Spring naar bijdragen
KonijnStar

Hond heeft '"aanval"

Recommended Posts

Hoi,

Ik ben zonet heel erg geschrokken. Mijn hond trok een van haar voorpoten helemaal op en hinkte met gekke sprongen naar de deur. Het was duidelijk dat ze veel pijn had. Dus ik liet haar naar buiten, maar buiten bleef ze ook maar een beetje rondhinken. Dus ik tilde haar op en legde haar binnen op mijn schoot. Ze begon steeds meer te shaken en kwijlen. Je zag de angst in haar ogen, omdat ze zelf ook niet goed snapte wat er gebeurde. Ik was in paniek en belde mijn moeder. Die kwam, en eigenlijk was het al weer wat minder. Ze was nog een beetje kalm, stond gewoon stil op een plek te hijgen. Verder leek de rest over. Mijn moeder liet de honden naar buiten en ging weer naar haar afspraak. Toen ik na eventjes weer naar buiten ging zag ik haar nergens. Dus ik zoeken, vond ik haar helemaal achterin het hoekje van de tuin in de bosjes, aan het kotsen. Toen heb ik haar even in haar mand gelegd. Ze nam ook geen snoepjes meer aan (is normaal de grootste snoepjesliefhebber ooit). Nu gaat het wel weer oké geloof ik, ze ligt op de stenen te chillen en kwijlt nog wel een beetje. Maar wanneer ze iets hoort rent ze blaffend de hele tuin door, dus dat is wel een goed teken haha.

Nu hebben wij geen idee wat het kan zijn. Gisteren, toen ik met haar aan het wandelen was, had ze ook opeens last van haar poot. Waarschijnlijk had ze in een prikkel ofzo gestaan, maar het was al gauw weer over. En nu trok ze dus ook weer met haar poot, veeel heftiger. Ik weet alleen niet of het dezelfde poot is als gisteren en of het er iets mee te maken heeft. Het kan misschien wel zo zijn dat ze een splinter er in heeft en dat ze die opeens voelde en dat ze ontzettend schrok van de pijn. Ze heeft namelijk wel vaker dit soort gedrag (maar dan veel minder erg) gehad als ze zich bijvoorbeeld ergens pijn had gedaan en daar van schrok. Maar nu heb ik wat opgezocht op internet over epilepsie bij honden, en sommige symptomen komen wel overeen. Ze verloor haar bewustzijn niet, maar de kramp in haar poot komt overeen, het kwijlen, en het slechte evenwicht. 

Hebben jullie misschien ideeën wat dit kan zijn?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het lijkt mij verstandig om naar de dierenarts te gaan. Misschien was het epilepsie, misschien is het vergiftiging? Het lijkt mij verstandig dat er een dierenarts even goed naar kijkt, ik zou dus wel echt vandaag nog gaan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites