Ga naar inhoud

Scheldwoorden filter

Evee

Aanbevolen berichten

3 uren geleden, Marjoleink zei:

Ken je dat niet? In mijn familie is dat redelijk ingeburgerd.

Yup hier ook, net als lamlul, achterlijke gladiool, *konijnenpluisje* de behanger, jandoedel, halve zool, serpent, stuk addergebroed 😂

Maar dat heb ik meer van mijn ouders meegekregen, denk dat dat van de vorige generatie is 😉 vind het wel een stuk gezelliger klinken 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, BaasjevanBrownie zei:

Al zou het ook wel weer leuk zijn als de jeugd met dat soort scheldwoorden aan de gang gaat. En dat dan al die rotziektes verdwijnen, dat kan ik nou niet aanhoren. 

Inderdaad. Ik vind het schelden met ziektes ook zo naar om te horen.

Ik ken ook nog lulletje rozenwater of lulletje lampenkatoen 😂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die ziektes en zo, dat vind ik gewoon vervelend inderdaad. Mijn woordenschat qua scheldwoorden is niet zo groot en ik denk dat dat een goede zaak is 😂. Ik ben van mening dat je met normaal taalgebruik net zoveel kan zeggen. Al die ziekten en geslachtsorganen zijn simpelweg overbodig. Het enige wat je daarmee bereikt is dat je mensen kan kwetsen. Sommige woorden hier moet ik wel om lachen. Maar eigenlijk ook niet om daadwerkelijk te gebruiken. Ik ben het wel met @BaasjevanBrownie eens dat je "gezellige" scheldwoorden hebt (jandoedel, flapdrol) en simpelweg vervelende (vinketering, *punkhaar-pluiskonijn*). Mijn ouders vonden "nest" vroeger heel veelzijdig. Je had het verwende nest, het brutale nest... 🪺

• Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Evee zei:

Mijn ouders zeiden vroeger overigens Chips in plaats van *konijnendropjes* 🤣 en jan met de korte achternaam, dat soort alternatieven.

Dat is waar ook, dat zeiden mijn ouders vroeger ook. Een oom van mij die Jan Bos heette (inmiddels overleden), schold ook veel met "jan met de korte achternaam" 😂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zeg op mijn werk nog met regelmaat "heb ik dan echt alles uitgelegd voor Jan met de korte achternaam" 

Leerlingen snapten dit eerst niet, maar ondertussen weten ze wat ik bedoel. 

Of " hedde stopverf in oewe oren?"

Leerlingen zijn regelmatig pannenkoeken en soms sukkels, maar dat zeg ik altijd met een lach en meestal doen ze ook iets grappigs. (Hout aan elkaar lijmen met iets teveel lijm, goed vasthouden en dan de vingers vasthebben zitten)

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Evee zei:

In mijn familie gebruikten wij de achternaam van mijn man als uitdrukking voor iemand die idioot is / stom doet 🤣

Nu ben ik wel heel benieuwd wat dan de achternaam van je man is. En of jullie dat zeggen sinds je hem kent of daarvoor ook al.

En voor de kat zijn viool, want k*t mag je niet zeggen, kennen jullie die? Biologisch onjuiste zin, dat wel.

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik spreek zelf dialect maar kan zo 123 geen scheldwoorden bedenken. Ja, de gebruikelijke Nederlandse, maar dan vertaald. Al klinkt dat 9 vd 10 keer dan nog hetzelfde. Saai dialect dus. Oelewapper misschien?

Edit: 'aaw hoor', 'wiekser' en 'vrechlap'. Jeetje, we schelden best beschaafd.

• Haha 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...
Op 6-1-2023 om 23:05, Pablo&Lola zei:

Nee, daarom ben ik benieuwd. Sowieso, kom maar met die regionale scheldwoorden. 😁

Ik verwijs je daarvoor graag naar de serie waarin veelvuldig gebruik wordt gemaakt van oa verrekte koekwaus. 😁 

Schelden in het Brabants is en blijft heerlijk. Even mijn Nijmeegse filter van mijn accent trekken, stem wat lager en gaan 🤣

• Haha 2
  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Eefje zei:

Ik verwijs je daarvoor graag naar de serie waarin veelvuldig gebruik wordt gemaakt van oa verrekte koekwaus. 😁 

Schelden in het Brabants is en blijft heerlijk. Even mijn Nijmeegse filter van mijn accent trekken, stem wat lager en gaan 🤣

Vooral scheldwoorden die in de regio van Den Bosch gebruikt worden haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de grootste hekel aan schelden met homoseksualiteit. Daar maak ik me kwaad over. Schelden met ziektes raakt mij niet, al ben ik net als bijna iedereen mensen aan kanker verloren. Als iemand dat woord gebruikt dan vind ik dat ordinair, meer ook niet. Ik gebruik zelf vaak *bunnyflop* en *madeliefje*, wat natuurlijk ook gewoon ziektes zijn. Het is ook vaker vloeken dan schelden, niet persoonlijk. Maar homo en alternatieve creatieve bewoordingen als vloek of scheldwoord gebruiken, ook voor de grap, nee. Dat kan echt niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .