Ga naar inhoud

Konijn knaagt aan hok


McFluffy

Aanbevolen berichten

Konijnen knagen graag. Het is niet raar dat ze aan haar hok knaagt. Wel is het belangrijk dat je haar ook speeltjes geeft om verveling tegen te gaan. 

Ze is nu nog te jong om te koppelen maar een vriendje is in de toekomst ook nodig. Je kunt haar dan laten koppelen bij de opvang. 

Hoe groot is je hok? Ook jonge nog wat kleinere konijnen hebben juist veel beweging nodig.

aangepast door Mira11
Typfoutje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geef ze wc rollen, kartonnen dozen, knaagspeelgoed uit de dierenwinkel of de online shop van bunnybunch, hooi, Knaaghout, wilgenhout(wel afwassen en zien dat er geen uitwerpselen van vogels aanhangen)

zo hou je ze lang bezig hoor, gewoon zien wat je konijn leuk vind want elk konijn is anders natuurlijk..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijnen hebben heel veel om aan te knagen maar vinden hun huisjes nog steeds mega om te slopen. Ik vind het prima, het zijn konijnen, die slopen de boel. Ik check alleen af en toe of ze niet bij scherpe schroeven uitkomen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

wat andere ook al zeiden konijnen houden gewoon van knagen je kunt inderdaad speeltjes neer leggen zodat je konijn zich niet meer verveelt je kunt hem ook trucjes leren tegen de verveling(als je hem trucjes gaat leren moet je hem wel belonen als hij iets goed doet wilgentakken is ook handig is goed voor een konijn en vinden ze leuk om aan te knagen en als je niet wil dat je hok kapot gaat kun je ook een plastic hok kopen die kunnen ze niet kapot knagen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .