieuws/vleermuistuintelling-tel-op-23-of-24-mei-de-vleermuizen-in-de-tuin

Dit is de uitleg:

Citaat

Als je ‘s avonds in de schemering nog graag in de tuin zit, doe dan op 23 en 24 mei 2020 mee met de Voorjaars vleermuistuintelling! Om vleermuizen te kunnen zien kun je het best vanaf zonsondergang een uur in de tuin gaan zitten. Dat is op 23 en 24 mei vanaf ongeveer 21:35 uur. Om het silhouet van een vliegende vleermuis goed te kunnen zien, zoek je een plekje van waaruit je vrij zicht hebt op een stuk avondhemel. Bij voorkeur met ook wat zicht op een boom of wat struiken, want daar vliegen vleermuizen graag.

Mocht je niet weten welke soorten er zijn en hoe je ze herkent, je kan een zoek-kaart downloaden:

https://zoogdierwinkel.nl/sites/default/files/imce/nieuwesite/Winkel/pdf download/Vleermuiszoekkaart2019.pdf

De grootoorvleermuis lijkt wel een konijn met die oren 😉 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik was de omschrijving van de soorten aan het lezen en kwam de zin "de staart lijkt op een accolade" tegen. Ik had echt geen idee. Maar dat is dus zo een ding :   {   }  🤣Nooit geweten dat dat een accolade is. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
38 minuten geleden zei Evee:

Ik was de omschrijving van de soorten aan het lezen en kwam de zin "de staart lijkt op een accolade" tegen. Ik had echt geen idee. Maar dat is dus zo een ding :   {   }  🤣Nooit geweten dat dat een accolade is. 

Ga je schoolgeld terugvragen!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Haha ja dat is wel een beetje erg 🙈

Ik zie hier wel eens vleermuizen, maar eigenlijk niet zo vaak. In mijn vorige huis had ik wel eens vleermuizen binnen. Meestal waren ze bang en zaten ze heel stil waardoor ik ze nog wel makkelijk het huis uit kon werken. Maar een keer werd ik 's nachts wakker van gefladder en vloog er eentje rondjes om mijn bed 😣 Mijn katten hadden wel de tijd van hun leven, die zaten op bed te springen om m te proberen te vangen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hier in Tilburg kun je altijd goed vleermuizen spotten!

Helaas ben ik wel mijn uitzicht kwijt door het kleine Afrika naast ons 😕

ondanks dat ga ik het wel weer proberen!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites