Spring naar bijdragen

Recommended Posts

Hallo allemaal, Ik ben hier nieuw en hoop dat mijn vraag beantwoord kan worden.. 

Ik heb mijn konijn bij een winkel gekocht zonder te weten dat dit niet de beste optie is..  nu hebben ze mij verteld dat dit een mini lop is.... wat niet zo is weten jullie misschien watvoor soort dit is.? Screenshot_20200517-001756_Marktplaats.thumb.jpg.fca3d1087fc9d58335dce26e0f072c80.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ga er maar van uit dat je konijn een mixje is, geen raskonijn. Die vind je niet in dierenwinkels, en eigenlijk zijn sowieso de meeste konijnen mixjes (maar daarom niet minder leuk). Het is lastig te zeggen hoe groot je konijn wordt. Het beste kun je dus met je konijn naar een dierenarts gaan als je dat nog niet gedaan hebt, die kunnen het beste inschatten hoe groot je konijn wordt. Dit bepaalt onder andere hoeveel voer je ze moet geven, dus dat ia wel belangrijk. Ook een algemene gezondheidscontrole en het checken van het geslacht is geen overbodoge luxe, want helaas gaat dat vaak mis bij de dierenwinkel. Tot slot heeft hij nog vaccinaties nodig voor de 3 meest voorkomende konijnenziekten (myxomatose, rhd-1 en rhd-2) als dit nog niet gebeurd is.

Heb je dit artikel al gelezen? Daar staan ook nog goede tips in:

https://www.bunnybunch.nl/informatie/tips-voor-beginnen-aan-konijnen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

haha ik moet hier stiekem best een beetje om lachen. Hoewel het eigenlijk ook gewoon triest is. 

Mini lop is in het Nederlands een hangoordwerg konijn.

Ten eerste is jouw konijn geen hangoor, en als ik het zo zie denk ik ook niet dat het een echte dwerg blijft. 

Het is een rasloos dierenwinkelkonijn, waar niet echt meer iets uit te halen is. Maakt het konijn niet minder mooi of leuk hoor, misschien zelfs wel een beetje unieker dan anders, omdat hij niet in het vakje van een bepaald ras te stoppen is, toch? 😉

Verder heeft happy211 al prima advies gegeven hierboven zie ik, dierenartscheck is zeker aan te raden voor een nieuw konijntje! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Helaas worden de vreemdste dingen verteld in veel dierenwinkels. Mijn 1e konijn komt ook uit de dierenwinkel. Daar vertelde ze me ook dat mijn konijn een dwerg was. Ze is een klein konijn. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijne was een dwerghangoor voedster volgens het tuincentrum. Bleek uiteindelijk een ram met staande oren van ruim 3 kilo. Het enige dat ze goed hadden was dat het een konijn is.

• Haha 5
  • Verward 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Marjoleink:

Mijne was een dwerghangoor voedster volgens het tuincentrum. Bleek uiteindelijk een ram met staande oren van ruim 3 kilo. Het enige dat ze goed hadden was dat het een konijn is.

Jeetje dat is wel heel erg!😂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei happy211:

Ga er maar van uit dat je konijn een mixje is, geen raskonijn. Die vind je niet in dierenwinkels, en eigenlijk zijn sowieso de meeste konijnen mixjes (maar daarom niet minder leuk). Het is lastig te zeggen hoe groot je konijn wordt. Het beste kun je dus met je konijn naar een dierenarts gaan als je dat nog niet gedaan hebt, die kunnen het beste inschatten hoe groot je konijn wordt. Dit bepaalt onder andere hoeveel voer je ze moet geven, dus dat ia wel belangrijk. Ook een algemene gezondheidscontrole en het checken van het geslacht is geen overbodoge luxe, want helaas gaat dat vaak mis bij de dierenwinkel. Tot slot heeft hij nog vaccinaties nodig voor de 3 meest voorkomende konijnenziekten (myxomatose, rhd-1 en rhd-2) als dit nog niet gebeurd is.

Heb je dit artikel al gelezen? Daar staan ook nog goede tips in:

https://www.bunnybunch.nl/informatie/tips-voor-beginnen-aan-konijnen

Bedankt voor je tips weet je misschien wat voor gemixte ras het zou "kunnen" zijn?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 uur geleden zei Oem Awladi:

Bedankt voor je tips weet je misschien wat voor gemixte ras het zou "kunnen" zijn?

Ik gok rasloos konijn gemixt met rasloos konijn 😉

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites