Spring naar bijdragen
Sjaak en Fien

Tunnel voor konijn

Recommended Posts

Zo'n rooie heeft Koos ook gehad.

Met 1 dag was het zachte balletje al afgeknaagd.
Helaas was het harde balletje ook niet zo'n heel lang leven beschoren.

Door de wind was de tunnel iets aan het rollen gegaan en voordat ik er erg in had bleek dat balletje niet echt bestand tegen 76 kilo lichaamsgewicht 😅

Maar voor de rest een prima tunnel alleen ik heb 'm vervangen door 3 stukken plaatmateriaal waar Koos doorheen, en bovenop kan.

Misschien nog wel een leuker idee  😉

bewerkt door Koosje

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Koosje:

Zo'n rooie heeft Koos ook gehad.

Met 1 dag was het zachte balletje al afgeknaagd.
Helaas was het harde balletje ook niet zo'n heel lang leven beschoren.

Door de wind was de tunnel iets aan het rollen gegaan en voordat ik er erg in had bleek dat balletje niet echt bestand tegen 76 kilo lichaamsgewicht 😅

Maar voor de rest een prima tunnel alleen ik heb 'm vervangen door 3 stukken plaatmateriaal waar Koos doorheen, en bovenop kan.

Misschien nog wel een leuker idee  😉

bedankt! die balletjes maken mij niet uit, het gaat mij erom dat hij geen stukkende tanden krijgt als hij in het metaal of nylon ofzo bijt, maar dit doet hij niet zo snel hoop ik... ik heb al een loopbruggetje en een leuk plateautje dus dit leek mij het helemaal af te maken! heel erg bedankt!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

De tijd dat ik 'm heb gehad volstond die voor Koosie.

Nu is Koos niet zo'n ontzettende "knager" dus ik weet niet hoe andere BunnyBunchers zulke tunnels ervaren?

bewerkt door Koosje

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
27 minuten geleden zei Koosje:

De tijd dat ik 'm heb gehad volstond die voor Koosie.

Nu is Koos niet zo'n ontzettende "knager" dus ik weet niet hoe andere BunnyBunchers zulke tunnels ervaren?

Sjaak is ook niet zo’n hele erge knager, maar wil wel graag van vanalles even een hapje proeven😀 ik hoor graag Ook iets van andere mensen, heel erg bedankt voor uw reactie, (ps. Weet u hoe lang de verzendtijd is😬,Of heeft u hem niet op dezelfde website gekocht?)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Toen ik 'm kocht lagen ze gewoon bij de Action op het schap.
Maar ja, dat was toen.

Maar uhh, U mag wel je tegen me zeggen hoor.

Zo héél erg oud ben ik ook weer niet  😁

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Koosje:

Toen ik 'm kocht lagen ze gewoon bij de Action op het schap.
Maar ja, dat was toen.

Maar uhh, U mag wel je tegen me zeggen hoor.

Zo héél erg oud ben ik ook weer niet  😁

Hahaha ik ben 14 tegen mij mag je al helemaal je zeggen!😊 okè! Bedankt!

lag trouwens precies deze buis bij de action?, grappig, voor hoe veel geld als ik vragen mag?

bewerkt door Sjaak en Fien

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

3 euro of zo?

Weet het niet precies meer, is ook alweer 5 jaar geleden en als je ouder wordt vergeet je soms dingen eerder. 😉

Ik ben van 1962, dus nog iets te jong om echt grijs te zijn  🙊

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb deze wel vaker. Ze kosten volgens mij nog geen 2 euro bij de Action, en ze zitten regelmatig in het assortiment. Ik knip de balletjes en de touwtjes eraf voor de veiligheid. Je moet hem wel regelmatig controleren, op een gegeven moment komt het ijzerdraad er doorheen en dan moet je hem weggooien. 

Ook zoiets: als het erg waait dan rolt de tunnel door de ren, en mijn konijnen vinden dat doodeng.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb niet deze tunnel, maar wel een vergelijkbare gehad. Is 4 maanden meegegaan voor het ijzerdraad er doorheen kwam. Mijn konijnen zijn ook wel belaagd door een rollende tunnel, dat hij door de wind tegen ze aan rolde. Ze vonden het niet eng verder. Ik vermoed zelf dat de wind meer schade heeft gedaan dan de konijnen zelf, maar ik had inderdaad eerst de balletjes en lintjes eraf geknipt. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei happy211:

Ik heb niet deze tunnel, maar wel een vergelijkbare gehad. Is 4 maanden meegegaan voor het ijzerdraad er doorheen kwam. Mijn konijnen zijn ook wel belaagd door een rollende tunnel, dat hij door de wind tegen ze aan rolde. Ze vonden het niet eng verder. Ik vermoed zelf dat de wind meer schade heeft gedaan dan de konijnen zelf, maar ik had inderdaad eerst de balletjes en lintjes eraf geknipt. 

Dat was ik ook al van plan, heel erg bedankt allemaal, misschien zet ik hem wel ff vast aan de grond met iets, tegen de wind.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Koosje:

3 euro of zo?

Weet het niet precies meer, is ook alweer 5 jaar geleden en als je ouder wordt vergeet je soms dingen eerder. 😉

Ik ben van 1962, dus nog iets te jong om echt grijs te zijn  🙊

Hahah geen probleem!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik had deze tunnel vorig jaar gekocht maar de echte favoriet is hier toch wel die 3-delige tunnel (bruin / geel is deze altijd volgens mij) Een stuk duurder maar ze beleven er duidelijk veel meer plezier aan. Helaas is Monky een echte sloper dus om de zoveel tijd moet ik wel een nieuwe kopen zodra die ijzerdraadjes eruit komen. 

Die kubus met verschillende openingen voor katten (blauw / zwart) vinden ze ook fantastisch. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb deze ook regelmatig. Ze slopen hem binnen 2 maanden, maar ze hebben er zo’n lol in. Nu heb ik een stoffen, ook van de action, met een extra opening in het midden. Die gaat al best lang mee en ze vinden die extra opening erg leuk.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb deze ook, in grijs met blauw. Bij de Action gekocht voor €1,49 dacht ik. In september afgelopen jaar. Heb ze sindsdien niet meer zien liggen. 

Ik leg mijn tunnels vaak tegen de rand van de ren aan en dan zet ik er overdwars iets tegenaan (bijv. een wilgenbrug) zodat de tunnels niet kunnen wegrollen door de wind. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb ze ook in de ren liggen (van de Action) en heb de balletjes eraf gehaald. De tunnels zelf heb ik vastgemaakt met een wasknijper aan het gaas van de ren. Kunnen ze niet meer weg rollen bij harde wind (wel de knijper op een plek doen waar je konijn er niet bij kan) 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb een driehoekige tunnel (donkergroen met wit), ook gekocht bij de action. Er zit een krakende folie in verwerkt (kunnen ze niet bij) en dat vinden ze bij mij erg leuk. Hij is eigenlijk voor katten. Omdat hij wat steviger is gaat hij een stuk langer mee. Ze zullen hem uiteindelijk wel slopen, maar dat mag natuurlijk 🙂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 24-5-2020 at 22:27 zei Jilo:

Ik heb een driehoekige tunnel (donkergroen met wit), ook gekocht bij de action. Er zit een krakende folie in verwerkt (kunnen ze niet bij) en dat vinden ze bij mij erg leuk. Hij is eigenlijk voor katten. Omdat hij wat steviger is gaat hij een stuk langer mee. Ze zullen hem uiteindelijk wel slopen, maar dat mag natuurlijk 🙂

Kan die ook buiten of is het van stof? Kan me niet heugen die ooit te hebben zien liggen namelijk 🤔

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites