Marjoleink Geplaatst: 21 januari Delen Geplaatst: 21 januari 38 minuten geleden, Eefje zei: Blijkbaar is de ene ziekte de andere niet voor deze filter 😁 Logisch ook wel. Kanker is een veel voorkomende ziekte, dus daar wordt ook over gepost zonder dat het als slecht bedoeld is. *madeliefje* daarentegen wordt zo goed als altijd bedoeld om te schelden. Mijn zoon kwam een keer huilend thuis van de basisschool, ze hadden hem uitgescholden voor homo. Toen heb ik hem uitgelegd dat als hetero geen scheldwoord is, homo dat ook niet is. Het is namelijk niet erg als je homo bent. Was hij tevreden mee. 4 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Deeskuh88 Geplaatst: 21 januari Delen Geplaatst: 21 januari In het kader van schelden in het dialect: Weerse prengel. En heb er nog een gehoord, maar die ben ik weer vergeten. Maar het blijft in het dialect allemaal erg beschaafd. Geen ziektes of seksuele voorkeuren. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BaasjevanBrownie Geplaatst: 21 januari Delen Geplaatst: 21 januari Ik kan heel slecht tegen schelden met ziektes. Maar hetzelfde geld voor woorden met homo, *punkhaar-pluiskonijn* etc. Naast dat je degene die je uitscheldt kwetst raak je daarmee ook mensen die het aangaat. Maar eigenlijk slaan alle huidige scheldwoorden nergens op, schelden met geslachtsdelen is eigenlijk toch ook een soort kleutergedrag met poep en plashumor. Maarja ik doe het ook weleens per ongeluk als ik me stoot of iets. Probeer er wel op te letten, zeker omdat ik altijd met kinderen heb gewerkt, maar soms ontglipt het je toch. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BaasjevanBrownie Geplaatst: 21 januari Delen Geplaatst: 21 januari Oh kijk hij verbetert hem zelfs al, mijn punt was dus dat je mensen met een syndroom ook niet als scheldwoord zou moeten gebruiken. Maar dat had BB natuurlijk al begrepen 😉 deze verbetering zal het konijn van @Punky punk niet zo leuk vinden 😉 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kolino Geplaatst: 21 januari Delen Geplaatst: 21 januari Maar een filter is toch voor dingen die je juist niet wilt zien? Ik scheld zelf veel met *madeliefje* en *bunnyflop*. *krulspinazie* zit ook in mijn vocabulair, maar verder valt het allemaal wel mee, geloof ik. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 21 januari Delen Geplaatst: 21 januari Ik scheld en vloek toch echt heel veel met geslachtsdelen. Bekt ook lekker en zeker de vrouwelijke variant kun je bijna overal voor zetten. Love it 😁 1 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 21 januari Delen Geplaatst: 21 januari 5 uren geleden, Marjoleink zei: homo En ik legde altijd uit dat homo gewoon mens betekent! Zoals homo ludens de spelende mens betekent. De homo sapiens, de intelligente mens. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleink Geplaatst: 21 januari Delen Geplaatst: 21 januari Toen ik moeder werd heb ik geprobeerd me te beperken tot "hè wat vervelend nou". Maar dat werkt dus niet. 6 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lollie Geplaatst: 22 januari Delen Geplaatst: 22 januari 7 uren geleden, To van de Veluwe zei: En ik legde altijd uit dat homo gewoon mens betekent! Zoals homo ludens de spelende mens betekent. De homo sapiens, de intelligente mens. Het is mij nooit helemaal duidelijk wat "sapiens" nou betekent. Ik hoor vaak modern, wijs, slim, intelligent inderdaad, volgens mij klopt het allemaal. Maar als ik lees hoe de mens de natuur steeds verder afbreekt, huisdieren dumpt en de eigen soort mishandeld, mag het van mij veranderd worden naar "homo inimitabilis". Onnavolgbare mens. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Deeskuh88 Geplaatst: 22 januari Delen Geplaatst: 22 januari 18 minuten geleden, Lollie zei: Het is mij nooit helemaal duidelijk wat "sapiens" nou betekent. Ik hoor vaak modern, wijs, slim, intelligent inderdaad, volgens mij klopt het allemaal. Maar als ik lees hoe de mens de natuur steeds verder afbreekt, huisdieren dumpt en de eigen soort mishandeld, mag het van mij veranderd worden naar "homo inimitabilis". Onnavolgbare mens. Volledig eens! Intelligent kan ik de huidige mens absoluut niet noemen. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Suus1978 Geplaatst: 22 januari Delen Geplaatst: 22 januari 13 uren geleden, Deeskuh88 zei: Volledig eens! Intelligent kan ik de huidige mens absoluut niet noemen. Helemaal eens. We vinden onszelf superieur, maar ondertussen zijn we in rap tempo alles om ons heen aan het vernietigen. Eerder homo destructor zou ik dus zeggen. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kolino Geplaatst: 22 januari Delen Geplaatst: 22 januari Ik vraag me ineens af of kutmongolen goed gefilterd wordt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Suus1978 Geplaatst: 22 januari Delen Geplaatst: 22 januari Helemaal niet gefilterd dus 😄 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lollie Geplaatst: 22 januari Delen Geplaatst: 22 januari (aangepast) 14 uren geleden, Deeskuh88 zei: Volledig eens! Intelligent kan ik de huidige mens absoluut niet noemen. Modern, nou ja, we zijn de modernste "soort" die er is. Intelligent en slim, ik geloof zeker dat we een hoger denkniveau hebben dan dieren, maar echt slimme en intelligente keuzes maken, nee. Wijs, absoluut niet. Dieren denken niet diep na maar volgen hun instinct, toch maken ze uiteindelijk doorgaans betere keuzes. Kunnen wij mensen van leren. 48 minuten geleden, Kolino zei: Ik vraag me ineens af of kutmongolen goed gefilterd wordt. Dat is meer een samenvoeging van scheldwoorden 😄 Even testen of *krulspinazie* en *punkhaar-pluiskonijn* afzonderlijk wel gefilterd worden. Edit: Ja dus. 22 januari aangepast door Lollie Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.