Ga naar inhoud

Plassen, sproeien, keutelen


MaudS

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik ben nieuw hier, hopelijk kunnen je me wat tips geven😊

Sinds een aantal weken hebben wij Puk, ons rammetje van nu 7 maanden oud. 4 weken geleden hebben we hem gecastreerd want hij sproeide flink. 

Over een week of 2 gaan we hem koppelen aan een leuk meisje, bij de opvang waar we hem vandaan hebben. 

Puk heeft een grote kooi binnen in huis, mag regelmatig los en in de tuin hebben we een groot hok met 2 verdiepingen en een ren. Nu het mooi weer is, zit hij overdag buiten en in de avond/ nacht binnen. 

Maar...Puk blijft overal keutelen, en regelmatig plassen. Vooral op de bank, op schoot. En mijn man sproeit hij echt helemaal onder. 

Hij gebruikt de konijnen wc prima in zijn hok. 

Zou het minder worden wanneer hij zijn maatje zal hebben? Moet ik hem beter op 1 plek houden (dus alleen buiten of zo?)

Alvast bedankt! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij is wel gecastreerd, maar het duurt nog even voordat de hormonen weg zijn. Het kan dus nog verminderen. Aan de andere kant worden hormonen ook op andere plaatsen in het lichaam aangemaakt, en het is voorjaar.

 

Vermoedelijk is hij zijn territorium aan het markeren. Daarbij helpt steeds wisselen van leefruimte niet mee. Je zou kunnen proberen hoe het gaat als hij een vast verblijf heeft. Let op dat hij dan wel lekker de ruimte heeft, liefst minimaal 2 vierkante meter.

Het is 's nachts nog te koud voor hem buiten, dus je zou hem dan nog een paar weken binnen moeten houden. 

Gaan ze na de koppeling binnen of buiten wonen?

 

Je hebt het trouwens over op schoot, hoe komt hij daar? Komt hij uit zichzelf naar jullie toe of til je hem op? Dat vinden konijnen doodeng, voor zover zij weten kun je ook een hongerige roofvogel zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je voor

6 uur geleden zei Marjoleink:

Hij is wel gecastreerd, maar het duurt nog even voordat de hormonen weg zijn. Het kan dus nog verminderen. Aan de andere kant worden hormonen ook op andere plaatsen in het lichaam aangemaakt, en het is voorjaar.

 

Vermoedelijk is hij zijn territorium aan het markeren. Daarbij helpt steeds wisselen van leefruimte niet mee. Je zou kunnen proberen hoe het gaat als hij een vast verblijf heeft. Let op dat hij dan wel lekker de ruimte heeft, liefst minimaal 2 vierkante meter.

Het is 's nachts nog te koud voor hem buiten, dus je zou hem dan nog een paar weken binnen moeten houden. 

Gaan ze na de koppeling binnen of buiten wonen?

 

Je hebt het trouwens over op schoot, hoe komt hij daar? Komt hij uit zichzelf naar jullie toe of til je hem op? Dat vinden konijnen doodeng, voor zover zij weten kun je ook een hongerige roofvogel zijn.

Dank je voor je reactie!

Eigenlijk is de bedoeling dat ze ook na de koppeling binnen blijven wonen, maar daar twijfel ik nu een beetje over. 

Wb.  op schoot: hij klimt er zelf op, springt op de bank en komt dan op schoot. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...
Op 11-5-2020 at 08:17 zei MaudS:

Dank je voor

Dank je voor je reactie!

Eigenlijk is de bedoeling dat ze ook na de koppeling binnen blijven wonen, maar daar twijfel ik nu een beetje over. 

Wb.  op schoot: hij klimt er zelf op, springt op de bank en komt dan op schoot. 

aah super schattig

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf op schoot klimmen doen de meeste konijnen niet, je hebt een bijzonder konijn aan de haak geslagen ;). 

Waarom twijfel je erover om ze binnen te laten wonen? Hoe groot is de ruimte die je ze permanent kan geven (24 uur per dag bedoel ik dan)? 

Het wisselen van binnen naar buiten is naast het sproeien en keutelen dat het veroorzaakt ook niet goed voor de gezondheid van je konijn, zeker als het wat kouder wordt niet. Konijnen kunnen ziek worden als de temperatuur te veel schommelt namelijk, dus je zal ze of permanent binnen moeten laten wonen, of permanent buiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .