Ga naar inhoud

Konijn doet raar(HELP)


Joachimdk444

Aanbevolen berichten

Hoi

ik merk dat er kleine keuteltjes bij mijn konijn in het hok liggen, en hij maakt zo een geluidje dat lijkt op niezen, maar heel zijn buikje beweegt mee. Dit deed hij nog nooit,  Ook knort hij soms een beetje.. ze hebben genoeg hooi, geen groenvoer, en 40 gram droogvoeding per dag, wat scheelt er met hem? Hij eet wel gewoon en drinkt.

ik ben een beetje in paniek..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij kunnen de strokorrels geen kwaad. Het is lastig om te beoordelen van een afstand wat er aan de hand is.

Als je twijfelt en denkt dat het niet goed is dan kun je het beste de dierenarts bellen en overleggen met hem/haar. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden zei Mira11:

Volgens mij kunnen de strokorrels geen kwaad. Het is lastig om te beoordelen van een afstand wat er aan de hand is.

Als je twijfelt en denkt dat het niet goed is dan kun je het beste de dierenarts bellen en overleggen met hem/haar. 

Nu doet ie het niet meer, en hij eet en drink gewoon nog veel, kan het dat hij gewoon teveel eet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een beetje van strokorrels eten is niet erg. Als ze er heel veel van eten kan het verstopping geven. Kleine keuteltjes zouden voorbode van verstopping kunnen zijn. Houd het dus wel goed in de gaten, als hij stopt met eten of helemaal geen keutels meer heeft is het echt spoedgeval, dan moet je direct naar de dierenarts!

 

Je zou een laagje hooi over de korrels kunnen leggen, zodat hij dat eet, ipv de korrels. 

 

Staat er binnenkort een dierenarts check in de planning, ik ga er vanuit dat het konijn ook nog gevaccineerd moet worden, en een gezondheidscheck voor een nieuw konijn is altijd aan te raden. Dan kun je dit soort dingen ook gelijk bespreken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uur geleden zei BunnieHop:

Je zou even achterop het pakket kunnen kijken wat erin zit en morgen even bellen met de DA of het erg is of niet (of zelf even op het internet kijken of het schadelijk is voor konijnen).

 

Ik durf het zo namelijk niet te zeggen, sorry.

Ik denk enkel stro maar ja

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei Evee:

Een beetje van strokorrels eten is niet erg. Als ze er heel veel van eten kan het verstopping geven. Kleine keuteltjes zouden voorbode van verstopping kunnen zijn. Houd het dus wel goed in de gaten, als hij stopt met eten of helemaal geen keutels meer heeft is het echt spoedgeval, dan moet je direct naar de dierenarts!

 

Je zou een laagje hooi over de korrels kunnen leggen, zodat hij dat eet, ipv de korrels. 

 

Staat er binnenkort een dierenarts check in de planning, ik ga er vanuit dat het konijn ook nog gevaccineerd moet worden, en een gezondheidscheck voor een nieuw konijn is altijd aan te raden. Dan kun je dit soort dingen ook gelijk bespreken. 

Ik heb er een laagje hooi over gelegd, Thanks.

ja binnenkort DA, check en bespreking over castratie.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .